Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Træning både for hest og rytter
Forfatter: 
Dato:  19-06-2018 21:47

Hej . Jeg har siddet og tænkt på , at der er så mange steder man kan sende sin hest i ridning ,så den kan blive uddannet lidt . men er det muligt at finde et sted , hvor de feks rider min hest 3 dage i ugen og så underviser mig de 2 efterfølgende dage ? Det er nemlig ikke kun hesten der skal have styr på grundridning , det er også mig ? Det ville være perfekt hvis man kunne finde sådan et sted og ikke alt for langt væk fra Kolding af .

1
0
Svar på denne tråd
 
 God idé
Forfatter: 
Dato:  20-06-2018 15:51

Det er en rigtig fin idé - for det hjælper jo ikke noget at pøse en masse penge i uddannelse af hesten, hvis man så selv efterfølgende laver rod i det igen

 

Ordningen du efterlyser er faktisk ret udbredt - alle de beriddere/trænere jeg kender til kan uden problemer "ansættes" på disse vilkår - så egentlig skal du bare ud og kigge noget undervisning i nærheden, og så finde en person som prismæssigt og ikke mindst kemimæssigt passer til dig

 

Pøj pøj med projektet

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 
 undervisning
Forfatter: 
Dato:  21-06-2018 09:21

præcis som Trine (Faxa) skriver, er det en helt almindelig ordning tilbudt af beridderne og sikkert også de øvrige trænere.

 

I min stald (i Københavnsområdet, kunne man hos den forhenværende beridder, der boede på stedet, købe sig til en pakke med undervisning og/eller ridning af sin hest 5 dage om ugen for vist nok 4.000 kr. om måneden. Den nye beridder tror jeg tilbyder noget tilsvarende. Min hest er i genoptræning, så jeg har endnu ikke benyttet mig af de ellers gode undervisnings muligheder vi har på stedet, så er ikke helt sikker på ordningerne.

 

Jeg tænker, at en sådan ordning er hvad du leder efter. Så kan undervisning af dig og ridning af hesten, kombineres efter behov fra uge til uge, og du kan holde hesten i egen stald.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan du. ..
Forfatter: 
Dato:  25-06-2018 15:18

Det kan du, som de andre også siger, oftest aftale med en berider.

 

Jeg har meget fornøjelse af "min" berider Lene Viuff, som holder til ved Hedensted.

Hun har flere opstaldere, som får undervisning, og så når de ikke har tid, ferie eller noget specielt skal indlæres, så rider Lene hestene.

Det samme benytter jeg mig af, selvom jeg har hestene hjemme til hverdag, og normalt kører til undervisning - men ved ferie eller weekend ophold, så får Lene lige hestene

 

Lene har taget mig og mine heste fra "rytter la1 til 53%" og nytilredet heste, til at jeg har to B-heste i stalden - og jeg rider MB, mens Lene starter op til INT1 på min "bette fede sorte".

Lene er super til at uddanne heste, og være pædagoisk forståelig

 

Lene har sin egen hjemmeside på viuffdressage.dk

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider