Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Arbejde + hest?
Forfatter: 
Dato:  23-05-2018 18:01

Hej

Jeg er en pige på 15 år.

Idag har jeg været ude med ansøgninger, så jeg kan få et job.

De penge jeg tjener, skal bruges på at få udlånt en hest.

Mit spørgsmål er:

 

Hvor mange penge bruger i om måneden på at have en udlåningshest (inkl. opstaldning (2.300 kr. pr. måned), smed, tandlæge osv..)?

 

Hvis jeg arbejder hver weekend, og 2 hverdage om ugen. Har jeg så råd til det hele?

 

Hvad gør i? - og hvad er jeres erfaringer?

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-05-2018 10:43

Om du har råd med den mængde arbejde kommer jo an på, hvad du tjener.

Du gør helt ret i at regne på, hvad det koster at have hest. Og hellere regne med lidt for store udgifter end lidt for få.

 

Du er på rette spor med at tænke smed og tandlæge ind i dit budget. Men hvad med kiropraktik, undervisning, dyrlægeudgift, forsikring, fodertilskud, plejemidler, udstyr?

 

Jeg budgetterer med 6-7.000 kr. hver måned i snit.

0
1
Svar på denne tråd
 
 jjdsbjbs
Forfatter: 
Dato:  24-05-2018 21:29

Har du et arbejde?

0
0
Svar på denne tråd
 
 an på hesten
Forfatter: 
Dato:  29-05-2018 11:56

Det kommer jo an på hesten - om den lige skal have et dyrt tilskud for at fungere, eller andet...

Min som eksempel (hoppe, 12 år, 169 cm, LA i dressur og LC i distance) bruger jeg 200 kroner om måneden på til vitaminer, 1100 kroner om måneden på smed (sko-perioden er et sted mellem 4 og 5,5 uger for min, ellers smider hun skoene og får hovbylder), jeg ser dyrlægen MINDST 2 gange om året (til 1200 pr. gang), fordi hun skal have ordnet tænder, og ellers kalder jeg dem gerne ud for at tjekke hende, hvis en uges fri ikke har løst problemet (jeg har lært af min dyrlæge at de fleste ting går i sig selv, hvis bare hesten for lidt ro). Dertil kommer alle de ting man køber løbende - grimer, klokker, fluespray, læderpleje-ting osv...

 

Så det er altså pr. måned:

Smed: 1100

Dyrlæge: 200

Vitaminer: 200

Udstyr: 200-300

Det løse: 200

Så altså omkring 2000 om måneden oveni opstaldningen

 

Dertil kommer undervisning en gang om ugen, så det er 800 mere, og så stævner oveni, i de perioder jeg rider sådan nogle...

 

Jeg ville råde dig til at få part på en privathest i stedet for at låne en - jeg havde selv part fra jeg var 13-19, hvor jeg derefter købte min egen (er 26 i dag) og det var rigtigt rart da jeg gik i gymnasiet, at jeg ikke SKULLE ud til hesten hver dag og at hovedansvaret hvis han blev syg ikke var mit. Så jeg råder ALLE til at få part privat før de køber deres egen :) Held og lykke :)


Sagde Johanna

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider