Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Muskel opbygning hest
Forfatter: 
Dato:  23-02-2018 10:42

Ideer til opbygning af muskler på DV/araber/oldenborg på 14 år ?

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kræver...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2018 17:48

nok lidt mere baggrund, at komme med et kvalificeret bud - som f. eks:

  • Hvad anvendes hesten til?
  • Hvordan fodres den pt.?
  • Er der en - kendt - årsag til, at hesten ser ud som den gør?

Er den f. eks syg/skadet, giver det jo ikke meget mening at foreslå træningsformer, og får den allerede alt det foder og tilskud den kan trække, at anbefale ekstra på den konto, så den har noget at sætte muskler af..

 

Dorte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mere info
Forfatter: 
Dato:  23-02-2018 19:22

Hej, Hesten andvendes til let dressur, ture og hygge fra jorden.

 

Den fodres pt med pavo, men skal undersøges for mavesår her snart og skal derfor måske skiftes over til Nordic horse.

 

Hesten har før jeg købte ham stået en længere periode med bældenorm og har derfor haft meget svært ved at tage på.

 

Mht foder så er det ikke så meget det jeg søger hjælp til, med mindre det er noget godt tilskud jeg kan give ved siden af dens normale foder.

 

Gode tips til træning er det jeg søger hjælp til :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nordic Horse
Forfatter: 
Dato:  24-02-2018 09:44

har en super tankegang omkring fodring og tilskud, som imponerer mig.

Da vi selv dyrker sort havre, blander jeg selv foder, og derfor skal jeg være lidt mere obs på, hvilke div. vit/mineraler og tilskud jeg vælger.

 

Lige omkring muskelopbygning er jeg af en af deres forhandlere til en DV på 17 år på 560 kg. blevet anbefalet:

 

Nordic Rice - 200 gr dgl. gives tørt.

Nordic Ecobs - 200 gr. dagl. (SKAL opblødes)

 

Det virker så fint. Jeg ved ikke hvor i landet du bor, men kan bestemt anbefale Hesteviden.dk på Vestsjælland.

 

Go weekend


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træning
Forfatter: 
Dato:  24-02-2018 12:49

Der er ikke noget foder eller tilskud, der kan opbygge musklerne - det eneste, der kan det, er træning.

 

Hesten skal selvfølgelig have de byggesten (aminisyrer/proteiner), den har brug for, men det får den også, hvis du giver et almindeligt fuldfoder.

I træningen skal du sørge for at hesten får frihed til at bruge sin hals som balancestang og på den måde får ryggen med. Hvis den rides i et tøjleskabt 'holdning' vil det primært være benmusklerne, der trænes og ikke kroppens muskler.

 

Hvis du har mulighed for at skridte for løs tøjle i kuperet terræn dagligt eller i hvert fald flere gange om ugen vil det være en rigtig god muskelopbyggende grundtræning.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har ikke selv..
Forfatter: 
Dato:  24-02-2018 12:52

erfaring med hende, men har hørt positivt om Heidi Nielsen

og på hjemmesiden tilbyder hun - tilsyneladende - gratis træningslektioner, i noget der umiddelbart lyder hen i retning af, hvad du efterlyser?

 

Og som du selv er inde på - træning kan ikke stå alene, så at få det fysiske udredt, incl. en evt. fodertilpasning, er et rigtig godt sted at starte..

 

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Muskelopbyggede øvelser
Forfatter: 
Dato:  20-03-2018 09:37

Gode øvelser kan være øvelser, hvor hesten træder til tyngdepunktet, som du kan få den til ved at lave versader fra jorden. Her er det vigtigt, at du ikke trækker hovedet ind i volten og ned, men får heste til at strække sig frem og ned, og fører den udvendige skulder ind i volten, således at indvendige baghov træder op i sporet fra udvendige forhov (hvis det ikke giver mening, så send en pb, så kan jeg sende en video).

 

Andre øvelser er bom og cavalettitræning, lad igen hesten trække frem og ned, så ryggen kommer med og lad gerne bommene ligge med uens afstand og løft evt. den ene ende lidt, så hesten skal koncentrere sig.

 

Longering i dobbeltline, kan også være en god ting, men kræver lidt øvelse - det er vigtigt, at hesten ikke krøller sammen.

 

Lange gå ture - er godt for hesteryg og rytter og ikke mindst for tilknytningen

 

Galop op ad bakke og skridt ned af bakke.

 

Vigtigst af alt er kun at kræve det af hesten, som den kan honorere uden at slippe i ryggen.

 

Jeg har selv en hest der har stået stille og er muskelfattig, så vi er to der skal igang :)

 

Vh Lene

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Muskler
Forfatter: 
Dato:  30-03-2018 16:10

Jeg vil anbefale lange skridtture, 1-1,5 time i hvert fald 5 dage om ugen. For hånd eller under rytter og med mulighed for at hesten kan gå på løse tøjler og i et tempo hvor den skridter ordenligt igennem. Gerne ud i varieret tærren og op og ned ad bakker.

 

Jeg er i gang med genoptræning af min og er nået op på minimum 1 time skridt om dagen og oftere 1,5-2 timer. Vi har skridtet siden oktober og på nuværende tidsinterval siden januar, og han er blevet så fin muskelmæssigt. Selvfølgelig er han ikke færdig, men mavemuskler osv. kommer først med trav og galoptræningen.

 

Afhængigt af hvad din laver pt. ville jeg nok starte den op på 30 min om dagen og så lægge 10 min om dagen til hver 7.-10. dag og er den vandt til at trave og galopere så med intervaller af det.

 

Rider du allerede mere normalt, så ville jeg tænke ekstra skridt ind hver dag. F.eks skridte varm i 20-30 min og det samme når du skridter den af igen.

 

Fodermæssigt kan du overveje tilskud som f.eks. Linocrunch eller st. Hippolyts High protein fiber performance eller tilsvarende. De to produkter har jeg haft stor glæde af til min i perioder, hvor han har haft svært ved at tage på.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider