Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Xpand gjord
Forfatter: 
Dato:  11-03-2018 16:18

Hejsa.

Min pony har døjet lidt med låst brystben, da den sadel vi fik, desværre trykkede på hendes skulder og gav et låst brystben.

Kiropraktoren sagde at en Xpand gjord var rigtig god til vores problem, men da min pony er smal i bygning, ville den måske give gjord sår i stedet :-(

nogen der har erfaring med denne gjord?

1
0
Svar på denne tråd
 
 Prikprik
Forfatter: 
Dato:  11-03-2018 23:18

Uh ja!

 

Jeg ELSKER ELSKER ELSKER min Xpand gjord! og jeg vil aldrig ride med andet. For mig er gjorden en kæmpe del af udstyret, og ligesom jeg aldrig ville ride med et forkert bid eller en dårligt tilpasset sadel, så ville jeg faktisk heller aldrig ride uden min xpand-gjord :)

 

Min hest har også lidt bøvl med brystbenet og har haft det, siden han var lille. Ikke noget særligt eller specielt alvorligt, bare meget sart og generelt meget sart omkring sin mave (og krop ).

 

Jeg lånte en gjord og prøvede på ham, inden jeg ville købe en (de er jo lidt dyre). Egentligt håbede jeg, den ikke ville gøre nogen forskel pga. prisen MEN da jeg havde prøvet den på én gang - faktisk bare i skridt, så var jeg helt solgt! Og ville ikke ride med min gamle gjord, så jeg red ikke, før jeg havde købt gjorden et par dage efter. Den var SÅ god. Han var så meget mere afslappet under mig lige fra første skridt.

 

Så gør dig selv og din hest en tjeneste og anskaf dig sådan en :)

 

Jeg har ikke så meget erfaring ift. bredden, da min er ret bred. Men har sjældent hørt om, at xpand-gjordene gnaver... det plejer at være Equisoft-modellen, man hører om, laver "ballade" :) (Men skal selvfølgelig ikke kunne sige det :) )


Min er i hvert fald max sensitiv, og han elsker sin gjord :) Dog er den lidt øv ift. at få gjordstropperne fra sadlen sat fast... normalt kan jeg slet ikke, at der ikke er styr på dem, men jeg har opgivet til hverdag

Billede

 


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Tak for info
Forfatter: 
Dato:  13-03-2018 19:50

Dejligt at høre at du kun har gode erfaringer med den

Min er en DSP og meget slank af bygning, så kiropraktoren sagde at hun havde oplevet at de så kunne gnave lidt og give sår i stedet, så hun rådede mig til at prøve en først, da de som du selv siger jo ligger i den dyre ende

Jeg har nu heldigvis fået mulighed for at prøve en imorgen, så det ser jeg virkelig frem til Dog er jeg bange for at den er lige lang nok

Tak for info, ser endnu mere frem til at prøve den nu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Xpand gjord
Forfatter: 
Dato:  23-03-2018 20:02

 

Hej

 

Jeg købte en Xpand med lam, til min gamle hest, den er fantastisk.

Men 3. gang jeg red med den gnavede den hesten.

Hans gjordleje var ikke stort nok

Dog kan gjorden i dag købes i 2 bredder

 

Du kan ofte låne og prøve, de dyre gjorde i rideudstyrs butikker.

Min xpand er iøvrigt lån ud for prøve ridning igen, for den er også for bred til min nye hest...

 


Hilsner fra Joan

0
0
Svar på denne tråd
 
 For bred
Forfatter: 
Dato:  23-03-2018 20:10

Jeg havde fået mulighed for at prøve en, men den var desværre alt for lang til min pony.

Dit problem var netop det kiropraktoren nævnte, at "smalle" heste i stedet får gnave sår af den, men hun syntes stadig at gjorden er fantastisk, hvis den passer til hesten :)

Har hørt man kan få dem i pony størrelser, så tænker med din info at jeg vil forsøge at få en på prøve ved en rideudstyrsbutik i nogle dage :)

Men dejligt at du kan bekræfte det med gjordsår, så jeg ikke køber en før at have afprøvet det :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Xpand gjord
Forfatter: 
Dato:  23-03-2018 20:15

 

Hej

 

Jeg købte en Xpand med lam, til min gamle hest, den er fantastisk.

Men 3. gang jeg red med den gnavede den hesten.

Hans gjordleje var ikke stort nok

Dog kan gjorden i dag købes i 2 bredder

 

Du kan ofte låne og prøve, de dyre gjorde i rideudstyrs butikker.

Min xpand er iøvrigt lån ud for prøve ridning igen, for den er også for bred til min nye hest...

 


Hilsner fra Joan

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider