Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Rideskole københavn offentlig transport
Forfatter: 
Dato:  18-02-2018 09:46

Min datter på 7 år står og skal starte til ridfning. Vi bor på Østerbro og det er vigtigt at man kan komme frem til rideskolen inden for relativt kort tid med det offentlige.

 

Bekalger på forhådd de mange halv dumme spørgsmål. FOrventer ikke at nogne orker t besvare dem alle :)

 

Og naturligvis vil jeg også ringe rudt til ridekolerne og forhøre mig men indsider tips er jo et meget godt supplement.

 

På forhånd tak fo evt. hjælp til neden stående,ved det er et tungt indlæg-

 

 

Rideskole

1. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde en rideskole i København som er let tilgængelig med offentlig transport? Meget gerne nær S-tog/Metro så man ikke skal skifte til bus. VI vil nemlig ikke have bil i det daglige. Jeg har selv redet en del år, men det var i Fredericia, så jeg kender intet til miljøet- Særligt vil jeg gerne høre om de behandler hestene godt, om miljøet er godt og om der er fokus på at lære andet end bare at frese afsted, jeg synte jo en stor del af "oplæringen" er at lære at passe på- og omgåes dyr, have disiplin og lære at forstå at ridesport kræver hårdt arbejde tid uden for sadlen.

 

Ventetider

2. Er der nogen der kender noget til ca- ventetider?

 

3. Udgifter

Hvis nongen kender udgifterne pr. måned til medlemsskabe , kontigent og undervisning (1 / ugr) vil jeg også sætte pris på det. Man kan selvfølgelig se det på hjemmesiderne, men det kan være svært at gennemskue, tage tid at beregne og jeg ved ikke om alle sider er lige opdaterede.

 

4. Part

Kan nogen hjælpe mig med regler for part? skal man fx hjælpe med faste udgifter så som smed, opststadning mm. ? Må to piger dele en part (vi har også en kusne der skal starte, jeg tænker de godt kunne ride en time hver når de altså kan ride). Skal man normalt betale for ridetimen oven i? Og sidste dumme spørgsmål: hvordan er reglerne normalt for part på privat hest? NAtruligvis er det individuelle aftaler, men syntes jeg så at "betalingen" i høj grad var hjælp til pleje, staldarbejde mm. Hvad er kotumen?

 

MAnge hilsenr Elvira og Brenda

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm....
Forfatter: 
Dato:  19-02-2018 23:58

Kender ikke til rideskoler i KBH, men har dog fulgt med div. steder.

Men landlig idyl og Metro/S-tog, klinger ikke helt sammen.

Så tror ikke du ska forvente kort transport, offentlig transport, idyl, ordetlige forhold, hest og Kbh i samme pakke.

Der er nok rift om det, når det ska være så tæt på Kbh.

 

Parter findes der ingen regler for, det er de enkelte rideskoler/ejere der bestemmer hvordan.

På rideskoler er der typisk 2 parter, men at de sku ku få på den samme og passe til ponyen, er svært at sige.

 

Her er en liste over rideskoler i området (faktisk hele landet) go.rideforbund.dk/klubber.aspx

Forvent prisen er høj.

 


HorsePhotoHolic

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider