Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Kan ikke stå alene inde
Forfatter: 
Dato:  27-12-2017 15:06

Hej, jeg har en unghest på 4 år som er meget social.

Hun elsker simpelthen at være sammen med andre heste og kan også sagtens rides både sammen med andre og alene. Problemet er bare at hun ikke kan stå inde i stalden medmindre der også er andre heste inde. Hun begynder at vandre frem og tilbage og stejle op ad boksdøren som nu er blevet helt skæv.

 

For et par dage siden måtte hun tidligere ind fra fold og selvom der stod én ved siden af hende ville hun ikke stå inde. Hun stejlede op ad boksdøren og til sidst røg hængslerne af i den ene side og min hest gik lige ud. Jeg er så nået dertil hvor jeg er nervøs over at stille hende ind for hvad nu hvis der er én eller flere heste der skal ud og hun går med?

 

Jeg vil meget gerne have nogle råd til hvordan jeg kan lære hende at stå alene inde så jeg ikke behøver at gå og bekymrer mig hele tiden :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Seperationsangst
Forfatter: 
Dato:  28-12-2017 22:32

Prøv at søge på seperationsangst herinde og på andre heste sites, så vil du kunne læse hvad det er og hvordan man træner sig ud af det.


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-12-2017 08:56

Den lille hest er jo kun et barn.

Jeg synes ikke nogle heste bør stå alene inde og jeg ville altid tage endnu en hest ind hvis en af mine heste af en eller anden grund skulle ind og have smed dyrlæge etc....

Men når det nu er sagt, så er hesten jo kun et usikkert barn på 4 år. Min erfaring siger mig at når de bliver ældre og mere selvsikre og har set lidt mere af verdenen så er det sjældent et problem at lade dem stå alene inde.

Jeg har dog 1 hoppe som bliver meget stresset uden hendes flok og jeg ville aldrig byde hende at stå alene inde stalden og stresse over det. Så hellere alliere mig med en anden i stalden der ville være ok med at jeg tager hendes hest med ind så min ikke er alene.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prikprik
Forfatter: 
Dato:  29-12-2017 22:49

Ikke helt enig med Anja her - for man kan altså komme i situationer, hvor det bare er SÅ vigtigt, de kan stå inde alene.

 

Hvis din hest får en akut skade med derefter ordineret boksro - evt. fordi skaden ikke må sprænge op/bevæges/lignende, så kan man ikke altid forvente, at man kan låne andre folks heste til at stå inde sammen med dem :)

 

Min 4 års har ALTID kunne stå inde alene - også som 2 års, 3 års, start 4 års, men efter vi er flyttet stald i sommers, så er han også utryg ved det. Nogle dage bedre end andre. Han plejer at få legetøj, gulerødder o.l., så kan det lige gå. Men han synes heller ikke, det er særlig sjovt mere. Vi håber også, vi kan træne os ud af det :) Vi har nemlig haft MANGE (!!) skader, der krævede boksro :)


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider