Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Adfærd
Forfatter: 
Dato:  20-07-2017 17:26

Hej

Jeg vil høre om andre har erfaringer med heste der er voldsomt generet af regnvejr? Gemmer hovedet i regnvejr? Ryster hovedet når det regner.

Har en pony der prøver at gemme hovedet bag vandtruget når det regner og nærmest gemmer sig bag ved en når hun trækkes i regnvejr.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeps.....
Forfatter: 
Dato:  22-07-2017 09:37

Min ollebolleblanding er på ingen måder fan af regnvejr !

 

Alm let regn generer ikke - men står det ned i lårfede stråler, så vender man måsen op mod vinden, og skjuler sit hoved mellemforben eller bag en anden hest. Også hvis man har rytter på ryggen.

Bliver man trukket med, så skjuler man sit hoved bag trækkeren.

Og går man på fold og bliver kaldt ind, ja så går man zigzag eller bakker hen til leddet, hvis regnen er for meget :-)

 

Min den anden hest er sjovt nok ganske ligeglad :-)

 

mvh Charlotte

3
1
Svar på denne tråd
 
 Lidt af hvert
Forfatter: 
Dato:  26-07-2017 21:23

Hej,

 

Jeg har oplevet alt fra heste, der var bedøvende ligeglade, til heste, der var nærmest livsfarlige (mere på 2 ben end på 4), hvis man skulle trække dem fra folden til stalden i regnvejr. Så jo, der er meget forskel på, hvordan heste opfatter det med at være ude i regnen. Min tidligere hest blev fornærmet, hvis vi ikke bare skyndte os at ride hjem (i galop helst), hvis det begyndte at regne på en ridetur, mens min gamle vallak kunne finde på at stille sig på tværs hvorsomhelst, så han ikke fik regn i ansigtet - og nægtede at flytte sig, medmindre man virkelig insisterede

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

0
0
Svar på denne tråd
 
 regnvejr
Forfatter: 
Dato:  26-07-2017 23:02

Ja, min tidligere hoppe var ikke glad for regnvejr, men det var kun pga. regn i ørene (hun havde ekstem lange øre og kunne ikke lide vand i disse)

 

Når vi red, gemte hun hovedet langt nede mellem benene.

 

Fik det aldrig afprøvet, men tænker, at en hut med lukkede øre, ville ha´ afhjulpet problemet.

 

Så en hut med lukket øre, vil være en løsning...

(nogen heste er bare sensetive mht. deres øre)


0
0
Svar på denne tråd
 
 vores løsning på regnvejr
Forfatter: 
Dato:  26-07-2017 23:52

er lige præcis en HUT:

Billede

 

Det virker for hende - plus hendes regnridedækken - så kan vi klare ALT :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 min hest
Forfatter: 
Dato:  10-08-2017 11:04

Min ene hest kan bestemt ikke lide regnvejr, er han våd når man skal trække ham ind, og det render lidt ned af siderne på ham, går han og sparker efter det, og hidser sig op.
Det samme gælder når jeg vasker ham, så han er bare bestemt ikke fan af vand!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Regn adfærd
Forfatter: 
Dato:  30-12-2017 21:28

Vi har prøvet hut uden held. Hun går på en fold hvor hun kun kan gemme hovedet bag vandtruget? Så der står hun i regnvejr. Jeg tænker om de mærker det som smertefuldt siden de reagerer sådan?

Om sommeren græsser hun i regn, som om ædedriften tager over for ubehaget.

Synes det er trist at se hende sådan?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  31-12-2017 15:36

Jeg tror egentlig bare, heste synes det er smadderirriterende.

 

Men går du ikke også altid og skutter dig i regnvejr, og vender hovedet væk?

 

Mine Oldblandinger går somme tider næsten sidelæns i regn vejr :P

 

Jeg kan sagtens forstå, du har det skidt med, at din hest står derude i møgvejret med hovedet i læ af truget, men går hun ikke sammen med andre?

Er der måske mulighed for at stille et læskur (eller bare et halvtag) op, så hun har det at stå under?


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Adfærd
Forfatter: 
Dato:  01-01-2018 00:44

Hun går i en flok af 6 hopper, men tyer til vandtruget.

Desværre har vi ikke mulighed for læskur eller lign. Det sted vi er opstaldet. Et ridecenter med dejlige mennesker, så svært at flytte fra;) min bekymring går mest på hvordan man vurderer det som ubehag eller smertefuldt? Tænker på nerveskade og lign. Men tænker det nok ville komme til udtryk på andre tidspunkter også?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror.....
Forfatter: 
Dato:  01-01-2018 16:13

Jeg tror, at hvis hesten på denne måde udtrykte smerte ved påvirkning af regn, så ville du have problemer med at have grime og trense på hende i stor grad, det rammerne/røre mere end selv de største regndråber

 

Jeg kan fint følge hesten i at det er træls at få regndråber i hovedet - personligt trækker jeg da en hue langt ned eller slår en hue på jakken op, hvis det begynder at øspøs regne. Det jo ikke fordi det gør ondt, det er bare træls at blive våd.

 

Mine heste har læskure på folden, som de bruger i stor stil om sommeren for at få skygge og læ for klæg.

I denne vinter som jo kun har bestået af regn kalder min mand hestene for "sneglene" - de står i læ i deres skure/sneglehuse hver gang det regner, og det gør det.....altid for tiden

 

Så mon ikke de hoppe bare synes vejret er r..sygt, og der er hverken læ eller noget at pille i ude på folden - og så må vandtruget fungerer som læsted.

 

mvh Charlotte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Adfærd
Forfatter: 
Dato:  01-01-2018 22:24

Det håber jeg Charlotte?

Hendes opførsel minder om headshaking i regnen, hun ryster ekstremt på hovedet til hun kan finde ly, især for næseryg/ Mule osv derfor

tænkte jeg om andre havde erfaringer med den adfærd.

Har set en hood til udendørs brug vi vil afprøve, og ellers må vi nok se os om efter et sted med " sneglehuse "? For det er pt alt for synd med al det regn.

Vh Lise

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider