Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Bid problemer
Forfatter: 
Dato:  14-06-2017 20:33

Hej alle sammen. Jeg står og skal til at "tilride" mine svigerforældres hingst. Han har haft rytter på få gange for 2-3 år siden men det er ikke blevet holdt ved lige.

Jeg har så det problem nu at han ikke vil tage bidet i munden. Havde bid på ham to gange to dage i træk hvor det gik rigtig godt og ingen grimme oplevelser.

så fra den ene dag til den anden smider ham med hovedet hver gang bidet lige rammer munden.

 

har prøvet i to uger nu med både at smøre bidet ind i æble, holdning og lokket med godbid under bidet. Har prøvet hver dag bare at træne lidt med at snuse til bidet og lignende og ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op?

Nogle der han gode råd??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stavefejl
Forfatter: 
Dato:  14-06-2017 20:38

Der skal stå "smurt ind i honning"??

0
0
Svar på denne tråd
 
 tænder ?
Forfatter: 
Dato:  15-06-2017 15:12

Det kan jo være den har tandspidser el lign som er blevet ømt af at have bid i munden...

 

Ville nok lige få det checket inden jeg gik igang.

 

Pøj med projektet.

Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  15-06-2017 16:28

mange tak for tippet. Holder den lige åben og ser om folk har gode råd??

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-06-2017 07:35

Jeg havde samme problem med min unghest.

Vi løste det ved at tage bidet af i den ene side af trensen - så vi kunne få trensen over ørerne og så derefter tage det i munden og sætte det fast i trensen igen. Det er svært når hesten først har lært at undvige ved at lege giraf.

Held og lykke

1
0
Svar på denne tråd
 
 Er forsøgt
Forfatter: 
Dato:  16-06-2017 11:17

har vi allerede prøvet og det resulterede i at hans hovedtøj gik i stykker. Altså hovedtøjet var gammelt og mørt så vi skulle have købt et nyt ligemeget hvad. Men når vi prøver det med bidet der kun er spændt i den ene side slår han stadig bare hoved tilbage og vi kan ikke holde ham når vi forsøger med det?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider