Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hestens overlinje.
Forfatter: 
Dato:  05-06-2017 17:18

Hej :)

 

Her tænker jeg selvfølgelig på hestens overlinje, men også meget på dens rygmuskler og at den får bagparten ind under sig. Jeg synes faktisk det er lidt svært. Er der nogen der har nogle gode råd og øvelser til det?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt mere info?
Forfatter: 
Dato:  14-06-2017 14:59

Hej,

 

Jeg tror, du vil få bedre svar, hvis du fortæller mere om, hvad du egentlig spørger om. Men jeg kan da komme med lidt input:

 

- Temposkift i alle 3 gangarter. Bare små overgange med lidt ned i tempo og lidt op i tempo. Det er med til at styrke bæringen.

 

- Samlende øvelser såsom versader og traversader plus også tilbagetrædninger. Det er ren bodybuilding, så stil kun små krav i begyndelsen. Dernæst bagpartsvendinger i skridt og senere galoppirouetter. Dette er faktisk også meget nyttig træning for springheste, så de bliver bedre til snævre vendinger uden at miste takt og bæring.

 

- Klatring op og ned ad mere og mere stejle bakker/skråninger. Når du rider nedad, beder du hesten om at korte helt ind, så den næsten sætter sig på måsen (meget nyttigt, når man skal ned ad en stejl bakke).

 

- At du er opmærksom på din egen vægtbelastning af hesten. Hvis du læner dig meget bagud, kan du trykke hestens ryg væk, og så kan den jo ikke få bagparten rigtigt med sig. Når hesten skal "sætte sig", har den brug for at kunne runde sig let opad i ryg og lænd, og så skal rytteren jo helst ikke modarbejde dette.

 

Jeg håber, at det gav dig nogle ideer.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider