Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Christ Iberica - størrelser og tryk
Forfatter: 
Dato:  25-04-2017 21:50

Hej - Jeg vil gerne høre fra folk med erfaringer med Christ Iberica Plus Lammesadlen.
Den findes i pony og full, og jeg vil høre, hvilken størrelse man skal vælge, hvis man bruger str. 38 i bukser. Jeg har lige købt en str. pony - men er bange for, at den er for lille, selvom forhandleren siger, at den går op til str. 42 i bukser. Hvad er jeres erfaringer? Jeg havde hørt, at Christ er lidt store i størrelserne, men det passer måske ikke?
En anden ting: Hvordan er det med trykaflastningen i den nye version? Synes i, det er blevet bedre? I gamle dage var det helt forbudt at have bøjler i lammesadlen (jeg havde en almidnelig model for år tilbage), men de nye modeller skulle være bedre polstrede. Skal man så stadig bruge et trykaflastende underlag alligevel? Jeg rider med bøjler (af sikkerhedsårsager), men jeg bruger dem ikke til letridning, så trykket vil alene være "i nødstilfælde".

Håber nogle vil dele deres erfaringer. Jeg skal alene bruge sadlen som supplement til dressursadel - til skovture.

 

Mange tak på forhånd :-) Anne

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har en
Forfatter: 
Dato:  01-05-2017 11:36

Jeg har en i str pony og jeg er en 42 i buks.

Sidder godt, men måtte ikke være større.

 

De siger at str Full er til to personer. Altså til handikapridning med bagperson.

 

Vedr. trykfordelene, så kan jeg ikke svare. Kender ikke den gamle model.

Jeg bruger ikke noget på min, men det er også korte skidtture lige pt. Hvis jeg skulle ride mere, ville jeg nok komme noget i den.

 

Heidi

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider