Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Min hest går i baglås.
Forfatter: 
Dato:  20-09-2016 13:40

Hej Hej

 

Jeg har en lille dansk varmblodshoppe på 9 år, som jeg har haft i lidt over et år nu. Hun er sød som dagen er lang, men hun har haft en meget rodet tilværelse før, med 5 forskellige ejere og en meget dårlig og kort tilridning

Hun kan stort set alt når jeg går ved siden af hende og på ryggen er hun meget arbejdsvillig når jeg rider træning. Dog er hun let at skræmme men kommer over det.

Mit probelm opstår når jeg ridder ind på en stævnebane. Hun rider op mod dommeren (i flese tilfælde en bil) og så slår hun bremserne i og jeg kan intet gøre.

Jeg har prøvet at berolige hende, give hende et ordentligt spark og enda hoppe af og trække hende men hun rykker sig ikke en centimeter... Normalt er hun ikke bange for biler overhovedet, heller ikke når de holder vedL/på banerne.

 

Er der nogen som har forslag til træning af en sådan hest, eller lignende tilfælde hvor i fandt en god løsning??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stævne-træning
Forfatter: 
Dato:  20-09-2016 15:30

Hej,

 

Ville du have mulighed for at snakke med de lokale klubber og få lov til at komme og træne på deres stævnebaner, når dagens konkurrencer er overstået? Så får din hest oplevet stævneatmosfæren, stakit, blomster og de farlige dommerbiler uden at du har stress på. Det kunne give både dig og din hest nogle gode oplevelser, som I kan føre med over i den "virkelige" verden bagefter. Måske kan du endda medbringe din underviser en gang eller to til ekstra støtte og hjælp. Din hest kan 100% sikkert mærke, at din puls og dit adrenalin-niveau er højere, når du rider ind på konkurrencebanen. Det smitter omgående af, uanset om du prøver at skjule det. Derfor kunne træning uden det element være god for hesten, og du kunne lære at stole på, at der ikke opstår problemer, så du også er i stand til at ride afslappet under konkurrence.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

3
0
Svar på denne tråd
 
 Træning
Forfatter: 
Dato:  24-09-2016 16:33

Jo, det var faktisk en rigtig god ide! Jeg havde kun overvejet at komme og ride på deres opvarmningsbane under stævnet og så ikke starte men det her kunne være meget bedre. Tak for svar.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider