Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 "Umulig" at ride
Forfatter: 
Dato:  14-09-2016 17:25

Hej jeg har fået et problem med min hest. Hun er en 10 årlig hoppe, der har været redet siden hun var 4 år, dog med pauser

Jeg har nu fået problemer med at ride hende. Der er et hjørne nede på ridebanen, hun bare ikke vil forbi. Sådan har det ikke altid været, har har fint gået forbi før. Og det er en mærkelig måde hun opfører sig på. Hun kan gå hele banen rundt et par gang(dig spænde lidt mere nede i hjørnet), men pludselig nægter hun at gå derned. Og det kan starte lang tid før. Jeg forholder mig roligt, og tvinger hende ikke på nogen måde med pisk eller andet. Men lige så snart vi vender os den anden vej, væk fra hjørnet, går hun fint og kan slappe af, til vi er ved at være deroppe af igen. Hun kan sagtens rides helt normalt, nede i den anden ende, og i ridehuset er der heller ikke noget. Hvis jeg går af og trækker hende forbi, er der heller ikke nogle problemer, men lige så snart jeg sætter mig op, er det helt det samme igen. Hun har så lige stået stille i 3 uger pga af sygdom. Da vi så begyndte at skridte igen, var der ingenting. Gik ligeså fint og slappede af hele banen rundt, kunne godt kigge lidt nede i enden, men det var ingen problemer at gå rundt. Sådan var det i tre dage, og 4. Dagen gik det tilbage til det samme igen. Har trænet meget fra jorden på banen, men det hjælper åbenbart ikke, da det starter forfra når jeg sætter mig op. Har prøvet at der var en person der nede, det hjalp heller ikke. Er fustreret fordi hun kan gå et par gange rundt og så lige pludselig nægte at gå videre. Tænker ikke umiddelbart hun har ondt, da der ikke er noget nede i den anden ende af banen, eller når vi rider i ridehus. Hvis jeg driver lidt hårde på hende, bliver det værre og hun bakker eller vil vende om.

men hvordan kan jeg få hende vænnet til hjørnet fra ryggen, når hun nægter på den måde?

Håber der er nogen der har prøvet noget lignende før



Emilie & Zinfandel

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  14-09-2016 22:01

 

Det lyder muligvis underligt, men zink mangel kan give en hest der spooker ved at den går forbi noget men nr. 5 gang er det farligt, de andre gange ikke.

 

Hvor magnesium mangel, kommer til udtryk ved heste der er konstant vågne.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uuodbbb
Forfatter: 
Dato:  15-09-2016 07:39

Det jeg synes er mest mærkeligt, er at vi har haft tre dage hvor der ingenting var. Har prøvet tidligere med magnesium, men hun vil helst ikke spise det, og synes ikke det gjorde den store forskel. Kan være vi skal prøve med zink



Emilie & Zinfandel

0
0
Svar på denne tråd
 
 se min tråd om samme emne
Forfatter: 
Dato:  15-09-2016 10:30

Hej, prøv at læse min tråd om samme problem. Det blev til et leksikon af rigtig mange gode ideer. Virker linket ikke, så søg på "ridebanens farlige hjørne".

 

www.heste-nettet.dk/forum/3/408013/ 408013/

 


Hilsen Line

R.I.P. Deseado

DMJ D'YQUEM

0
0
Svar på denne tråd
 
 Yyyyyyyyy
Forfatter: 
Dato:  15-09-2016 13:26

Mange tak, det er et meget godt indlæg med massere af bud. Var der noget af det der virkede på din, eller hvordan endte det?



Emilie & Zinfandel

0
0
Svar på denne tråd
 
 Farligt hjørne
Forfatter: 
Dato:  15-09-2016 20:57

Vi har også et farligt hjørne og det har været der altid i de år vi har boet her. Alle heste uden undtagelse reagere på det og så er det så sjovt / spændende eller hvad man skal kalde det, at flere "kloge/seende" personer har påvist et genfærd (det hed noget andet som jeg ikke kan huske) på netop det sted og det er efter sigende dét som hestene reagere på. Det er noget gammelt noget som ingen har kunnet fjerne.

Så, det behøver ikke være hverken din hest eller dig der er noget galt med.

Vi havde også et genfærd i stalden og et i huset, men de kunne fjernes (tilgengæld så kunne vi tydeligt mærke på især den ene hest da den i stalden blev fjernet.)


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Buckskin farvet, Eventyr hest, vallak, 2 år,

utrolig velopdragen, håndteres af børn,

leder efter godt og kærligt hjem.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider