Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvor kan dette bid købes?
Forfatter: 
Dato:  04-01-2015 18:10

Godaften :-)

Jeg håber der er nogen der kan hjælp mig med at finde dette bid, men hvor det er 2-delt. Ved at Stübben laver dem, men er der andre? - og hvor det måske er en tand billigere?

Billede

Lige nu rider jeg med dette bid:
thumbs1.ebaystatic.com/d/l225/m/ m8JXlSyomJOaxF-xLsUIGoQ.jpg

Men synes det er voldsomt med stængerne i siderne, nu hvor jeg har bedre styr på at dreje hende, så skal blot have en roligt bid, hvor det stadig hjælper lidt når jeg drejer hende :-).

Fortsat god aften :-).

"Paradisets vind er den, der blæser mellem hestens ører"

0
0
Svar på denne tråd

Western outfitter
Forfatter: 
Dato:  05-01-2015 13:13

Western outfitter ved Randers har Reinsmann bid, som ligner det viste bare i to delt.

Men hvis din hest er begyndt at være tryg og stabil med biddet, så kunne en god D-ring eller muffebid være en ide, uden at det bliver lige så voldsomt som det viste bid. Samtidig må du gerne starte stævner med D-rings-/muffebid, hvilket jeg ikke tror du må med det viste bid.

Jeg tilred mine ungheste med alm muffebid, som jo fungerer lidt ala samme støtte som parerstænger. Da jeg ønskede lidt mere ro fortil, og oplevede at muffebiddet var lidt vel stort til dem, så overgik jeg til Mylerbid level 1 med D-ring, det fungerer de rigtig fint på, og de er tilladt i dressurstævner.

Western outfitter har også myler bid m.f., for det du leder efter er nok rimelig western præget - så prøv at kig lidt rundt inde på deres hjemme side - westernoutfitter.dk.

Pernille som har forretning er rigtig sød at snakke med, og kører ud og prøver Mylerbid hos kunder.

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  05-01-2015 20:59

Hej Charlotte

Tak for dit svar.

Jeg fandt godt biddet på westernoutfitter, og i to-delt som jeg søger . - havde bare håbet det var at finde et andet sted, lidt billigere..

Jeg tænker at et bid med ophæng er bedst.
Hun skal helst have så meget ro i munden som muligt :-)

0
0
Svar på denne tråd

Eeeeeee
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 07:51

Godmorgen.

Hvilken størrelse skal du bruge? Jeg har et liggende.

Mvh. Dorte

Klinik For Kranio Sakral Terapi.

kraniosakralterapi.eu

0
0
Svar på denne tråd

Baucher bid
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 08:56

Hvad så med et ophængt bid, som et baucher bid ?

De fåes til mere "alm priser" end specialbiddene, og hos alm rideudstyrsbutikker. Fx har Horze dem til 149,00kr :-)

Mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 14:26

Det er Christina fra hestemund.dk der har lavet biddet. Det bliver først sat i produktion d. 15 januar - det er lavet af Stubben :)

Et bid der ligner er Rockin S Snaffle - det er bare to delt i stedet for, men har samme funktion med ophæng og uafhængig ring til tøjlen.

Nu med eget ponydyr

0
0
Svar på denne tråd

Det er prøvet
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 20:45

Baucher bid er prøvet, og det var hun udmiddelbart ikke så tilfreds med..

Ved godt at det er Christina's bid, også derfor jeg at det skulle være 2-delt :-) . Håbede måske der var en billigere udgave af Rockin S Snaffle ;-).

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider