Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Regnørehat
Forfatter: 
Dato:  30-08-2014 11:57

Min ponyhest er blevet utrolig sensitiv i regnvejr, og eftersom vi er flyttet ud hvor der ingen Ridehal. Men lækker skov og lange dejlige grusveje.

Førhen gik hun igennem det hele, ah hagl bøjede og vendte hun røv for. Fair nok. Men nu her den senere tid. Mimer hun med øjne søger ly for regnen, hvis det er træktur bruger hun mig i de stærke regnbyger, (hyggeligt at hoved kramme sin hest og stikke hende ind i jakken) eller hvis vi rider sænker hun hoved ned mellem ben, stopper op og vender røven mod vinden. Der kommer vi jo aldrig videre af før regnen stopper. Jeg syns ærligt det er synd, men det er også vigtig med motionen. Og nu er der snart efterår og endnu mere regnvejr.

Hun fejler intet i ørerne, ikke hvad dyrlægen kan finde, får hende til at tjekke igen her til vaccine inden for 14 dage. de er fine rene. Syns iøvrigt også hun er sensitiv på mule i regnvejr.

Nogen der ved om man kan få en regnhætte til heste, lidt ligesom fluehætter bare vandskyende. Eller skal jeg virkelig igang med symaskinen og klippe i en aflagt regnfrakke. Tænker den også måtte skærme for regn direkte i øjnene.

Man må aldrig gå ned på udstyr. Haha. Kom frisk.



"En vane har lange rødder."

0
0
Svar på denne tråd
 
 Almindelig hut
Forfatter: 
Dato:  30-08-2014 12:02

Du kan bare give den en almindelig hut på af stof der ikke suger vand .. så kommer vandet ikke i ørene .. Jeg har en af helt tynd elastikstof - det er nok til at Plet ikke synes det er træls i regnvejr .. :)

 


Mvh Mette Stelmach med alle de skønne Pletter
Følg Sartors Simply the Best på Facebook her

<3 <3 <3 I hjertet gemt, men aldrig glemt <3 <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 En almindelig fluemaske?
Forfatter: 
Dato:  30-08-2014 17:57

Prøv at ride med en ganske almindelig fluemaske i første omgang. Så får hun ikke regnen direkte på hverken ører eller øjne.

 

Hvis det har en effekt, så kan du altid bygge videre på fluemasken ved at sy vandskyende stof på ørerne mm.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Regn og sne
Forfatter: 
Dato:  04-04-2018 22:52

Hej

Jeg har en pony med samme udfordring. Hun gemmer hovedet eller ryster det kraftigt i regn og allerværst: sne.

Hvordan er det endt hos dig?fandt du en god løsning? Min står på folden og ryster på hovedet, det er synd.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider