Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

At skridte i Longe..
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 16:01

Hej Ænder..

Jeg har denne søde lille hest som jeg gerne snart skulle på ryggen af.. Men.. Han kan bare ikke finde ud af at skridte når han bliver longeret! Han starter i fuld trav, og jeg står jo så og siger "pruh, skridt, pruh" for at få ham ned.. Men det er bare som om at skridt ikke eksistere, for han stopper op og går ind til mig. Driver jeg på ham når han står stille ryger han lige frem i trav.

Hvordan lærer jeg den lille tumpe at skridt er lige så vigtigt som trav, galop og fræs ?

Ikke et problem jeg har haft før :)

RegitzeReenberg

Mor til Oliver - 15/9-09

<3 Nu med Heisselager Le Mans <3

Man kan ikke lave omelet - uden at slå et æg i stykker!

0
0
Svar på denne tråd

Gå med ham ?
Forfatter: 
Dato:  09-05-2013 08:59

Du kunne måske bare starte med at gå med ham rundt på volten i skridt og jo bedre han bliver til det, kan du måske give ham længere snor, og så burde han da lære det for han traver vel ikke når du går med ham ? :)

1
0
Svar på denne tråd

Træk hesten ind mod dig
Forfatter: 
Dato:  11-05-2013 22:20

Jeg havde lidt det samme problem med min hoppe sidste år, da hun var 3 år, og jeg måtte også have hjælp til at stoppe det.

Hun drønede rundt og rundt og blæste på mig. Det er manglende respekt, når de ikke lytter til vores kommandoer, men bare løber rundt, som det passer dem. Efter max to omgange, hvor jeg tålmodigt havde stået og råbt "Skriiiidteee, skriiiidteeee" til min fuldstændigt ligeglade hoppe, så trak hende ind mod mig forholdsvis hurtigt (ikke ved at rykke, men ved at samle longen ind), så hun kom på en mindre og mindre volte (helt ned til 6-8 m i diameter, måske mindre). Det gjorde det svært for hende at trave hurtigt, og hun gik ret hurtigt i skridt. Det er jo ikke sjovt at trave stærkt, når man næsten er ved at falde. I samme sekund hun gik i skridt (helst sekundet inden), gav jeg hende longe, roste hende og sendte hende roligt væk fra mig ud på volten. Satte hun i trav, trak jeg hende ind mod mig med det samme. I starten måtte jeg gøre det 3-4 gange, før hun fattede det. Senere var det kun nødvendigt 1-2 gange.

Måske kan det også virke på din?

Kiiri
*En hest er altid en hest. Men en rytter uden en hest... er blot et menneske*

0
0
Svar på denne tråd

altså nu kan
Forfatter: 
Dato:  13-05-2013 22:15

en hest ikke "opføre" sig respektløst da den ikke ved hvad det er og den hjerne ikke er fysisk i stand til at tænke på den måde.....den simpelste forklaring er at hesten ikke har LÆRT at skridte i longen, mange folk tror fejlagtigt at hesten ligesom er forprogrameret til at kunne en masse ting såsom at gå i longe som vi tager for givet,men hvordan fa.. skal hesten kunne vide det når det ikke er indlært?

Du skal lære din hest at longere,ved at gå ved siden af den,lære den et start og stop signale også øger du langsomt afstanden,og kun til det punkt hvor hesten stadig går pænt og roligt ved siden af dig,begynder den at sætte i trav eller blive urolig er du gået for hurtigt frem, så går du et skridt tilbage i processen til det punkt hvor den kan gå roligt og afslappet, derfra øger du langsom afstanden mere og mere (har gerne et langt westerntov på 4 mtr. hvor jeg lære dem det i ) og til sidst kn din hest gå roligt og afslappet på volten....Dette kan ikke gøres på en dag selvfølgelig, det skal ske gradvist over en længere periode, det er faktisk din hest der bestemmer tempoet for hvor meget og hvor lidt du kan udvide, men så længe hesten er rolig og afslappet kan du sagtens gå et skridt videre.....

Håber det gav mening?

0
0
Svar på denne tråd

prøv disse her
Forfatter: 
Dato:  13-05-2013 22:40

Prøv at brug videoerne fra www.kapriole.dk han viser hvordan man går stille frem, så hesten forstår og kan følge med.

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider