Jeg havde lidt det samme problem med min hoppe sidste år, da hun var 3 år, og jeg måtte også have hjælp til at stoppe det.
Hun drønede rundt og rundt og blæste på mig. Det er manglende respekt, når de ikke lytter til vores kommandoer, men bare løber rundt, som det passer dem. Efter max to omgange, hvor jeg tålmodigt havde stået og råbt "Skriiiidteee, skriiiidteeee" til min fuldstændigt ligeglade hoppe, så trak hende ind mod mig forholdsvis hurtigt (ikke ved at rykke, men ved at samle longen ind), så hun kom på en mindre og mindre volte (helt ned til 6-8 m i diameter, måske mindre). Det gjorde det svært for hende at trave hurtigt, og hun gik ret hurtigt i skridt. Det er jo ikke sjovt at trave stærkt, når man næsten er ved at falde. I samme sekund hun gik i skridt (helst sekundet inden), gav jeg hende longe, roste hende og sendte hende roligt væk fra mig ud på volten. Satte hun i trav, trak jeg hende ind mod mig med det samme. I starten måtte jeg gøre det 3-4 gange, før hun fattede det. Senere var det kun nødvendigt 1-2 gange.
Måske kan det også virke på din?