Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

bukker efter spring
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 11:13

Jeg søger efter et godt råd..

Min kære hest elsker at springe men bliver lidt for glad efter springet, han kan ikke læade være med at bukke, jeg kæmper en kamp med at få hans hoved op og ride frem efter springet, men det har desværre ikke den store effekt.

nogle gange kan han også gøre det på vej over springet.

Han har ellers en udemærket stil og bruger sin ryg på den rigtige måde.

Han er tjekket af både dyrlæge og kiropraktor og der er intet at se/mærke på ham.

det er kun når han han springer, elleres er han yderst sød at ride.

nogle der måske kan give mig et råd?

Rikke

Horselux forhandler i roskilde/kbh

www.minimule.dk - udstyr til de mindste, samt salg af foder.

6/7-06 - Min elskede ven igennem 12 år - Jeg sa ...

0
0
Svar på denne tråd

Træningsfif
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 11:29

Hej,

Et fif, der kan bruges til heste, der bliver tunge fortil efter landingen efter et spring, og som måske kan bruges til din hest for at "løfte" den efter springet:

Læg en bom efter springet. Langt nok fra springet til at du ikke risikerer, at hesten lander med et ben på bommen, men tæt nok på til at hesten bliver nødt til at koncentrere sig om bommen og nærmest løfte sig en smule i allerførste galopspring. De første gange får hesten en lille "overraskelse" over bommen. Senere kan der evt. lægges flere bomme i træk (med 1 galopsprings afstand).

Det plejer at virke vældig godt, og måske kan det hjælpe dig?

Ellers vil jeg sige: Træn kombinationer med varierende afstande (varier antal galopspring - evt. med galopbomme imellem springene til at angive antallet af galopspring - samt varier afstandene = tempovariationer), temposerier og små, krappe vendinger efter springene, så din hest får andet at koncentrere sig om. Rid nogle kringlede baner, hvor hesten hele tiden må høre efter dig for at vide, hvor den skal hen efter det spring, den lige nu er på vej over. Lav nogle træningsbaner, hvor springene ikke altid skal springes i samme rækkefølge, men hvor du den ene gang kan vende til venstre efter springet, den næste gang til højre. Alt hvad der kan få din hest til at koncentrere sig og glemme at bukke.

Hvis du springer i terræn: Springning op ad bakke gør det rigtig besværligt at bukke, springning ned ad bakke gør det rigtig ubehageligt at bukke (og kræver en ret modig rytter at gøre det på en hest med de tendenser, men hestene finder ret hurtigt ud af, at det ikke er særlig sjovt).

God fornøjelse!

MVH

Jette

Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

2
0
Svar på denne tråd

Afsættet
Forfatter: 
Dato:  13-05-2013 23:56

Ofte vil hesten være mere tilbøjlig til at bukke efter springet hvis man sætter lidt stort af på springet. Tænk over din tilridning og prøv at komme lidt tættere på springene, så har man ofte mere kontrol i landingen. Selvfølgelig skal du ikke pille galoppen helt af den, men have en kontroleret galop hvor den er fremme for benene og kommer lidt dybt ind til springene.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider