Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Kombi sadler - rider i, i dem?
Forfatter: 
Dato:  15-03-2013 11:27

Jeg har fået mig en skøn lille konehest :-)

Jeg har i mange år redet dressur og føler mig tilpas i den type sadel, men det er bare ikke en dressur hest jeg har købt og planen er også, at vi skal bruge mest tid på tur og engang i fremtiden måske TREC.

I en fjern fortid red jeg i springsadler, til jagt og helt som barn red jeg i kombi sadel. (af variende kvalitet)

Jeg syntes ikke der er råd til 2 sadler, så jeg er lidt ude i, at det må blive en kombi, hvis jeg kan finde noget som passer ham.

Rider nogen af jer i kombi sadler, kan de opfylde jeres behov, ved lidt bane dressur engang imellem?

Eller rider i, i dressur sadler og klarer i det, ved lidt spring engang imellem?

Rytter af konetypen

0
0
Svar på denne tråd

kombi sadel
Forfatter: 
Dato:  15-03-2013 12:11

Ja jeg er meget glad for kombisadle.

Jeg rider alt fra spring, dressur, tur, terræn/jagt og show i min kombisadel. Den dækker alle min behov.

Mette

Ejer af Frederiksborg og Fjordhest - to viunderlige racer

0
0
Svar på denne tråd

Kombisadler
Forfatter: 
Dato:  15-03-2013 12:37

Jeg har et par stykker og er glad for dem. Har faktisk aldrig ejet en springsadel, men har altid klaret spring og terræn i kombisadel.

Jeg kan fint ride dressur i en kombisadel. Man får ikke helt den samme støtte - men hvis man har balance nok til at "sidde selv", så er det altså ikke særlig svært på en helt almindelig hest :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sadelvalg
Forfatter: 
Dato:  15-03-2013 12:53

Valg af sadel er jo en helt individuel ting.

Men, jeg har heller ikke selv råd til to sadler, og da jeg mest er dressur rytter har jeg en dressur sadel - Kieffer Lech Profi, en sadel med mellemstor støtte.

Denne sadel er jeg super glad for, og vil helt sikkert anbefale den til andre!

Jeg rider udover dressur også rigtig meget tur, og det klarer jeg fint i den, føler mig faktisk bedre tilpas i dressuren end når jeg en gang imellem rider en venindes hest i springsadel.

Jeg kan også sagtens springe i min dressur sadel, men da spring ikke er min store interesse er det nok noget der sker en gang hver anden måned.

Så for mig udfylder dressur sadlen fint mit behov.

ang. Kombi sadler findes der mange forskellige, og med forskellig støtte! Så hvis du hælder mest til det, syntes jeg helt klart at du skal et smut forbi sadelmageren, og finde ud af hvad der både passer til dig og din hest!

Stutteri Håbet - et dejligt sted at være

0
0
Svar på denne tråd

Jeg elsker mine
Forfatter: 
Dato:  15-03-2013 20:02

Kombisadler, og har flere af dem, da jeg har 12 heste.

Jeg har kun 1 dressursadel, men den bruger jeg meget sjældent, da jeg befinder mig bedst i kombi.

Jeg har både en Kieffer, en gammel Eldorado og en ældre Hubertus, og de er efter min mening alle dejlige sadler.

Jeg rider en del dressur, og har før også startet en del stævner, og altid i kombisadel.

Jeg springer og rider også meget tur, så de opfylder alle behov her hos mig.

Men prøv dig lidt frem, for det er jo også vigtigt sadlen kan passe din hest!

Mvh Sarah

Træning og undervisning:

Arbejde fra jorden, agility, samlet ridning for løs tøjle og trailerlæsning, altid på hestens præmisser

Palomino hoppe mf sælges

Bedækning v araberpony tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Kombisadler
Forfatter: 
Dato:  16-03-2013 21:13

Jeg synes kombisadler er noget hø. De er hverken gode at ride spring eller dressur i.

Men hvis en kombisaddel fungere for dig, så er det da sådan en du skal have. :)

0
0
Svar på denne tråd

Min kombisadel
Forfatter: 
Dato:  17-03-2013 21:57

Jeg har en "gammel" kombi sadel til min fjordhest. Jeg rider dressur, springer, rider jagter, ringridning, terrænspringning og rideture i naturen. Og jeg er godt tilfreds.

Dog er den ved at være så slidt så den godt kunne trænge til en udskiftning - men jeg tror den bliver skiftet ud til en nyere kombimodel.

Både fordi jeg ikke har penge til både en dressur og en springsadel - da jeg har 4 heste. Og en kombi kan bruges til det hele.

Men du skal bare være opmærksom på at der er MEGET forskel i kombisadler alt efter mærke...

Held og lykke med at finde en sadel.. :-)

/Lisbet

0
0
Svar på denne tråd

kombi sadler
Forfatter: 
Dato:  18-03-2013 08:49

nå men, så er kombi sadlen jo ikke afgået ved døden :-)

Jeg har bestilt sadelmageren til at komme og kigge og komme med bud på sadler til ham. (og mig)

Jeg kan godt selv se de overordnede ting ved sadeltilpasning, men jeg regner ikke med selv at kunne gå ud og finde et super mach. Der skal jo nok omstoppes alligevel.

Min plan er hun kan komme med bud, så kan jeg evt. selv prøve at finde det brugt. Hvis jeg ikke er så heldig at hun har en med, der lige er noget.

tak for jeres gode svar :-)

Rytter af konetypen

0
0
Svar på denne tråd

kombi saddel
Forfatter: 
Dato:  25-03-2013 06:29

Uha, det er jo næsten en relegion du begiver dig ud i, jeg har for år tilbage være springrytter - her havde jeg en springsaddel og en dressur saddel (jeg skulle jo også ride dressur) de er solgt for længst.

nu har jeg en gammel kombineret, den er helt sikkert lige så gammel som jeg, er omstoppet nogle gange osv.

men den ligger på næsten alt, jeg sidder godt i den og jeg er utrolig glad for den, når jeg engang imellem dropper westernsadlen og skal ride noget gammeldags dressur. (springer ikke mere)

min veninde har nogle gange lånt min saddel, men i hendes øjne er det en skod saddel, hun sidder ikke godt, den ligger ikke ordentligt osv.

så det er utroligt forskelligt hvad man synes.

hvis jeg skulle købe en ny engelsk saddel i dag ville jeg købe bomløs og så ville jeg nok skele til hvad jeg helst ville ride, en bomløs er i mine øjne det perfekte match hvis man gerne vil ride lidt af hvert.

jette

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke med hesten....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2013 09:17

...og kombisadler er da totalt BVADR.......jeg springer gladeligt i min knæpudeløse baroksadel .

Rider i stejle bakker osv.....samme sadel.

Lange terrængalopper...samme sadel.

Dressur på alle niveauer...samme sadel.

Lipizzanere til salg:

* Rolig,barok type,vallak f.2009,ryttervant,157 cm

* Lipizzaner/DSP-hoppe,7 år,155 cm,tilredet

Begge er trafiksikre og turfornuftige.

0
0
Svar på denne tråd

qqqqqq
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 11:32

Jeg har en Bates Caprilli springsadel som jeg bruger til spring, dressur, alt! Jeg er super tilfreds med den, og jeg synes bestemt ikke man behøver en dressursadel for at ride dressur

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider