Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Sidepull vs bidløs
Forfatter: 
Dato:  14-01-2013 20:20

Hvad er forskellen på bidløs og sidepull?

Hvordan virker de hver især?

Med venlig hilsen

Zooropa - Anne

*** Impossible as they may seem
You've got to fight for every dream
'Cause who's to know which one you let go
Would have made you complete ***

0
0
Svar på denne tråd

bidløs
Forfatter: 
Dato:  14-01-2013 20:39

Der er en del sider man kan læse om bidløs på.

Har også lidt info på min side

www.ridecare.dk/bidloes-ridning

Et sidepull er en bidløs trense

Men man kan ride bidløs på flere måder. F.eks cordeo, hvor man slet ikke har hovedøj på.

De fleste starter med at ride bidløst i en grime, eller i en sidepull

0
0
Svar på denne tråd

sidepull vs. bidløs trense
Forfatter: 
Dato:  15-01-2013 21:41

En bidløs trense har krydsende kæberemme, som går direkte over i tøjlerne gennem en ring - det betyder at træk i tøjlen går under kæben. En stor ulempe er, at selvom man giver efter/slækker på tøjlen igen, så bliver den ikke løsere omkring kæben, før du retter den direkte. Ergo - i min optik - et rigtig skidt valg uanset hvad.

Sidepull er praktisk talt som en grime med tøjler i - bare designet mere komfortabelt ;) Den virker ved en ring i siden (som på en grime) og lægger altså sit tryk over næseryggen :)

- Julie med Milagro <3

(Mimira - altid i hjertet gemt)

0
0
Svar på denne tråd

lllllllll
Forfatter: 
Dato:  17-01-2013 16:47

Jeg er enig med applecheeks.

Jeg er personligt til sidepull, da jeg synes krydsende kæberemme er noget møg af samme grunde som nævnt ovenfor.

Mine heste bliver snotforvirrede af det.

tilgengæld går det fint fint i sidepull.

0
0
Svar på denne tråd

Bidløs o.s.v.
Forfatter: 
Dato:  18-01-2013 11:10

Hej,

Udtrykket bidløs dækker over alle former for hovedtøj eller andet "styregrej", hvor der ikke er bid i munden af hesten. D.v.s. det kan være hackamore, kapsun, LG, bosal, rebgrime, alm. grime, sidepull, en tøjle i et næsebånd, en snor om halsen/cordeo o.s.v.

Hvad man skal vælge må være op til, hvad der passer til hesten/træningsmetoderne/rytterens ønsker om at kunne starte konkurrencer.

Jeg kender ikke selv til sidepull, men jeg mener at de fleste bidløse muligheder kan være absolut lige så belastende for hesten ved forkert/for hård anvendelse som et bid. Hestens hovede er jo tæt besat med nervetråde, så jeg kan kun opfordre til, at man som "ny" bidløs rytter tænker meget på, at det ved bidløs ridning er lige så vigtigt at forfine sine signaler!

Jeg har selv tidligere redet meget med hackamore og bruger i dag kapsun (oftest i kombination med en kandarstang). Mine heste har altid været ganske følsomme for disse hjælpemidler, så jeg er meget opmærksom på at ride med så følsom og let hånd som muligt.

Jeg håber, at du kunne bruge det til noget :-)

MVH

Jette

Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider