Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Arbejde fra jorden
Forfatter: 
Dato:  29-06-2012 21:57

Hejsa :-)

Jeg har fået tilbud om at passe og ride en ox araber, sagen er den, at den ikke har redet et stykke tid, og ejeren mener det er en god idè med arbejde fra jorden af til at starte med, Hvilket jeg også synes lyder rigtig spændende. Har desværre bare ikke sådan rigtig prøvet det før, er der nogle som har nogle gode råd, og et godt sted at starte, hesten skulle være en anelse nervøs og "reserveret".
ville være ekstremt dejligt med nogle gode råd, eller lign. fra alle jer kloge hoveder smiler.
Longering er heller ikke noget jeg har prøvet før desværre. Men kunne smadder godt tænke mig at knytte bånd til hesten, så vi begge får en positiv start, når den skal rides igen....

Knus Camilla. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Kan ejer ikke...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2012 14:49

kan ejer ikke hjælpe dig igeng med hesten?

Hvis du ikke selv har erfaring med disse ting, og hesten er følsom, så kan du hurtigt gørt mere skade end gavn, hvis du ikke ved hvad du laver.

Hvis ikke ejer kan hjlæpe, så find en anden der har erfaring med træning, så både dig og hesten får en god start.

Der er skrevet mange bøger, både om jordarbejde og longering, og de kan være en god hjælp til dig, men mener stadig en underviser er på sin plads de første gange.

Held og lykke med det.

Mvh Sarah

Træning og undervisning:

HMS, arbejde fra jorden, samlet ridning for løs tøjle og trailerlæsning

Palomino hoppe på 5 år sælges,mf.

Bedækning tilbydes v rød pony, blis og 4 sokker,lys man/hale.

0
0
Svar på denne tråd

Bog anbefales
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 10:22

Jeg er selv glad for Ute Lehmanns I harmoni med hesten. Der er tilpas konkrete anvisninger, og det er ikke "cirkustricks", men opbygning af gensidig tillid og gode vaner, man kan bruge i al arbejde med hesten.

Ny hjemmeside: http://www.roeshoj.dk

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Undervisning
Forfatter: 
Dato:  02-07-2012 10:03

Bøger er gode at få inspiration til øvelser af og også gode til at forstå, hvad der foregår mellem rytter og hest, hvis man allerede har prøvet at arbejde fra jorden. Men hvis du hverken har prøvet arbejde fra jorden eller longering, så synes jeg ikke en bog er "nok".

Jeg vil tilslutte mig Sarahs forslag om, at du får undervisning i det af en, som kan det. Hvis underviseren er dygtig, så er det enormt givende for dig og noget, du kan bruge resten af livet i din omgang med heste.

Kiiri
*En hest er altid en hest. Men en rytter uden en hest... er blot et menneske*

0
0
Svar på denne tråd

Bøger og Epona
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 21:50

Jeg har aldrig fået undervisning i arbejde fra jorden, men jeg bruger rigtig meget jordarbejde i min træning.

Jeg har først og fremmest læst rigtig RIGTIG mange bøger om emnet og jeg har set film og videoer om det og jeg har studeret hestes adfærd men mine egne øjne og set mange ting.

Det "vildeste" jeg har gjort, var at lære min hest, der var fuldstændig panisk for trailer, at nærmeste løbe op i traileren, fordi hun nu fuldstændig elsker den. Det tog også et halvt år, fordi jeg ikke havde erfaring eller fik undervisning. Til gengæld fik jeg utrolig meget erfaring og fantastiske observation Men hvor var jeg dog tit græde færdig og frustreret.

Man kan gøre det selv, men du må regne med det bliver meget hårdt, og kræver ekstrem selvkontrol. En underviser ville hjælpe dig godt på vej, men man godt selv. Det taget bare meget mere tid, meget mere sved og så skal man virkelig være følsom og hvis en øvelse ikke virker skal man altid spørge sig selv om "hvad gjorde JEG forkert?". Hesten er din lærer og du er elev.

Men det er svært. At få hjælp/undervisning af en der kan, ville skåne både dig og hesten. Men man kan godt selv.

Sagde Tine

Vær sammen og arbejd med dyr på en rolig, konstruktiv og fornuftig måde
I harmoni med hesten
HUSK at dine dyr afspejler dig

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 16:47

Synes du skal gå en masse tur med hesten:Det har jeg altid gjord,og der knytter man tæt bånd :)

Vis den ikke kan gå alene så tag en anden med :)
Det er mit råd :)

Fik jeg også at vide da jeg to HMS-Kursus, en masse gå tur :)

Håber du kan bruge det råd

-Tenna

Håber du har det godt oppe på de evige græsmarker Daisy <3
Savner dig helt vild,det er selt ikke til at beskrive ;(

Opstaldning søges tæt ved 9575.Til vallak på 2år.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider