Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Bidløst
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 16:01

Jeg har en fuldblods hoppe, som jeg har haft siden i vinters.

jeg har ikke redet så meget på hende, da vi ikke har ridehus. Så det er jo først her i foråret vi er startet op...

 

Men vi har altså et problem.. Hun er sød og rar, men meget blød i munden og acceptere ikke helt bidet.

Hun har fået ordnet tænder. Vi har været igennem diverse bid. Og jeg har fundet ud af at et 2 delt tykt bid ligger hun bedst på...

 

Men egenligt så tror jeg at hun vil have det bedst med at blive redet bidløst..

Hmm Jeg har jo aldrig redet bidløst. Skal man ride anderledes ?

Hviket hovedtøj er bedst ?

Det er jo en dame med fart på og kan jeg så holde hende på tur ?

Kan man ride dressur bidløst ?

 

Ja jeg har mange spørgsmål.. Håber nogen kan hjælpe mig med dem :-)

 

 


Hilsen
Chirie

www.Dahlsminde.dk

Welsh sec. B hingste står til afbenyttelse

Ryttere til vores ponyer/heste søges.

Kanon ponyer til salg. Se hjemmeside..

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 16:35

Bare rid som du ellers ville :)

 

Der findes dog rigtig mange muligheder, eks. sidepull, hackamore, marylot blomster, grime, kapsun, (cordeo) etc. Det indtryk jeg har fået er at man skal holde sig fra dem med kryds under kæben - de giver efter for langsomt (når tøjlen slækkes).

 

Derudover vil jeg sige at du som en start bare skal prøve at fæstne tøjlen i et næsebånd for at finde ud af om det fungerer for dig - jeg bruger selv et hannoveransk næsebånd lige pt.

Hvis du er usikker på om stop-signalet fungerer kan du jo starte med at bede om en tilbagetrædning inden du hopper op. Kan den det kan den som regel også stoppe ;)

 

Og held og lykke med det :)


Julie Herold

Yesterday is history, tomorrow is a mystery and today is a gift - that's why we call it the present

 

Lige begyndt på BBH Basisinstruktør-uddannelsen. Søger forsøgskaninger omkring 8660.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bidløs
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 16:43

Selvfølgelig kan man ride dressur uden bid, det er jo ikke bidet som gør at hesten går i holdning ;)

 

Om du skal ride anderledes kommer jo an på hvordan du rider nu. Men rider du for sædet og ben, er der ingen forskel :)

 

Jeg vil anbefale en sidepull, det har fungeret/fungere rigtig godt med begge mine heste.

 

Min egen får hackamore på på tur, da hackamoren er hårdere end en sidepull og når jeg rider hvor der færdes andre mennesker, vil jeg ikke løbe risikoen hvis der skulle ske noget, så hellere være lidt ekstra sikker :)




Skrev Christina

 

Med Albert

og Himmelhesten Rubin

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bidløst
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 11:53

Jeg har altid redet bidløst både på tur og dressur,samt på min hingst og hopper,tilrider også bidløst og vil heslt undgå bid helt hvis det er muligt. Jeg bruger sidepull men ikke den der er beregnet til islænder som krydser under hangen da den ligger tryk på og det er jeg ikke intersseret i så det er faktisk bare en slags grime jeg rider med. Jeg arbejder altid på at forfine mine signaler så der skla så lidt til før hesten reagere også er det slet ikke noget problem at ride bidløst alle vegne har aldrig haft problemer og løber hesten ja så har du ski ikke mere kontrol over den med bid,det er trods alt 500-600 kg. panik der løber afsted så mon ikke den er ligeglad hvad der sidder i munden på den hvis det skete:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bidløst....
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 13:21

Hmmm. Det skal altså prøves det med at ride bidløst :-)

Mange tak for hjælpen. I har givet mig blod på tanden :-)

 

 


Hilsen
Chirie

www.Dahlsminde.dk

Welsh sec. B hingste står til afbenyttelse

Ryttere til vores ponyer/heste søges.

Kanon ponyer til salg. Se hjemmeside..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider