Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 erfaringer med hest i ridning
Forfatter: 
Dato:  12-05-2012 21:26

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget en hest nå at lære på 1 måned i ridning?

Jeg ved det kan varrigere fra hest til hest.
- jeg er bare i tvivl om hvor vidt min hest skal 1 eller 2 måneder afsted.
Hesten skal jo også lige nå at falde til.

Søger erfaringer fra personer som har haft hest afsted i ridning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 16:45

det kommer jo helt an på hvilken træner/berider du vælger

og hvordan din hest er.

 

nogle beridere kan nærmest lære hesten "alt" på meget kort tid- for nogle heste fungerer det, andre ikke.

Andre beridere /trænere tager det mere roligt.

 


Rideudstyr sælges

se præs, billeder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilridning
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 17:25

Der er meget stor forskel fra hest til hest og ikke mindst fra ejer til ejer.

Nogle ejere ønsker tilridning foretaget på en bestemt måde og andre vil gerne selv deltage i noget at træningen. Så man kan kun lægge en plan, når man kender ejeren og har arbejdet med hesten.

Vi bruger f.eks. tid i starten på groundwork, så hesten kender signaler uden rytter. Det bruges der lidt tid på, men det vindes ind igen, når hesten får rytter på. samtidig så lægger vi meget stor vægt på, at hesten kan håndteres, stå stille og trailer læsses, så det ikke er en stress faktor, når hesten senere skal til konkurrence. samtidig, så bliver det også nemmere for ejeren at forsætte det daglige arbejde med hesten.

Det er bare så dejligt at aflevere en hest, der kan opfører sig korrekt og så se ejeren, der virkelig nyder at få en opdraget og trænet hest med hjem.


Mvh

Henrik


BestBreed Mustang

"True Horse Power"

Behandlings-, trænings- og genoptræningscenter

www.us-mustang.com

www.facebook.com/BestBreedMustang

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor godt
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 21:09

forberedt er hesten når den sendes afsted ? Hvordan er dens temperament mv. Jeg skal have en 3-års afsted i tilridning til efteråret, den kan nu få trense og sadel på, og longeres med bøjlerne nede. Man kan ligge hen over ham, stå ved siden af ham og være højere end ham. Han kan stå, bakke mv. når man trækker ham. Vi træner selvfølgelig videre med ham, så han bliver bedre til de ting der pt. er svære for ham = stå bundet og få renset hove (hans tålmodighed med at stå stille er ret lille). Jeg er rimelig sikker på at man pt. bare kan sætte sig op uden de helt store problemer, alligevel har jeg bestilt 2 mdr. tilridning.Og det har jeg fordi hestens temperament gør at han kan virke som en helt rå hest. Der skal ikke meget til at flytte fokus, så han glemmer alt hvad han har lært. Han kræver derfor ekstra tid og tålmodighed og det har jeg selvfølgelig fortalt der hvor jeg har bestilt tilridning. Så meget afhænger af den enkelte hest også selvom man har trænet, trænet og trænet inden den bliver sendt afsted. Giv den hellere for lang tid end for kort


Med venlig hilsen


Lene



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilridning
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 08:41

Det er min erfaring at 9 ud af 10 heste på en måned kan lærer at gå i skridt, trav og galop.

 

Kh E

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine to.....
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 18:09

Mine to ungheste har jeg haft afsted i 2 måneder.

 

Den første måned går mest med at de vænnes til at være kommet ud på et stort opstaldningssted med "liv og glade dage", nye foldkammerater, nye folk der håndterer den osv.

Og så begynder de selvfølgelig at blive sadlet op og longeret.

 

Anden måned går med ryttertilvænning, og den sidste uge/14 dage overtager jeg ridningen selv, men betaler altså for, at de sidder og er i ridehallen og hjælper mig med at komme op osv.

 

Den ene var redet i alle tre gangarter efter 14 dage, den anden var det efter 3 uger - dvs korrekt galopanspring, stå stille ved af-/påsidning, rimelig stabil på tøjlen, vant til heste i ridehallen der kommer og går, få spulet ben, få showshine på osv.

 

Så for mig er det mit krav, at de bruger den første måned på at få hesten til at falde til, og lærer det nye sted og de nye mennesker at kende.

 

Jeg er ret sikker på, at især den ene kunne have været blevet tilredet på en måned, den anden nok på 1½ måned, hvis man havde presset dem lidt. Men på den anden måde får jeg nogle trygge ungheste, som synes det er sjovt at blive redet, og som ikke bare har været trætte af udmattelse i forbindelse med ny boks, nye foldkammerater osv.

 

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider