Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvorfor lægger de ører?
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 18:42

Jeg har denne dejlige islænderhoppe.

jeg er rigitig glaf for hende, og vi har et meget godt bånd til hinanden.

hun er noget af en strid dame, hun er meget hoppet :)

jeg er begyndt at ride hende på bane. hun kan godt bukke lidt og løbe ret strækt, da hun absolut ikke bryder sig om at ride almindelig sandkasse-dressur, men det er desværre nødvendigt en gang i ugen.

hun lægger ret meget ører, specielt når hun lige giver den lidt ekstra gas og bliver lidt hidsig..

min hensigt er at jeg gerne vil have en glad og tilfreds hest når jeg rider. jeg træner alternativt med bomme og masser af volteskift osv. tager det 100 % hendes tempo og vi har allerede rykket os meget bare på de 2 gange vi har redet de sidste 2 uger..

hvordan jeg "vænne" hende af med det? det ser altså ikke særlig pænt ud

Mvh Anne

med Nattgjola

0
0
Svar på denne tråd

Ørerne
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 07:33

Når en hest lægger ører og samtidig bliver lidt hidsig, så fortæller den, at der er noget, den ikke kan lide.

Et gæt kunne være, at du måske arbejder lidt vel meget i hendes mund, men nu har jeg ikke set dig ride, så der kan også være så mange andre årsage. Fx. at du sidder skævt eller andet, du ikke er helt bevidst om.

Mange heste viser også tegn på ubehag, hvis de oplever, at rytteren giver signaler, der er i konflikt med hinanden. Fx. holder hesten tilbage samtidig med, at de driver. Det kan også være, at hesten ikke forstår signalerne.

Hesten vil nok holde op af sig selv, når den ikke oplever ubehag ved træningen. Læg mærke til, hvornår hun gør det - gør hun det fx. også i skridt for lange tøjler, i trav for lange tøjler, eller kun når du har fat i tøjlerne? Er det mere på den ene volte end på den anden?

En kompetent underviser vil nok kunne hjælpe dig igennem konflikterne på en god måde. NÅr en hest forstår signalerne, og kan udføre det, den bliver bedt om, uden at det er ubehageligt, så vil den falde til ro, og hverken være hidsig eller lægge ører.

Kvalificeret hjælp til problemheste og ryttere,

som er blevet bange for deres hest

Tina MJ Hesteadfærdsrådgivning

Nu på Facebook

0
0
Svar på denne tråd

ubehag
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 07:55

tak for dit svar. jeg vil prøve at undersøge det nærmere under ridning :)

Dog rider jeg bidløst :)

Mvh Anne

med Nattgjola

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider