Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

plag og benløftning.. sådan gik det..
Forfatter: 
Dato:  09-04-2003 21:09
Hej

For et stykke tid siden, skrev jeg et indlæg (kunne desværre ikke finde det) ang. om det var den rigtige løsning at bruge bedøvelse, til min plag, når jeg skulle have smed.

Jeg har de 8½ måned jeg har haft min plag altid haft problemer med, at løfte det venstre bagben, men efter at have fulgt nogle gode råd fra Johannes, så lykkedes det i dag min rigtig dygtige smed Matilde, at få ordnet venstre bagben, helt uden brug af bremse eller bedøvelse.

Så nu behøver Johannes ikke æde sin gamle hat, for han fik ret, det var ikke nødvendigt med bedøvelse..

Tak til jer alle sammen for de råd, forslag og erfaringer som I er kommet med :)

KH Jane

0
0
Svar på denne tråd

hej..
Forfatter: 
Dato:  09-04-2003 23:20
kan du ikke lave et link til tidligere indlæg, hvor du får råd vedr. benløft.

Livde :-P
0
0
Svar på denne tråd

link
Forfatter: 
Dato:  10-04-2003 08:38
0
0
Svar på denne tråd

Jane
Forfatter: 
Dato:  10-04-2003 09:30
Nu bliver jeg jo lidt nysgerrig efter at få at vide hvilke råd Johannes gav dig? For i den gamle tråd står der jo bare at du skal ringe til ham.

Marlene

0
0
Svar på denne tråd

hej.
Forfatter: 
Dato:  10-04-2003 13:41
Først lige, Tak Ane, for linket, hvordan fandt du det?? :)

Johannes´ råd var helt enkelt, at løfte benet frem, i stedet for tilbage.

Jeg skulle have en til at hjælpe mig med at holde min plag ved grimen, mens personen kløede hende ved manken (for at berolige hende)

Jeg skulle placere venstre hånd på bagparten/ryggen, for at skabe kontakt, og bruge højre hånd til at løfte det venstre bagben frem.

tommelfingeren skulle vende op, og de andre fingrer skulle lukke på indersiden af benet, alså man holder "bagved" benet, og når man er halvt nede af piben trækker man så fremad.

(det er lidt svært at forklare, men håber man kan forstå det jeg har skrevet)

Hvis min plag så blev urolig eller hysterisk, skulle jeg "snyde" hende ved at få hende til at tænke på noget andet. (Trække en tur eller andet, og så fortsætte med træningen igen bagefter)

Tænk at det kan være så enkelt, men det var åbenbart det der skulle til :)

KH Jane
0
0
Svar på denne tråd

Jeg fandt det fordi
Forfatter: 
Dato:  10-04-2003 13:58
jeg står tidligt op :)

inden klokken 9.00 (og efter 23.00) kan man søge længere tilbage end 30 dage..

Ane
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider