Hej HN.
Har lige nogen tanker jeg ville høre om nogen kunne bidrage med herinde fra.
Inden jeg skitserer vil jeg gerne påpege at jeg har gjort mig foranstalninger for at hesten ikke fejler noget eller har ondt - i det omfang det naturligvis er muligt (kiropraktor/trimmer/dyrlæge/ sadelmager).
Når man ikke er toptytter kan det være svært at mærke om "noget er forkert" eller den går "urent". Men jeg føler dog at traven er dårlig. Hesten er redet til i år, men jeg synes den dårlige trav er kommet snigende.
Traven føles meget som om det er op og ned i tempo - nærmest som manglende fremdrift... Så går det lige lidt hurtigere-så går det langsommere, og ja, altså ikke jævnt.
Jeg har tænk tanken om de er manglende energi eller om jeg på en eller anden måde rider forkert...?
Hesten er også i en fase hvor den selv begynder at runde nakken i de øjeblikke hvor der bliver drevet godt og lagt ben til. Måske der er en misforståelse her også, da den så ikke "bare" traver.
Jeg har gjort MEGET ud af at ride med løse tøjler - faktisk nærmest så tøjlen er slap. Jeg tænker på om den mindre støtte den så har fra biddet kan have gjort noget forkert? Kunne man måske forestille sig, men hvad så med westernrining?
Når jeg tager pisken med er den iøvrigt frisk nok, da den har en respekt for denne, da jeg sjældent gør andet end at have den med og markerer - men traven kan stadig føles lidt ujævn.
Håber ikke nogle har misten pusten af at skulle læse dette igennem:-)
Evt. nogle energitilskud?
På forhånd mange tak for dine tanker...