Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Genoptræning efter lang pause
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 13:39

Hov! Det blev altså lidt langt, sorry

Hej alle

Jeg blev for nylig kontaktet af en veninde, der kunne fortælle mig at hun ikke synes hun havde interessen eller tiden til sine heste. Hun har nu sat den ene pony til salg, og så spurgte hun mig om jeg kunne være interesseret i at overtage helpart/låne hendes anden pony i ½-1 års tid, med mulighed for komplet overtagelse/køb derefter hvis hendes interesse stadig ikke var der.

Efter lang tids overvejelse gik jeg så endeligt med til det. Nu kommer "problemet" så - ponyen har stået stille hele forår-sommer-perioden, og jeg har ikke redet i noget, der ligner 3-4 år, simpelthen fordi muligheden ikke har været der. Nu er muligheden her, og jeg tager jo imod med kyshånd, men jeg føler mig godt nok rusten, og det dér med genoptræning synes jeg ligger laaangt væk i hukommelsen.

Jeg har selv tænkt at jeg ville tage det helt stille og roligt, med skridt de første 2-3 uger, og så indføre trav i intervaller på nogle minutter, men jeg har også tænkt at det måske kunne være en god idé at prøve med noget HMS, hvor jeg vil fokusere på at skabe bånd mellem ponyen og jeg, og samtidigt få styrket musklerne osv, FØR jeg sætter mig op på hende - er det helt hul i hovedet?

Hun kommer hertil i slutningen af september, og der vil selvfølgelig være en hel masse nyt for hende at tage stilling til. Jeg har kun set hende de gange, hvor jeg tog med min veninde ud til hende for at se, om kemien mellem os passede og om hendes temperament matchede mit, så vi kender hinanden, Lady (som hun hedder) og jeg, men ikke særligt godt.

Jeg tænker så at jeg, ved at lave noget jordarbejde med hende den første uges tid, udviser den rette respekt for hende og giver hende mulighed for at lære alt det nye at kende.

MEN.. er det overhovedet en god idé? Vil det være bedre bare at komme op på hende med det samme? Hvad mener I?

0
0
Svar på denne tråd

Gode ideer
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 00:29

Hej

jeg synes det lyder super fornuftigt og så kan i jo genoptræne sammen.. det er virkelig vigtigt ikke at gå for hurtigt frem, når den har stået, men efter kort tid kan du bedre fornemme hvad den kan holde til og lave træningsplan efter det.. men skridt nogle gode ture, evt træk, også gerne i noget terræn så den bygger muskler.

Hilsen Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider