Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Vores første stævne-forberedelse?
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 09:03

Hej HN'ere

Jeg ved ikke helt, hvad jeg vil med dette indlæg. Men grunden til at jeg laver det er, at jeg er så helvedes nervøs! Hesten og jeg skal starte vores allerførste stævne om 1½ uge, og jeg er allerede nu ved at sk*** i mit tøj af skræk....

Forhistorie: Jeg har haft hesten i lidt over 3 år, hun er redet sammenlagt i et lille halvt års tid nu. Vi har været igennem vores del af problemerne, og det har i bogstaveligste forstand kostet blod (mit, ikke hestens), sved og tårer at få en god hest ud af det. Hun er bare den fødte dressurhest, hun elsker ridningen og vi har stort set ikke nogen problemer længere. Vi har haft en ufrivillig pause på 3 måneder i foråret, hvor hun blev indlagt i 4 uger og opereret 3 gange, og to gange blev jeg bedt om at aflive min hest. Det var nogle hårde uger... Ikke desto mindre er hun kommet sig udover dyrlægernes forventninger, og hun har ikke fået nogle mén. Men jeg tror bare at hele denne oplevelse er med til at gøre mig endnu mere nervøs. Jeg regnede ikke med, at hun blev ridehest igen, men nu skal jeg altså "lige pludselig" starte stævne på hende. Jeg glæder mig selvfølgelig helt vildt, men jeg er også bare så nervøs. Jeg har altså haft kriller i maven den sidste uge, og der er stadig 1½ uge til....

Hesten er købt for at skulle være min kommende dressurhest, og derfor er der knyttet rigtig mange håb og drømme til hende. Min pony-dressur-karriere var noget værre rod, med en kat. 2 pony der viste sig at være kat. 3, med efterfølgende stævne-stop pga. min alder. Min anden pony var ung og kunne ikke rigtig klare alle de nye ting ude til stævnerne, så det gik aldrig som ønsket. Så derfor har jeg rigtig mange knuste drømme og ønsker som ikke blev indfriet, og jeg har ligesom forventet, at den lille hest skulle rette op på alt det. Derfor er vi også tilmeldt klubmesterskab til stævnet, og jeg håber jo selvfølgelig, at det vil komme til at gå godt. Jeg er blevet nr. 2 og 3 i mesterskab på ponyerne i min tidligere klub, og sidste år blev jeg pga. dumme regler (som jeg desværre selv havde været med til at indføre) kun nr. 4 på min store pony, som jeg red som hest. Hvis reglerne havde været som i år, var vi blevet nr. 2 samlet. Og det vil jeg jo rigtig gerne gøre bedre.

Men allerhelst vil jeg bare have, at mig og hesten skal have en rigtig god oplevelse til vores første stævne. Jeg forsøger at fokusere på, at hvis vi ikke vinder noget i år, så gør vi sikkert til næste år, eller til næste år igen. Og det hjælper da lidt, men præstationsangsten overskygger altså ofte alle de fornuftige tanker....

Anyways, det var den ene side af sagen. Den anden er, hvordan jeg bør forberede min hest? Eller om jeg overhovedet kan det? Vi skal ride LD1 og LD2, og stævnet foregår på hjemmebane. Vi skal ride 4 gange; begge dage både formiddag og eftermiddag. Og jeg ved ikke, om jeg burde træne at ride hende to gange på en dag, eller om jeg bare skal regne med, at hun er klar på det? Jeg er allermest bange for, at jeg bliver nervøs, hesten bliver urolig, og så går det hele bare i skudder-mudder..... Og det er trods alt 9 år siden jeg sidst har haft en hest med til stævne for første gang, så jeg er altså lidt ude af træning.... Så del jeres erfaringer, og lad mig høre hvordan jeres første stævneoplevelse var! Og også gerne hvordan I har klaret at komme ud over præstationsangsten, for jeg tror det mest er den, der driller mig. Der er mange der forventer, at hun klarer sig helt vildt godt, ink. mig selv. Jeg skal nok bare huske, at det aldrig er til at vide hvordan det går på dagen....

Det er i øvrigt damen her, som jeg taler om:

På forhånd tak for jeres svar :)

... sagde Randi

"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd

Træk vejret HEEEELT ned i maven :-)
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 10:55

Sådan som du rider hesten på billederne, så skal du nok komme igennem LD1 og LD2. Du skal slet ikke "træne" hesten; det ser rigtig flot ud som det er, men måske træne dig psyke lidt. Sæt dig i sofaen med lidt godt og afslappende musik og tænk så programmet igennem. Føl hvordan du rider de forskellige øvelser. Føl hvordan du vil ride ud i hvert hjørne af banen. Træk vejret helt ned i maven efter hver øvelse. Tænk begge programmer igennem på denne måde.

Når så stævnet kommer, skal du lade være med at starte for tideligt med at varme op, så hesten ikke "går helt død" inden du skal ride, du skal jo starte 4 gange på en weekend, så der skal være power nok til den sidste klasse også.

Lige inden du rider ind, så træk vejret dybt ned i maven og SMIL. Jo mere afslappet du er, jo bedre vil hesten gå. Inde på banen skal du føle dig stolt og glad. Op med hagen, brystet frem og et lille smil vil heller ikke skade :-)Og husk: Hvis der er een øvelse der ikke lige blev som du gerne ville have den, så tænk kun på at lave den næste rigtig god.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke og håber dit første stævne bliver en positiv oplevelse; roset eller ej :-)

Mange hilsner fra Helle Maagaard.

TEAM MAAGAARD

0
0
Svar på denne tråd

Didadum...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 11:06

Først og fremmest ville jeg ikke fokusere på at skulle vinde/blive placeret, men istedet vælge et eller to punkter som gerne skulle lykkes når det er første gang.

Det kunne være at hesten skulle kunne slappe af og ikke kigge på alting,at du rider flotte 20 m volter, at den var let at læsse, at du selv slapper af, at skridten er god - ja du ved jo selv hvad jeres udfordringer er, det kan sagtens være noget helt andet:-)

Når den skal gå 2 gange pr. dag ville jeg ikke varme op så længe, med mindre hesten har vildt meget energi og slapper bedst af efter 1 time.

Din hest ser rigtigt fin ud, og LD programmerne er jo ikke så svære, så slap af og nyd at du (endeligt)har en dejlig hest!

Pøj pøj

"Handicap er ikke en hindring for ridning, gør det bare sværere:-)"

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 11:19

Træææææææææææææk vejret :D

Husk på at det IKKE er nu du skal vinde en masse præmier!! Lige nu skal du lægge grundlaget for at vinde en masse præmier senere Jeg ville helt klart prioritere hestens oplevelse, frem for resultatet - det lønner sig senere. Se det som træning - du kan alligevel ikke helt træne stævnesituationen før du er i den. Brug den tid du og hesten skal bruge. Spænder hesten på banen og kigger på noget, så ville jeg hellere tage i skridt, skridte roligt forbi/lade hesten kigge, få nogle skodpoint, men til gengæld en hest der med større sandsynlighed er mere tryg næste gang. Jeg vil modsat ovenstående råd foreslå dig at starte tidligt med opvarmningen. Det er ikke altid en fordel at ride på hjemmebane, for det er en bane/omgivelser som hesten kender, og som PLUDSELIG ser helt anderledes ud Flag, musik, mange heste og folk. Pludselig er der en bil foran banen, eller en person i dommerskuret. Derfor synes jeg du skal starte i god tid, og bare skridte rundt, så I kan se det hele og få styr på nerverne. Ingen grund til at skynde sig i gang med at trave osv, men brug tid på at gå rundt og kigge (træk hende evt), stå og snak med venner og bekendte osv osv. Så hesten får tid til at vænne sig til den "nye" hjemmebane :) Det kan godt være din hest ender med at blive træt, men personligt ville jeg så hellere framelde mig klasse nr to, end skære ned på den tid hesten skal bruge på at blive tryg. Igen, det handler om at prioritere de fremtidige præmier - hvad kan du bruge en placering i LD til...?????

Hvis I har dommerskur, så prøv at ride mens der sidder nogen derinde. Det kan gøre en stor forskel for hesten, og det er noget man kan træne på forhånd :) Tænk over hvilke ændringer af banen/omgivelserne der er ved et stævne, og efterlign de af dem du kan, så hesten kan vænne sig til dem inden dagen.

Nå ja, og træn, træn, træn programmerne Læs dem, tænk dem igennem, igen og igen. Rid dem maaaaaange gange, til du er ved at brække dig :D Når nu du i forvejen er nervøs, så er der ingen grund til du skal bruge ekstra krudt fordi programmet ikke sidder 100%. De skal bare kunne rides på rutinen, så du kan koncentrere dig om alt det andet :)

- Cat -

Under uddannelse til BBH Basis Instruktør - undervisning udbydes i kbh-området

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 12:39

Jeg plejer at øve det nogle dage inden. Præcist som jeg ville gøre til stævnet. Dvs flette hesten, sadle op, varme op - skridte over til banen hvor det foregår. Ride programmet igennem et par gange og ride ud igen.

Så hesten kender rutinen med opvarmning og så over i et andet ridehus alene og gå et program :) Få en person til at stå i dommertårnet og larme lidt imens du rider rundt så vænner hesten sig hurtigt til dét også.

Rid godt ud i hjørnerne så hesten absolut ikke glor og er bange derude.

Træk vejret og start i GOD TID med at flette, ordne, sadle op og varme op. Hellere skridte meget på opvarmningen og føle du klar - end omvendt at skynde sig og få stress. Det gør bare ud over hesten også.

Få evt lov til at starte som den første i klassen (det sprugte jeg om sidst og det fik jeg lov til) så når man slet ikke at opbygge nervøsitet som hvis man starter midt eller sidst i klassen :)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 13:01

Mange tak for jeres råd eller erfaringer, det hjælper altså lidt på nerverne :)

Altså Cat, nu er det jo ikke sikkert at vi når meget længere end LD2!! - ærligt, hun er ikke købt for at skulle blive D-stævne-hest, men jeg har "kun" redet midt i LA-klasserne for pony, og forårets strabadser har vist mig, at man ikke skal regne med fremtiden, for den kan godt nok udvikle sig i en noget anderledes retning, end man kan forestille sig. Lige nu er vi på et LD-niveau, hvis vi skal kunne klare os godt, og det er jeg ligeså stolt af, som når/hvis vi er på M-niveau, og kan klare os godt der. Mit konstante mål er, at vi er rigtig gode, på det niveau, vi er på. Hun kan sagtens gå en LC, men galoppen er stadig svær, og jeg vil hellere nøjes med skridt og trav, når nu det er første gang. Jeg frygter i øvrigt lidt, at nogen synes, at vi starter for lavt, især i forbindelse med mesterskabet. Men altså, jeg overholder reglerne for deltagelse, og jeg kan jo ikke vide, hvordan hesten reagerer. Dog har jeg som modsvar sagt, at hvis hun går over 75% om lørdagen, så lover jeg at tage en højere klasse om søndagen. Men mon dog det lige bliver aktuelt Vi missede første runde af mesterskabet, hvor de andre har resultater på 60-67 % (vinder er den med de to bedste procenter), for der havde jeg vældig travlt med at overbevise dyrlægerne om, at hun ikke skulle aflives..... Så jeg synes egentlig ikke, at de har noget at brokke sig over, hvis det kommer til at gå godt. Men jeg vil bare nødig være en af de ryttere, som folk taler om bagefter, at "hun vandt kun fordi hun startede for lavt". Jeg synes nu det er fair nok, at jeg kun har lyst til at byde min hest en opgave, som jeg ved den kan udføre. Jeg har altid redet lavere niveau til stævner, end det vi kunne på hjemmebane, fordi det bare er noget andet at være ude. Det giver sikkerhed for både hest og rytter, at man ved man kan tingene :)

Programmerne har jeg kunnet længe, og vi har redet dem et par gange. LD2 er faktisk svært, fordi man skal dreje fra midterlinjen og sætte i trav og så skrådt igennem, det er sgi ikke helt nemt på en unghest.... Men I har nok ret i, at jeg bare skal fræse programmerne igennem masser af gange. Ved egentlig ikke hvorfor jeg ikke bare har gjort det de sidste par uger..?

Jeg har bedt om at mine starter ligger tidligst muligt i klasserne, så vi forhåbentlig får lidt ro på opvarmningsbanen. Jeg skridter altid ud på udendørsbanen med hende, og vi har redet i både regnvejr og meget store vandpytter (som der er nu) netop for at være klar på en våd bane, så det er vi rustet til. Så med mindre det står ned i stænger eller blæser en stiv pelikan, så er vi nogenlunde miljø-trænet. Dommerbilen holder på et niveau højere end banen, så jeg tror ikke hun siger noget til den. Men de behøver ikke smække døren alt for hårdt når vi rider forbi ;)

... sagde Randi

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 13:20

Randi: Jeg ved ved ikke om du misforstod det jeg skrev :) Har lidt svært ved at tolke dit indlæg... Men det var altså ikke ment nedsættende - overhovedet! Når jeg skrev ang. hvad du dog kunne bruge en placering i LD til, så var det jo fordi jeg havde den opfattelse at du stilede højere. Og det var en måde at pointere det med at det ikke er nu resultaterne tæller :-)

Hvis vi vender den om, og ser på det sådan at du aldrig når videre end LD, så vil jeg i stedet skrive; hvad kan du bruge en placering i LD til NU? Når du (forhåbentlig) skal starte stævner på hende mange år ud i fremtiden...... Det går alt sammen ud på at jeg synes du skal fokusere på de første stævner som TRÆNING, og tage de skodpoint med der evt kommer, hvis I liiiiige skal se noget farligt an. Det lønner sig alt sammen senere at stile lavere nu - det var pointen

- Cat -

Under uddannelse til BBH Basis Instruktør - undervisning udbydes i kbh-området

0
0
Svar på denne tråd

Held og lykke!
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 16:13

Mit bedste råd vil være at starte dagen med at være i god tid. Start tidligt ud med at gå og nusse om hende, ingen stress, for så finder hun hurtigt ud af, at der skal ske noget nyt, og dit stressniveau smitter af på hende. ;)

Jeg har en engelsk fuldblod, tidligere galophest, og jeg var virkelig også ved at skide grønne grise til vores første stævne, men jeg satte mig det mål, at så længe han var rolig inde på banen og vi gjorde vores aller bedste for at udføre øvelserne så godt som vi nu kunne, så ville jeg være tilfreds.

Jeg ville med vilje ikke stile højt og så blive skuffet, jeg satte små realistiske mål, og da han så klarede det bedre end forventet var jeg lykkelig :D

Vi var eksempelvis til stævne i maj i år. Han var urengående den sidste uge op til stævnet, men jeg besluttede mig for at tage ham med alligevel, om end ikke for bare at trække/skridte ham rundt på opvarmningen, så han kunne se det hele og opleve stemningen. Gudskelov var han rengående på dagen, men jeg ville alligevel ikke overanstrenge ham, så vi tøffede bare stille og roligt rundt inde på banen - jeg tog det som en træningstime.

Og fordi jeg var rolig og ikke satte forventningerne op efter at vi skulle hive høje procenter hjem - så vandt vi skisme den første klasse og blev nr. 2 i anden klasse. :)

Det jeg ville frem til er, lad være at forvente alt for meget af hende - hellere være tilfreds med de realistiske mål og så blive overlykkelig når det lykkes - i stedet for at blive skuffet ;)

Jeg ønsker Jer begge kæmpe meget held og lykke :D Opdatér lige når I har været afsted, er spændt på at høre hvordan I klarer Jer :)

Mange hilsner

Josephine & Maphard - soulmates <3

*R.I.P. Sølvpil - savnet og højt elsket sjæleven*

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar :)
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 22:05

Tak for jeres svar endnu engang :)

Cat: jeg misforstod dig ikke, men det var der måske andre der kunne ;)

Josephine: du har fuldstændig ret. Men mit problem er måske også netop, at jeg ikke aner, hvad et realistisk mål vil være. Jeg forventer nok, at hesten vil gå roligt rundt på banen og klare det hele godt, men måske er det en urealistisk forventning? Og så kan jeg ikke lade være med at fokusere på, hvad vi mon får af procenter. Hesten har bestemt ikke været gratis, og det er ikke for sjov at jeg har brugt en mindre formue på at reparere på den. Så derfor forventer jeg måske også for meget af pointene. Sidste år red jeg 3 stævner på min gamle pony i hesteklasser, vi red kun LC1 x 4, og startede til det første stævne med 60-64 %, til næste stævne red vi 62-67 %, og til sidste stævne red vi kun to gange, begge til 66 %. Mit mål med ham var blot at "være med", dvs. ikke blive nummer allersidst, og så havde jeg et ønske om ikke at ride under 60%. Det kneb i første klasse, hvor vi red 60,4%. Men jeg var SÅ stolt af ham, fordi det er første gang jeg har redet stævne, uden han har kigget på noget! Nu var det godt nok på hjemmebane, men der var sat et telt op nær ridebanen, og jeg brugte en hel time i skridt fredag aften på at få ham afslappet i det hjørne... Nå, men når jeg kan ride til så pæne procenter til placeringer på en gammel pony, som ikke har noget at komme med på gangarterne, hvad kan man så forvente af en rigtig dressurhest? 80% ? Nej, det er nok ikke realistisk, men hvad så? 70%? Eller skal jeg igen bare være glad, hvis jeg får over 60 % i alle klasserne? Tja, jeg ved det ikke. Og måske er min forvirring og nervøsitet netop, at jeg er bange for at blive skuffet over f.eks. 66% (som jo er ret flot), fordi jeg regner med noget andet. Den ene dommer vi skal have ud, er kendt for at give den rigeligt på pointene, og jeg kender en, som han har givet 9 i gangarter. Det er ikke en specielt godt gående hest, den traver fint, men den er bestemt ikke noget særligt, han kunne bare godt lide den. Selvfølgelig kan man ikke sådan sætte tal på, hvad jeg skal ride til, fordi niveauet nogle gange svinger meget, så det kommer jo også an på, hvad de andre får. Men hvis dommeren dømmer "normalt", så aner jeg ikke, hvor jeg kan regne med, at vi ligger. Måske ligger min usikkerhed i, at jeg er bange for at blive skuffet over bedømmelsen, hvis dommeren ikke kan lide os. Nok måske fordi jeg ikke selv har forstand nok på hvordan de bedømmer og hvordan man vil bedømme min hests bevægelser. Og måske blander jeg også realistiske forventninger og håb/drømme sammen. Jeg tror jeg vil tage mig selv og min hest i morgen og ride programmerne godt igennem, og så se på, hvor godt jeg egentlig selv synes det er. Man kan jo aldrig vide, hvad dommeren synes, men jeg er nok bare bange for at blive skuffet. Forhåbningerne er nok bare høje efter 3½ års ventetid på drømmehesten. Om ikke andet, så sætter denne debat i hvert fald nogle tanker igang hos mig (som I kan se på de lange indlæg - beklager...), og det hjælper på nervøsiteten, så mange tak for det :)

... sagde Randi

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-09-2011 09:51

Jeg kan godt forstå din nervøsitet og forvirring omkring det hele. :)

Til mit første stævne på Maphard blev vi faktisk høvlet ned af dommeren. Mest af alt fordi hun har redet mod min far i tidernes morgen, og havde ondt i rumpetten over, at han altid vandt over hende. Dernæst skabte Maphard sig på opvarmningen, da de pludselig satte høj musik på og det så hun godt. Han gik smadderfint på banen og taget i betragtning, at det var hans første stævne, som "ridehest", opførte han sig over al forventning og holdt sit ellers iltre temperament helt nede.

Vik red til 55,88 % og blev placeret dårligere end de rideskolebørn, der red fejl i programmet eller dem, der blev kylet af. Dommeren havde ondt et vist sted over mig/min hest/mit efternavn, og jeg var rødglødende af raseri over en hamrende uretfærdig bedømmelse, MEN jeg var stolt af min hest fordi jeg kunne mærke på ham at han ydede sit aller bedste for min skyld. Og det var faktisk det vigtigste for mig.

Du skal ikke tænke på hvad andre tænker om dig og din hest på banen. Dressurdommere er vidt forskellige og den store ulempe ved dressuren er, at dommerne i princippet kan bedømme på, om de kan lide ekvipagens udseende eller ej. De danner sig et indtryk og det kan være svært at rykke ved. Derimod er springningen mere "retfærdig" idet en refusering er en refusering og en nedreven bom er en nedreven bom, og sådan er det.

Jeg synes, at du skal sætte dig det mål, at hvis du kan mærke på din hest at den yder sit allerbedste og du gør hvad du kan for at hjælpe den igennem programmet, så kan du være rigtig stolt. :)

Du kan ikke gøre mere end at hjælpe din hest til det yderste, og så tag stævnet som en oplevelse. Det første stævne skal altid være baseret på oplevelsen og ikke på et flot resultat. Det kan kun blive bedre med tiden :)

Mange hilsner

0
0
Svar på denne tråd

Stævne overstået
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 19:36

Hej allesammen

Som lovet får I her en opdatering på, hvordan det så gik til vores allerførste stævne :)

Jeg var heldigvis ikke så nervøs som frygtet, og så er meget jo vundet alleredee. Vores første klasse, en LD2, gik rigtig fint. Hun slog fra et par gange, men ellers havde vi bare en dejlig tur rundt på banen. Vi fik 62 %, hvilket jeg egentlig var godt tilfreds med, lige indtil de andres point begyndte at dukke op. Jeg lå á point med ekvipager, hvor hesten gik med hovedet i sky. Det syntes jeg ikke var specielt fair, og en samtale med dommeren viste, at hun ikke mente, at en hest behøvede at gå til biddet i hverken LD eller LC klasser. Øh, godt så.

I 2. runde af vores klubmesterskab (vi missede 1. runde i foråret, da hesten var indlagt) gik det helt perfekt, og det blev såmænd også belønnet med 67 %, og jeg lå dermed på en førsteplads. Forventningspres! - den var ny, eftersom jeg altid har været vant til at være undertippet og derfor have fordelen af overraskelsesmomentet....

Søndag morgen gik det endnu mere perfekt, og vi vandt vores klasse med intet mindre end 72%! Og om eftermiddagen til finalen i klubmesterskabet gik det ikke så godt som håbet. Der var ikke meget krudt tilbage i hesten, og hun slog desværre fra to gange under programmet. Alligevel fik vi 64% og en 2. plads i finalen, og vi endte som samlede vindere af mesterskabet! Så vi fik stor rosette med rhinsten (fra WMgalleri, og de er bare SÅ flotte!), kæmpe stor pokal og meget flot æresdækken. Og den lille hest var bare SÅ dygtig til det hele, omend hun ikke rigtig havde den store lyst til at løbe så mange æresrunder, der var godt nok lukket og slukket hos hende. Men hold op hvor har hun været sej, og det er bare så skønt at have sådan en dejlig hest med til stævne

Så min nervøsitet hørte vist ingen steder hjemme.... Nu må vi bare arbejde med at hun lærer at slappe af i sin overlinje og arbejde korrekt, så hun får flere muskler i bagparten. Men først skal vi altså lige have et par (eller 3, eller 4...) velfortjente fridage :)

Tusind tak for alle jeres råd og erfaringer, det har hjulpet mig rigtig meget til at få formuleret mine mål og få en god weekend ud af det hele. Jeg lavede mig et mål om, at vi ikke skulle gå under 60%, og at jeg ikke ville have under 7 i gangarter på hende. Begge dele blev opfyldt, og når man så endda får en mesterskabssejr med i købet, så kan man vist kun være tilfreds. Men allermest er jeg imponeret over, at min hest har klaret sig så fantastisk godt og opført sig over al forventning :)

... sagde Randi

0
0
Svar på denne tråd

KÆMPE STORT TILLYKKE!
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 08:12

Hvor er det bare flot klaret :D STORT tillykke med det, hvor er I seje :D

Jeg er bare rigtig glad på dine vegne, for jeg kender selv til den der dumme nervøsitet, men super sejt at du overvandt den og viste din hest tillid til at I godt kunne sejre ;)

Tillykke igen :D

Mange hilsner

0
0
Svar på denne tråd

flot!!
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 10:54

super flot! og stort tillykke!

og HUSK at er man startberettiget, så er man startberettiget. og så er det bare at ride! :)

Dressurrytteren - der mener at fornuften altid må komme først!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider