Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hjælp mig med galoppen
Forfatter: 
Dato:  16-06-2011 15:19

Goddag alle sammen.

Jeg er begyndt at ride min søsters dejlige hest, der efter at have været redet en lille smule, har stået stille omkring 9-10 måneder.
Hun begyndte at tilride ham, men har ikke haft tiden og overskudet til at lære ham det basale, så han kom til at stå stille.

Han er 4 år, og han er halvt traver.
Jeg har redet ham i omkring en måned endnu, men jeg kan simpelthen ikke få ham til at galopere uden at han løber igang.

Jeg har prøvet i skoven og på lange marker, med det resultat at han bare traver, jeg ved ikke hvor hurtigt, istedet for.

Jeg har ikke nogle, jeg kan ride med, så jeg kan ikke rigtig have en erfaren hest foran mig, og han er aldrig blevet longeret i sit liv.

De første 3 uger skridtede og travede jeg bare på ham.
Jeg red masser af volter og slangegange osv, for at han kunne få en smule balance osv - men hvordan arbejder jeg videre herfra?

Hilsen Michelle - der håber at de kloge hoveder herinde kan hjælpe hende!

0
0
Svar på denne tråd

hmm....
Forfatter: 
Dato:  16-06-2011 20:28

lær den at blive longeret, og så at galopere på kommando, når du ikke har nogen til at hjælpe? Min plag kan allerede sætte i trav og galop på kommando, jeg ville bare lære hende at gå rundt på volte omkring mig, men hun er meget lærenem, de første gange troede jeg det var håbløst. Har longeret hende 6 gange. Det gælder om at bruge timing, hvis den sætter i galop selv, så sig "galop", senere vil den gøre det, når du siger ordet. Har trænet min ridehest med stemmen fra "jorden", og hun reagerer ligeså let.

The world is my paddock - Mira

0
0
Svar på denne tråd

Stemme styring er skam fin
Forfatter: 
Dato:  16-06-2011 21:43

Stemme styring er skam fint nok, men du skal også være sikkert på du sætte rigtigt an i galoppen. Nu kender jeg jo ikke noget til din ridning. Men de basale ting som ikke at læne sig frem fx skal jo også være iorden.

Der ud over tænker jeg så også om du forestiller dig galop på banen eller i skoven? Der er jo noget med ballance, altså hestens ballance.

Men ellers vil jeg sige øvelse øvelse og øvelse. Måske tage en undervisnings time og efter lidt tid tage en opfølgnings time. Jeg har selv haft god gavn af det.

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider