Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

TRAILER!! HJÆLP!!
Forfatter: 
Dato:  29-05-2011 10:48

Min hest har det med når han skal køre i trailer, at ligge sig halvt ned og bare spakke løs med sine ben. Har haft en del dramatiske oplevelser med det nu, og her idag Lørdag d. 28 maj var det virkelig slemt .
Så jeg vil høre om i kender heste der gør det samme, om i ved hvorfor, er det noget der går væk, kan man få hjælp til det osv.
Håber der er nogen som kan hjælpe, for det er et VOLDSOM problem når vi skal til stævner.

..

0
0
Svar på denne tråd

træning
Forfatter: 
Dato:  29-05-2011 11:00

Hej (:

Min hoppe står/har ´stået meget uroligt. nu ved jeg ikke hvor tit i kører med hesten osv.

Men hvis du besvarer disse spørgsmål, kan jeg måske komme med nogle ideer..

Hvordan er hesten at læsse?

Træner i med traileren?

Har i strøelse i traileren? - hvis ja, hvilken?

Hvor tit kører i?

Er det en single eller dobbelt trailer?

Vinduer? hvor mange?

Har i sadelskab, og alt mulig andet i traileren mens i kører?

Er den øverste bagklap lukket eller åben?

Skøjter hesten rundt uanset hvad? (både sving og ligudkørsel)

0
0
Svar på denne tråd

Håber du kan hjælpe...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2011 11:35

-Han går lige op i traileren.
-Nej gør vi ikke, efter som vi ikke har haft problem med at få ham op.
-Han står på noget som f.eks. hamp
-Ikke særlig tit lige øjeblikket, da vi bliver nød til at låne trailere.
-Det er en dobbelt trailer.
-Der er 2 vinduer
-Nej, det hele ligger i bilen, det eneste som er ude hos ham er noget som, halm, hø eller wrap som han kan spise.
-Den er altid åben
-Normalt ligger han sig kun halvt ned når der kommer sving.
(men her sidst gjorde han det også, selvom vi holdte stille).

..

0
0
Svar på denne tråd

Min vallak...........
Forfatter: 
Dato:  29-05-2011 11:49

Min vallak begyndte fra den ene dag til den anden lige pludselig at skøjte rundt i min trailer, og forsøgte at ligge sig ned i svingene - sådan så det ud hvis man kørte bagefter traileren og kiggede på hvad der skete.

Han var/er vant til at kører i traileren 4-5 gange om ugen, gik selv op og blev kun læsset og kørt med af mig. Traileren er/var en 2 hestes randers trailer med fast skillerum.

Da min veninde også har oplevet samme problem pludselig opstår med en meget trailer-/stævnevant hest i samme slags trailer - ja så kunne jeg hurtig finde løsningen som havde hjulpet hendes hest.

Af en eller anden grund ønsker hesten pludselig at kunne skræve mere ud for at stå "fast" - og det faste skillerum gør at de ikke kan det - og så går de i "panik" og forsøger at "læne" sig ud af balanceproblemet.

Min venindes trailer blev udstyret med et plastik-skillerum, hvor hesten kan skræve ud uden problem.

Jeg valgte at få lavet en lang bagbom, og har nu den faste skillevæg stående skævt inde i traileren, således at hesten har fået god plads bagtil i traileren.

Begge løsninger har hjulpet hestene, der nu står pænt igen under kørsel.

MVh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn..
Forfatter: 
Dato:  29-05-2011 11:58

Det har hjulpet min hest at jeg kørt ofte med hende, jeg tilmed også haft problemer med at læsse, fordi hun ikke har brudt sig særlig meget om det...

samt at jeg har lukket bagklappen helt.. jeg har også prøvet det med den lange bagbom, men det kunne hun slet ikke finde ud af.. desværre.. :/

0
0
Svar på denne tråd

med to heste
Forfatter: 
Dato:  29-05-2011 21:46

har et kiropraktor besøg hjulet her.. De var simelthen skæve i "stellet" og kunne derfor ikke holde balancen. Rikke Andersen rettede dem op, og siden har der ikek været problemer, hverken med læsning, kørsel alene eller 2 og 2..

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

Min vallak gør det samme
Forfatter: 
Dato:  16-06-2011 13:26

..men efter vi tog skillevæggen ud og han kunne stå i midten er han holdt med det. Han har hele tiden gået fint opi traileren, men såsnart den begynde at køre gik han i panik, vende det vide ud og øjnene og sparkedebare helt vildt og prøvede at komme ned og lægge.

Vi fik lavet en kæde til at sætte hele vejen om bagved så han ikke kan løbe ud når vi køre også har vi fået kamer i traileren, så nu kan vi se hvornår han går i panik, men dette er ikke sket siden skillevæggen er væk.

Nu ved jeg ikke hvor stor hesten er, men min er en stor hest, som nok har følt sig for indelukket, da jeg med sikkerhed ved han ikke har været ude for noget voldsomt i en trailer.

Det skaber mange problmer, da han var min stævnehest, men satte en stopper for tramsporten i længere tid med ham.

Jeg håber du får løst problemet bedst muligt:-)

0
0
Svar på denne tråd

www.naturalhorsetraining.dk
Forfatter: 
Dato:  16-06-2011 21:31

Hej Dittelouise

Overvej at ringe til Torben Andersen - adr. står i overskrift.

Vi havde de samme problem med en konkurrencepony - en meget lang historie, men jeg havde Torben heroppe og det var ikke særlig dyrt - for os de bedste penge vi nogen sinde har givet ud. Han er simpelthen fantastisk. Vores pony endte med at smide sit mod skillevæg, denne er ny taget ud og han kører uden problemer. Vi havde kørt i min. 2 år og pludselig opstod problemet. Uha det er bare så ubehageligt når pony/hest begynder at smide sig - presse mod skillerum.

Ring og snak med ham

Held og lykke

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider