Min vallak begyndte fra den ene dag til den anden lige pludselig at skøjte rundt i min trailer, og forsøgte at ligge sig ned i svingene - sådan så det ud hvis man kørte bagefter traileren og kiggede på hvad der skete.
Han var/er vant til at kører i traileren 4-5 gange om ugen, gik selv op og blev kun læsset og kørt med af mig. Traileren er/var en 2 hestes randers trailer med fast skillerum.
Da min veninde også har oplevet samme problem pludselig opstår med en meget trailer-/stævnevant hest i samme slags trailer - ja så kunne jeg hurtig finde løsningen som havde hjulpet hendes hest.
Af en eller anden grund ønsker hesten pludselig at kunne skræve mere ud for at stå "fast" - og det faste skillerum gør at de ikke kan det - og så går de i "panik" og forsøger at "læne" sig ud af balanceproblemet.
Min venindes trailer blev udstyret med et plastik-skillerum, hvor hesten kan skræve ud uden problem.
Jeg valgte at få lavet en lang bagbom, og har nu den faste skillevæg stående skævt inde i traileren, således at hesten har fået god plads bagtil i traileren.
Begge løsninger har hjulpet hestene, der nu står pænt igen under kørsel.
MVh charlotte