Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 drejer ind mod midten
Forfatter: 
Dato:  14-04-2011 17:26

Okay, nu har jeg et problem som er noget irriterende synes jeg.


Hvis jeg rider på hovslaget så søger "damen" ofte ind mod midten, altså væk fra hovslaget.

Hun gør det på begge volter og både i skridt og trav (jeg har valgt ikke at galoppere i hovslaget af samme grund).


Hvis jeg vælger at ride cirkelvolter gør hun dem ikke selv mindre eller større.Der holder hun sporet.


Jeg har prøvet at ride uden bøjler for at se om det var fordi jeg kom til at træde ned i den ene bøjle.


Samtidig har jeg opdaget at jeg for sent kommer igang med at korrigere hende, når hun drejer ind ad. Jeg opdager simpelthen ikke tegnet på at hun begynder at træde ind, før det er for meget.


Gode tips, ideer modtages med kyshånd!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg foreslår at...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2011 17:38

Jeg vil foreslå, at du begynder at lægge rigtig meget mærke til, når hun er ved at gøre det, og så korrigerer i god tid. Så kan du også gøre det rart for hende at være ude på hovslaget. Altså når du har fået hende tilbage på hovslaget, så slip presset nus hende og gør det lige indtil hun vil ind på midten igen. Så skal hun støde ind i noget pres med det samme igen, og når hun er tilbage på hovslaget gør du bare som før. :)


Hilsen Ane :)


"Hesten er ikke klog nok til at være dum."

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak tak
Forfatter: 
Dato:  14-04-2011 21:32

åh ja. God idé.

Jeg tror desværre jeg er kommet til at blive irriteret, og så har jeg været irritabel indtil hun gjorde det igen...og så endnu mere irritabel og så...


Jeg forsøger med dit foreslag Ane.



"The Proud Owner of a Paint"

"Westernsadel byttes for bredt sadelskab -send PM hvis det har interesse"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det tyder på
Forfatter: 
Dato:  14-04-2011 21:51

at hun har sværere ved at gå lige ud end ved at gå på buet spor :-(


Rider du ture på hende? Der er jo længere strækninger af 'lige ud', så det kunne måske være en idé? :-)




:-) fra NinA




2 Bokse (klik for at se annonce) i velfungerende lille selvpasserstald i 3330 Uvelse (mellem Lynge og Hillerød) - med god, oplyst ridebane, lille ridehus, lang træningsbane og lige ved siden af skov

0
0
Svar på denne tråd
 
 gode pointer
Forfatter: 
Dato:  14-04-2011 22:07

Jeg rider ikke så meget tur. Men går meget tur med hende. Specielt op og ned af bakke...uundgåeligt iøvrigt, da der er bakker overalt.


Hvis jeg rider midt i ridehuset eller på ridebanen går hun meget fint lige ud


Men godt med noget input Nina.

Tror du det kunne være en idé virkelig at måle efter? F.eks lægge en række cavaletti efter hinanden og så se hvordan hun går?




0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det tror
Forfatter: 
Dato:  14-04-2011 22:40

jeg faktisk, i hvert fald prøve at tjekke ud, hvordan hun sætter benene. Fx få en til at filme hende bagfra, forfra og fra siden, mens du rider lige ud ned ad langsiden (y)


Så kan du bedre bedømme, hvad der kan få hende til at gå sådan. Jeg gætter nemlig på, at det er noget biomekanisk - men det er jo ikke sådan at vide, især ikke, når man kun hører om problemet og ikke ser det :-D



:-) fra NinA




2 Bokse (klik for at se annonce) i velfungerende lille selvpasserstald i 3330 Uvelse (mellem Lynge og Hillerød) - med god, oplyst ridebane, lille ridehus, lang træningsbane og lige ved siden af skov

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan
Forfatter: 
Dato:  14-04-2011 23:05

Jeg tænker også på om du planlægger dit spor anderledes når du skal ride rundt på cirkelvolte i forhold til når du rider stor volte?


Prøv at give dig selv nogle pejlepunkter at ride efter således at du bliver mere bevidst om det spor du vil ride. Du kan evt. lægge nogle bomme ud med lang afstand imellem op ad langsiden og bruge dem som pejlepunkter. Det hjælper ofte.


Samtidig synes jeg også NinAs forslag med at få en til at filme jer forfra og bagfra når i rider er fornuftigt.


- MVH Matilde -


BBH Basis Instruktør 2011


"Science flies you to the moon.

Religion flies you into buildings."

- Dawkins

0
0
Svar på denne tråd
 
 Endnu et forslag
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 11:39

Du har fået rigtig mange gode forslag, og her kommer endnu et, som du kan tage med i dine overvejelser.


Min hest vil gerne trække mod midten på højre volte, især i overgange fra skridt til trav, men også nogle gange når jeg bare rider trav.


Det sker især, hvis jeg ikke er god nok til at give plads til fremadsøgning ved at række hånden frem i overgangen, og hvis jeg glemmer at "tænke ligeud" (ala tildegd´s pejlemærker).


Pøj, pøj med at finde løsningen.


Kh NinaSt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 11:57

Kig op og frem, og istedet for at fokusere på, at dine sædeben sidder lige i sadlen, så prøv at holde dine skuldre fuldstændig lige. Det var et trick, der hjalp for mig. Havde en tendens til at falde lidt frem og ind imod midten, især når jeg red letridning, fordi jeg havde så travlt med at glo ned på hestedyrets nakke.


Og så selvfølgelig måske bedre kontakt for udvendige tøjle og med indvendige ben.


"Lethed, lethed, lethed..."
Rodrigo da Costa Matos, principal master

"En lusitano vil bære dig i krig uden at falde!"
Dr. Francisco de Bragança

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak tak
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 17:12

Ih, hvor har jeg fået meget god feed back på mit problem.


Jeg skal virkelig ud og afprøve en masse....men en ting af gangen


Tak for det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så lidt, da...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 13:27

Det var så lidt. :) Held og lykke!


Hilsen Ane :)


"Hesten er ikke klog nok til at være dum."

0
0
Svar på denne tråd
 
 lykke midlertidigt afbrudt
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 13:30

Æv, Lykken blev midlertidigt afbrudt af en forfangen hest.

Suk.

Iøvrigt blev hun forfangen på bagbenene først, hvilket gjorde det svært at opdage.

Suuuk.

Nu står hun i boks

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 16:19

Min hest har gjort præcist som din. Han var skæv i nakken og hoften.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 ahhaaaaa
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 18:04

Sandra: Jeg tror simpelthen også at jeg vælger at få en behandling af Lene fra Back in-balance når hesten er over forfangenheden.


når det fysiske så er afklaret, så vil jeg give mig i kast med listen af gode ideer.


Jeg har simpelthen skrevet ideerne ned i punktform. Det er alletiders huskeliste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej da - sikke
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 22:50

noget :-(

God bedring!! :-)



:-) fra NinA




2 Bokse (klik for at se annonce) i velfungerende lille selvpasserstald i 3330 Uvelse (mellem Lynge og Hillerød) - med god, oplyst ridebane, lille ridehus, lang træningsbane og lige ved siden af skov

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider