Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

problem hest
Forfatter: 
Dato:  16-03-2003 21:56
jeg har et problem med min heste når jeg træner ham fra jorden, han tager hele tiden snoren i munden, der går lidt tid inden han slipper den ingen. Det er ret træls og ved ik hvad jeg skal gøre ved det.

Jeg kan heller ikke ride i naturen på ham, han er rigtig sød når jeg ride ham på vores mark, men så snart vi ride ud bliver han tosset. Det er som om der går noget galt inden i hovedet på ham, han stejler meget højt og har flere gange været ved at falde. Det virker ikke som om han har styr på hvad han laver.
Hvis jeg går en tur med ham bliver han også skør, stejler og springer rund.

Nogen der ved hvad jeg kan gøre ved det??

VH Louise
0
0
Svar på denne tråd

Et bud
Forfatter: 
Dato:  17-03-2003 06:55
for mig lyder det, som om han ikke kan koncentrere sig, er det rigtigt? For så må du sørge for at ride ham samlet på banen og måske longere først (min form for longering er 10 minutter i roligt tempo).

At han tager snoren i munden - forlanger du for meget eller for lidt? Almindelige hms virker heller ikke på min hyps..

Hun synes, det er gudsjammerligt kedeligt *G* -

der findes en bog om healing for dyr, så at sige.. Det ville sikkert hjælpe.

Knus Lone

>Tjek min HP om mig selv og mig selv - og hesten og et par andre emner.. Tryk her :)

0
0
Svar på denne tråd

Har hørt
Forfatter: 
Dato:  17-03-2003 10:23
Naboen har også"sådan"en frækkert på 10år.
Hun har fået at vide at det kan skyldes tidlig(ikke for tidlig)tilridning.Dvs at der var alt for meget plag i hesten (mentalt)da tilridningen startede.
Lad den lege.Læg nogle ting på ridebanen(et gammelt underlag,plastikposer...)Lad den trampe på det,smide med det osv.
Hun fik en bedere hest ud af det.Han tager dog stadig en gang i mellem snorren(narresut) i munden.
OLDENBORG KAN OG VIL
;-)
0
0
Svar på denne tråd

tak fordi i skrev
Forfatter: 
Dato:  17-03-2003 19:57
Hej Lone

Tak for dit svar, jeg tror ikke det er det at koncentrere sig der er problemet, for han er sød når jeg rider dressur og det kan vel ikke være svære at koncentrere sig når men rider i naturen.

Hej Oxalia

Har også altid selv sagt at han tror han er et føl eller en hundehvalp. det forslag du kommer med gør jeg allerede og det synes han er sjovt. Jeg kan faktisk binde ham helt ind i plastik uden han siger noget til det, bytte det rundt om hovedet på ham og kaste det op i luften, så det flyver over i ham. Jeg rider også pony games på ham.:-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider