Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Sjov træning :)
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 20:54

Hej alle hestefolk :)

Jeg tænkte på om hvad i laver med jeres heste, altså sådan noget sjovt, men stadig noget der giver lidt fysisk træning :) ?

Jeg rider både dres. spring , western og tur, fordi jeg synes der skal ja være lidt forskel på træningen og så synes han det er sjovt, men jeg gad godt hvis der var nogen der havde nogle forslag til lidt mere leg i stedet for kun træning hehe.

Håber i forstår hvad jeg mener :) og at der er nogen der har forslag

VH Leandra

husk det er Ikke godt udstyr som skaber god rytter.

0
0
Svar på denne tråd

longe...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 15:36

jeg longerer løs på banen. Hesten har lært kommandoerne "højre" og "venstre" etc., så det er ligesom at longere. Lærte det af min berider.

Og så lægger jeg ind imellem bomme ud, som hun kan løbe over. Hun elsker det, og det gør jeg faktisk også. Det er en anden måde at være sammen med hesten, end når man sidder på den.

Der er noget ved hestens ydre, der er godt for menneskets indre

Gratis shetter-hingste plag, til godt hjem! Djursland. Skriv pb for info.

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  21-11-2010 17:18

Jeg rider - som du - dressur, spring og ture i skoven. I skoven nogen gange kun skridtture, nogen gange både inc trav og galop :)

Springer en gang om ugen (hver søndag) og dressur de fleste dagene. Jeg rider dog aldrig dressur to dage i træk :)

Jeg longerer ham os i grime og torv - han får lov til at gå frem og ned og varrier arbejdet i longen især mht til overgange da det styrker super godt :)

Nogen gange kan jeg finde på at sætte nogle cavalettier op og lade ham springe lidt over disse i longen. Det elsker han os - plus bomme :)

Men jeg elsker altså os dage hvor man blot kan gå ture med dyret. Jeg synes det hyggeligt. Om aften - på med reflekser og så derud af i gåskridt.

Vi har os et skridtbånd derude, han har været deroppe og går direkte op - men har endnu ikke prøvet at starte det endnu. Men det skal os snart prøves :)

Det rart at lave mange varrierede ting (y)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider