Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

helt umuligt at finde "sin egen tro" hjæ
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 18:18

Efter at have gennemset endnu en underviser og tørt kunne konstatere at denne undervisningsform heller ikke var det jeg søgte er jeg ved at være en smule desperat!!

Er det virkelig så svært at finde en rideform der inkl:

- Ridning for svage men presise signaler.

- Ridning UDEN stress

- Ridning for helt alm. trense/bid og sadel.

- Ridning uden der behøver at gå "religion" i den og alle andre er forkerte!!

-Ridning med focus på rytterens opstilling/indvirkning.

- Ridning der forcusere på taksfasthed, hovde over lod, korekt brug af ryg. Ro og lydighed??

Det kan da ikke passe at der ikke er noget "indimellem" og at alt ikke behøver være sort /hvidt..

Hvad tænker i?? kom gerne med videoer af jeres underviser/guru og vær søde ikke at lade der gå "religion" i den.. Det bør være muligt at diskutere ridning og rideformer hvor det netop ikke er sort /hvidt

Pura Raza Española

http://www.staldrohan.dk

Basis kåret Skimmel PRE hoppe sælges.

Se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

ang underviser
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 18:31

jeg syns godt om min underviser klaus holm..en underviser der hedder elisabeth keegan og kenn reimeiher.elisabeth er den eneste af dem der bor på sjælland..de underviser folk som rider deres heste på alm trensebid og uden tvang..jeg har ihverttilfælde ikke prøvet andet med mine heste..hvor min nu afdøde dressurhoppe kunne være en strid dame engang imellem..

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor guru?
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 19:02

Hvorfor bruger du ordet guru om undervisere, hvis du efterlyser en underviser, der ikke prøver at danne en religiøs sekt? For det er vel netop ikke nogen guru, du søger, vel?

Men jeg kender godt problemstillingen, men fra den anden side af bordet. Sådan at forstå, at jeg netop prøver at kombinere blide metoder med sund fornuft og prøver at være der både for dem, der ønsker at ride alternativt, og for konkurrenceryttere, der vil ride traditionelt men ordentligt. Jeg oplever ind imellem, at folk lige præcis ikke vil have sund fornuft, men noget eventyrligt, fantastisk, enestående, der ikke findes. Det enestående kan vokse frem af træning og arbejde, det dukker ikke mirakuløst op fra mandag til fredag.

Du er nødt til at prøve dig frem. Blive hos en underviser, som du føler, lige nu kan give dig noget, men holde dig for øje, at du skal lære noget nyttigt, du kan tage med dig og bruge senere - efter denne underviser. Der er intet i vejen med at skifte engang imellem - og skifte tilbage igen. Men du er nødt til at prøve dig frem og spørge dig frem til du finder hvad du søger. Søgen er en proces, og du når ikke målet - en dag vil du søge videre. Det er udvikling, og det er positivt, så forvent ikke, at du finder den sidste, ultimative underviser. For så er du jo netop meldt ind i en religion, som let kan være enden på udvikling og søgen.

Vov at stille spørgsmål til din underviser. Bed om begrundelse og forklaring og vær meget kritisk overfor dem, der ikke kan og vil forklare, for de har ikke altid selv forstået, eller også gider de bare ikke at forklare. Og hvem gider have en instruktør, der ikke gider.......

Tina MJ Hesteadfærdsrådgivning

www.hesteforstand.dk

Hjælp til problemheste, undervisning, kurser og foredrag

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 19:57

Hej!!

Kan se på din præsentation du også kommer fra Fyn.. Skriv gerne PB til mig hvem du har prøvet/kigget på, som du ikke kan bruge.. Måske jeg kender nogen som du ikke har hørt om..

Korrekt ridning, hvad er det??

0
0
Svar på denne tråd

Tina og flere..
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 20:45

Tina.. jeg har selv gjort mig nogle af de tanker du gør dig der.. så helt afsporet er du ikke.. Men så alligevel ikke..

Jeg er helt på det rene med at det ikke er en lyserød plan at komme fra a-x og jeg ved at det kræver en hel del træning.. ikke mindst hvis man som jeg gerne vil forbedre min hest ordentligt og give den de bedste vilkår for at lære... Det kræver både forarbejde, træning, træning og træning for at opnå styrke og muskler, Det kræver også til tider en hest der vil konflikte fordi den ikke forstår!! og den del kan jeg leve med.. jeg vil enda gå så vidt at det vil kræve tider hvor hesten går udenfor "muligheden for at bruge sig selv korekt" for at opnå et højere nivou og så gå tilbage til der hvor den kan.. Men som det er pt (i hvert tilfælde på fyns-land) så vil jeg da gerne beskrive lidt af rejsen..

- barneårende blev brugt hos en ridelære på langeland der var super dygtig med stor forståelse for hesten og som krav at man behandlende den ordentligt.. Hun var hård men retfærdig og grundlæggende ridning var et must.

- som ungrytter blev jeg springrytter i en anden landsdel i en tid hvor tanken var "slå den i hovdet , det er der den er dum" en ukompetent underviser og en (set fra i dag) helt forkert syn på verden.

- haft en periode som voksenrytter med med min gamle underviser fra langeland hvor jeg igen begyndte at forstå meningen med ridningen. Dog med en tand for meget "kompromis for showet" til hvad jeg i dag vel acceptere. (sænket ryg for stor gangart, osv)

Faldt af omveje over både academisk(brenderup) og classisk. (ala Elen sand)men ingen af delende faldt rigtigt i min smag.. Det går alligevel en tand for langsomt og "religionen" i det bliver for meget for mig. kan rigtigt godt lide tanken omkring det at vente til hesten er klar både fysisk og psygisk men det bliver lidt for langsommeligt.

Ute/generelle cirkustriks kan jeg rigtig godt lide tanken bag men det bliver lidt for meget for mig. Syntes der er rigtig mange gode overvejelser bag det men har svært ved at se det som reel rideform hvor nivouet kommer op.

Har været en kort smut forbi "centereret ridning" da jeg rigtig godt kan lide tanken om at det er VORES krop der skaber ridningen. og syntes faktisk der er rigtig amnge gode mmenter i den form.. men der er også (som ejg ser det) for meget konflikt-ridning og der bliver igen gået på kompromis med holdbarhed..

Tradisionel engelsk ridning har jeg det svært med da jeg syntes det meste er "træk-slip" ridning. og hvor der igen bliver gået på konpromis med hesten krop for at udføre "store bevægelser"

"susan-kærgård" tanken tror jeg faktisk måske ville fungere ret godt for mig.. dog amngler jeg at se de heste som via hendes metoder er nået dertil hvor de rent faktisk udføre øvelser udover "form" og påbegynder noget piaff og pasage. jeg har endnu ikke haft æren af at se denne form viderebragt hvilket stiller mig i en position hvor jeg reelt set ikke kan bedømme den. + fyn er temmelig "susan forladt" så det er lidt svært at få et indtryk af det.

og det efterlader mig en i verden hvor jeg tænker "der må være andet og mere i ridningen end det der kan tilbydes her" Jeg kan da ikke være den eneste rytter der stiller det som krav at min hest bevæger sig ordentligt med de muligheder den har på det enkelte udviklingstrin og som gerne på sigt vil kunne lave en piaff eller pasage udført bagfra og op og ikke benspjæt på række..

og nej jeg søger ikke en guru.. men det gør jeg måske lidt alligvel.. Men hvis folk har en de beundre og respektere og hvor de har "set lyset" så kan jeg godt bruge noget af dette og lytte til deres erfaring. Det behøver det ikke at blive "sekt-aktikt" af i min verden..

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Nu er Susan
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 22:52

jo også spring rytter, så hvor mange heste hun kommer til at producere som kan rende mere en en LA dressur kan man jo kun spå om. Hun er dog hamrende dygtig til det hun gør og meget sympatisk og jeg tror du ville få noget ud af at ride hos hende. Hun spotter nogle lidt andre ting end en alm. dressur underviser, bla fordi hun selv træner hos Amansa Barton.

Jeg er selv rigtig glad for Anders Chortzen, har redet hos ham nogle gange efterhånden og hver gang bliver jeg bekræftet i at det er det rigtige for mig i forhold til dressur uddannelsen af min hest. Det allerbedste ved ham er at der IKKE går religion i det og han er åben overfor ens egne idéer. Og så er han rar

Ellers har jeg været i dialog med Sanne Olaffson og hun virker enormt sympatisk og dygtig. Jeg har desværre ikke haft muligheden for at overvære hendes undervisning, men jeg overvejede at ride hos hende istedet for Anders (fordi han bor lidt lang væk). Nu vil jeg dog ikke bytte.

De holder begge til på Sjælland, men afholder kurser i hele DK. Begge er uddannede DRF beridere, men de har alligevel holdt fast i den klassiske lære og søgt inspiration udenfor de gængse rammer :)

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Lidt hjemmesider
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 22:55

Anders www.hestensabc.dk

Sanne www.korrektridning.dk

Eva Thirstrup www.ridningibalance.dk Eva er den eneste danske level 2 instruktør i CR og kombinerer med hendes erfaring i ARR. Jeg har sethende undervise samt set hende være med-underviser på Lucille Bump kurser og hun er super sød og god til at forklare. Jeg kunne godt finde på at benytte hende som underviser, jeg tror det vil komplementere Anders undervisning rigtig godt.

Sagde Janne

Sælges:

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 10:49

Du kunne prøve et kursus ved Jørgen Rask.

Han underviser i almindelig tysk dressur. Der bliver lagt meget vægt på at hesten har det godt samtidig med at den arbejder hårdt.

Hesten bliver sat bagtil, samtidig med at der er fuld eftergivendhed fortil. Der rides for en let forbindelse til bidet.

Han underviser alt fra ungheste til GP.

0
0
Svar på denne tråd

Problemet....
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 11:17

Jeg tror slet ikke at du er på det rigtige spor - for jeg tror nærmere at problemet ligger hos dig selv :) Du vil gerne have din hest til at gå passage og piaff, men du vil vist også gerne have den til at gøre det helt uden spændinger og bump på vejen - sådan læser jeg dine indlæg, og sådan fungerer det ikke. Du må træffe et valg; enten vil du ride din hest for hyggens skyld i en naturlig holdning som ikke generer hesten det mindste, eller også skal hesten trænes, med de gener det nu engang fører med sig.

For mange år siden havde jeg det sådan, at jeg synes hesten skulle være mest muligt fri, den skulle gøre altid af egen fri vilje og vi skulle være i evig harmoni. Jeg faldt mest for Klaus Hempfling, for det er, for mig, det ultimative i fri dressur. Men jeg kommer aldrig nogensinde til at kunne udføre det selv, og det tror jeg heller ikke at andre end han kan. Det var en romantisk forestilling om hest og jeg i 100% harmoni og fælles forståelse. Efter at jeg er blevet lidt ældre, har jeg fået et andet forhold til tingene. Jeg vender det hele lidt på hovedet; hvad er alternativet for min hest? Når jeg tænker på, at den kunne være født som vildhest i australien og ende sine dage på sletten for at dø af tørst, så synes jeg ikke rigtigt, jeg kan udsætte min hest for noget, der er urimeligt, så længe jeg følger min egen lyst og min egen fornuft. Min lyst ligger på dressurbanerne, og det har jeg købt hest efter. Jeg bliver trænet af en meget dygtig dressurtræner, som fokuserer på at hesten skal gå korrekt med at træde sine bagben ind under sig, med hovedet placeret i lod. Hesten skal lære at reagere for signalet, og den skal lære at bevæge sig med sving og bæring. Han er dygtig, han er kompetent, og jeg har ALDRIG før haft en træner, som svarer på alle mine spørgsmål, uanset hvor dumt jeg spørger, respekterer alle han underviser, uanset hvor dårligt de rider, og ikke mindst siger tingene som de er; hvis vi laver noget @!#$, så får vi det at vide. Han er den ultimative underviser for mig, for jeg får et spark bagi når jeg ikke gør det godt nok, og jeg får ros når jeg gør det godt. Jeg har en unghest som jeg pt. er ved at tilride, og jeg har redet undervisning hos ham på mine gamle ponyer. Min store pony har jeg startet et par stævner på for at komme igang igen med alt det, og til det sidste stævne red jeg til 2 x 66%. Det synes jeg er ret godt gået af en pony i hesteklasser (jeg fik en 2. plads i den ene klasse, og var 1 p fra 2. pladsen i den anden klasse). Han har fået rigtig meget sving og bæring, og derfor kan han altså godt være med sammen med de store heste. Som pony har han kun ganske få gange gået til over 60%.....

Jeg har fundet den helt rigtige træner for mig; der er ingen hokus-pokus, det er "god gammeldags dressur" (han er uddannet berider), jeg får svar på alle mine spørgsmål så jeg ved hvad jeg laver, og jeg har fuld tiltro til ham.

Så spørgsmålet til dig er, om du overhovedet ved hvad du leder efter? Og om det du ønsker dig, i det hele taget findes? Det kan ikke lade sig gøre at ride en hest til høj dressur uden stress/modstand, for man forlanger ting af hesten, som ikke er naturligt for den. Det er bevægelser som er en naturlig del af dens bevægelsesmønster, men jeg har nu aldrig set en hest frivilligt lave diverse øvelser som kommer i et dressurprogram, ikke engang i en LC-klasse......

0
0
Svar på denne tråd

Bente Boel
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 12:47

Hvad med at prøve at ride ved Bente Boel, nej hun er ikke kendt ud over helelandet og er ikke uddannet Berider...

Men jeg synes hun er en dygtig og rolig underviser der lytter til både hesten og rytterens behov og evner.

Hun er perfeksionistisk og går gerne i den mindste detalje for at få tingene til at lykkes. Hun er uddannet ride fysioterapeut og har derfor rigtig stor viden om hvordan rytteren får sin krop til at gøre rigtigt når den sidder på hesten.

Jeg red ved hende da min var 4 og skulle rides til, jeg er springrytter og derfor var det andre ting vi skulle være god til end hvis det var en dressurhest jeg havde, der mødte jeg fuld forståelse for.

Jeg synes man ved Bente oplever at undervisningen er et samarbejde mellem hest-rytter-træner.

Bente holder til mellem Fjellerup og Ørbæk på Midt/østfyn.

Skriv hvis du vil have tlf.nr.

Vi når det nok

0
0
Svar på denne tråd

God gammeldagsberider
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 12:58

Jeg får også undervisning - af for mig - den ultimative berider. Han tror på at hesten skal være i balance, rides bagfra og med en god stabil og eftergivende hånd. Jeg har tilredet 4 heste med hans hjælp og alle har fungeret super godt - dog ikke uden spilopper og modstand når det har været svært. Men der er tålmodighed en dyd, og det har han banket ind i hovedet på mig. Hesten skal for alt i verden være afslappet og glad før man kan få noget fornuftigt ud af sin ridning. Den sidste unghest jeg har tilredet, har jeg beholdt, og dens første LA1 gik den til 74% og efter 1 år har den gået sin første LA1 til over 66% og vi er begyndt så småt med changementer og traverser - OG den nyder det! Er altid fremadgående, glad og super lydig - en drøm at ride!

Jeg må indrømme at min - næsten - idoldyrkelse har gjort at jeg ikke ved hvem jeg skulle vælge hvis jeg var nødt til at flytte pga arbedjskifte eller lign....tror ikke at jeg ville blive rigtig tilfreds med andre. Det er jo endnu et af problemerne med at blive for glad for én underviser.

Sara

- Tunebjerggaard

- har fået det smukkeste B.H Romanov/B.H Romantic/Beg XX hoppeføl i år :)

0
0
Svar på denne tråd

Kan varmt anbefale fra Fyn
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 13:25

Heike Wilde, som bor i Nyborg men som også bl.a. underviser på Sydfyns Rideklub og Kalørgården v. Odense.

Hun er pt. den eneste dansker der er optaget i "lethednsskole" v. Phillipe Karl i Tyskland, hun ved meget om hestens anatomi og har bl.a. også modtaget undervisning af dyrlæge Gerd Heuschmann. I hendes undervisning ligges der vægt på ridning m. lette hjælper, hesten rides altid over lod og vægten skal være på bagparten. Hesten skal være fysisk stærk og i balance, derfor arbejdes der også en del fra jorden i kapsun.

Men tjek hendes hjemmeside www.heikewilde.dk

Jeg har selv modtaget undervisning af hende i 1½ år, og kan kun varmt anbefale hende. Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at skrive.

Mvh. Karina

0
0
Svar på denne tråd

Karina...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 13:33

Karina: det er ikke korrekt, når du skriver at Heike underviser på Sydfyns Rideklub. SFR eksisterer kun på papiret og har ingen lokaler. Men det er korrekt at Heike underviser på den private ejendom, hvor SFR to gange årligt holder stævner. Men det har absolut intet med klubben at gøre. Jeg er bestyrelsesmedlem, og er søster til hende der ejer omtalte ejendom, og det er en udbredt misforståelse at Sydfyns Rideklub hører til der. Bare til info...

0
0
Svar på denne tråd

Nå for dælen...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 13:52

Rasmine3:

Køre selv fra langeland 1 gang om ugen der til (0;

så var da meget rart at vide...

Så hedder det, at Heike underviser på Kilenvej (ude omkring Brudager på sydfyn) en gang om ugen.

Men ja, er da en udbredt misforståelse, for har da hørt flere der benævner stedet "Ude på sydfyns rideklub" - Men nu kan jeg så rette dem. Tak (0:

0
0
Svar på denne tråd

Karina
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 14:17

Karina: Rent faktisk så hedder stedet Stald Hera, og de er meget andet end "bare" et ridehus som bliver udlejet et par gange årligt ;) Tag et kig på deres hjemmeside: www.staldhera.dk . Der er rigtig mange gode tilbud, og det er faktisk et sted hvor der sker rigtig meget, så det er meget bedre at gøre lidt reklame for stedet, end for klubben ;) Vi roder med at få lavet nogen brochurer hvor det fremgår alt hvad de kan tilbyde, så kan du da få sådan en stak med til uddeling ;) Og ellers hænger der vist stadig visitkort i ridehuset, læg mærke til det yderst smukke design, det er undertegnede der står for den slags Men det var vist lidt af et sidespring, alt det her :)

0
0
Svar på denne tråd

hvor er i bare
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 17:46

gode!! Mange mange tak for megen inspiration.. det er vidst bare at gå i gang med at undersøge undervisere..

Rasmine: tak for din fine udredning, tanken er såmænd god nok men hvis du havde læst hvad jeg har skrevet Bla: "jeg vil enda gå så vidt at det vil kræve tider hvor hesten går udenfor "muligheden for at bruge sig selv korekt" for at opnå et højere nivou og så gå tilbage til der hvor den kan.. her skriver jeg da klart og tydeligt at jeg er villig til også at arbejde i yderpolerne for at opnå det korekte.. så det er absolut ikke fordi jeg hverken tror eller tænker at jeg kan opnå høje øvelser med en gullerod alene.. Men nu er netop de to øvelser de to steder hvor jeg oftes falder over rytter der tror de kan (og undervisere ligeså) hvor det falder tydeligst igennem.

Som hingsteholder er jeg dagligt nødt til at sætte min unge mand i situationer som han ønsker var alderledes.. Så det er ikke fordi jeg render rundt på en lille lyserød sky og ikke vil forholde mig til simpel indlæring.. Men jeg kender godt den type du beskriver.. og det kunne i andre tilfælde sikkert sagtens ha været rigtigt..

Kom endelig med flere gode foreslag.. desværre er jeg jo lidt afhængig af at de kan lokkes til fyns land. (har haft underviser fra sjælland der kun kunne lokkes 2 gange årligt og det giver smpelthen for lidt kontenuerlighed i en undervisningsforløb hos mig.. hvis det er muligt så smid endelig links på til hjemmesider og videoer..

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er enig med Karina
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 20:09

Jeg er enig med Karina - Heike Wilde er en super god underviser som har gjort "underværker" med min unghest.

Vi var i træning ved Heike i marts måned og jeg kom med en MEGET hingstet vallak som både bed og sparkede - han havde simpelthen taget overhånd - og jeg kørte hjem med en sød og velopdragen hest som har lært at acceptere de grænser han søgte hele tiden.

Nu får jeg undervisning een gang om ugen på Kilenvej - samme sted som Karina.

Hun tager også ud og underviser eller man kan komme ud til hende i Nyborg.

/Lisbet

0
0
Svar på denne tråd

Heike Wilde
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 21:41

ville jeg også gerne til kursus med, hvis ikke hun holdt til på Fyn, så hende synes jeg bestemt du skal kigge lidt nærmere på. Tror sagtens det kan være noget for dig. Hun er lidt for "tro" mod den franske skole, jeg kan bedst lide undervisere der kigge lidt mere "ud af boksen", men hun kan bestemt nogle gode ting :)

Sagde Janne

Sælges:

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Kigget ud af boksen
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 22:21

Heike har haft "kigget ud af boksen" men har fundet ud af at der var ikke noget godt der - så derfor går hun ind for "lethedens skole" som den bedste træningsmetode for både heste og ryttere.

Jeg er også en af dem som før har været som de "fleste" men har fundet ud af at det slet ikke var sådan jeg ønskede at træne/ride.

/Lisbet

0
0
Svar på denne tråd

Det var ikke kritik
Forfatter: 
Dato:  03-11-2010 10:52

Jeg rider jo selv hos en underviser som er meget inspireret af den franske skole, men som har skåret nogle af tingene helt væk, fx at løfte op med tøjlen samt at flexe halsen, ved at tage op i biddet osv. Det bliver lidt for meget placering fortil, for min smag, men derfor er det jo stadig smuk, harmonisk ridning og jeg synes da Heike er meget inspirerende :) Så man kan jo godt mene at hun har mange gode ting, men at PK´s system ikke er den bedste måde at træne på for alle?

Sagde Janne

Sælges:

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Det tog jeg det heller ikke som..
Forfatter: 
Dato:  03-11-2010 12:34

Jeg tager det ikke som en kritik - jeg rider selv efter flere "metoder" - min unghest er tilredet efter "lethedens skole" men min fjordhest er redet helt "almindeligt" men med en kombination af begge dele. Det fungerer fint for ham.

Så jeg synes man skal "lytte" til ens hests signaler - og så ride efter dem.

/Lisbet

0
0
Svar på denne tråd

Sådan en træner kender jeg :-)
Forfatter: 
Dato:  03-11-2010 12:34

Manuela Witt er den type af underviser. Hun bor i Schweiz, men kommer jævnligt og underviser hos os ved Ulfborg (6990). Faktisk har hun lige været i weekenden og kommer igen om 3 uger.

Selv er hun westernrytter, men søger inspiration fra mange forskellige rideformer. Hun går ind for, at rytteren skal kunne ride hesten uden "at være i vejen" og kommunikationen mellem hest og rytter skal være baseret på tillid og venlighed. På kurserne har vi haft alt fra western, horsemanship, distance, dressur til skovtursryttere.

Netop rytterens opstilling er noget hun går meget op i - hun har taget instruktørkurser i Centreret ridning og senest også flere BALIMO kurser.

Schultz horses

Avl og salg af American Paint Horses

Besøg vores hjemmeside

Schultz horses @Social networks:

Facebook - Twitter - Youtube - Flickr

0
0
Svar på denne tråd

Bibler for det ene og det andet..
Forfatter: 
Dato:  05-11-2010 19:22

Nu har jeg ikke læst alle inlægene for der er godt nok mange og de er lange, men har du overvejer noget ala Bent Branderup? :-)

Man skal ikke kaste med bowlingkugler hvis man selv er en kegle..

??
(Kage)
0
0
Svar på denne tråd

susan k
Forfatter: 
Dato:  06-11-2010 19:43

jeg kan varmt anbefale www.blueberryhill.dk

Træning af hesten--på hestens præmisser:-)

BBH fan

0
0
Svar på denne tråd

så spændene..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2010 13:32

det er helt vildt så mange gode foreslag der er her i tråden og det er så spænende at se på de forskellige undervisere.. jeg er begyndt at lure på en del af dem og sortere derfra.. Det er helt vildt hvad der er kommet både her og på PB.. meget interesant.. jeg har indtil nu fået MASSER at gå vidre med og mange spænende veje..

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke fra fynsland....
Forfatter: 
Dato:  07-11-2010 14:08

Nu er jeg fra midtjylland - men derfor kan jeg jo fint forstå frustrationerne med at finde den rigtige træner

Jeg har været igennem en del efterhånden, gående fra "selvlærte" og nu holder jeg mig til beridere.

Jeg har fået meget ud af, at begynde at snakke med underviserne, fremfor bare at gøre som der blev sagt.

Især får jeg meget ud af at have undervisere, som lige rider hesten i fx 10 min først - så kan de mærke hvordan hesten reelt er, hvordan den ligger fortil, arbejder bagtil, og om man er på rette vej i sin træning.

Hvis jeg var i tvivl om hvem jeg ville ride undervisning ved, ja så ville jeg nok tage på en "maratontur" ud og kigge undervisning rundt omkring i en rimelig kørerafstand.

Personligt skal jeg have undervisning minimum hver 14 dag for at kunne rykke mig, så det nytter ikke noget med en der kommer hver 2 måned eller ½ år.

Så rundt og kig, se om det ligner noget der ser fornuftig ud, lyt til undervisningen, og få en prøvetime.

Og så kan man jo altid ride kurser og blive inspireret på andre måder ved siden af.

MVh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Maja Caspersen
Forfatter: 
Dato:  12-11-2010 10:30

Prøv at kigge på Maja Caspersens hjemmeside: www.livsridekunst.dk. Hun bor også rimelig tæt på dig.

Jeg kan lige være til 2 foredrag med hende og det var super godt. Min nabo og jeg overvejer at få noget holdundervisning af hende, men nok først til foråret. Jeg skal lige ha tilredet min unghest noget mere. Men måske vi kan finde ud af noget?

Hilsen Micro

PS. Du kender mig godt. Jeg har købr Regulator af dig :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er nysgerrig
Forfatter: 
Dato:  12-11-2010 10:47

efter at høre om du har været ude at se nogle eller har snakket med nogen? Det er altså en interessant rejse at lede efter en underviser, nogle gange skal man gennem flere "stadier" med sin træning før man finder den rette. Og nogle gange må man skifte undervejs for at udvikle sig fortsat :)

Sagde Janne

Sælges:

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har prøvet
Forfatter: 
Dato:  12-11-2010 11:29

en del efterhånden. Mest fordi jeg er nysgerrig, men nu tror jeg at jeg har fundet min hylde.

Jeg havde stort set samme betragtninger som dig.

Men efter et kursus med Eva Thirstrup, som mere er fransk dressur inspireret nu end akademisk, blev jeg overbevist om, det der franske var lige mig.

"normal" ridning, uden for snævre briller på.

For mig virker det. Jeg har heldigvis en utrolig dygtig medpensionær, som hjælper mig, indtil jeg har råd til at ride et reelt kursus hos fx Francois, der kommer til dk indimellem.

Dertil rider jeg ved Eva når tid og økonomi er der.

Boede jeg på Fyn ville jeg klart prøve Heike!

Jeg kombinere så med almen dressurundervisning. Fx har jeg just meldt mig til et kursus hos Niels Erik Böckmann.

Mvh. Tine

Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.

0
0
Svar på denne tråd

En lille update herfra..
Forfatter: 
Dato:  21-11-2010 13:52

først og fremmest vil jeg starte med at sige at interesseren og meldinderner herinde har været vildt spænende.. jeg har simpelthen fået så meget info at jeg endnu ikkke er nået igennem halvdelen endnu.. Både her og på private beskeder er det væltet ind med tilbud,, både af undervisere/gode idder og foreslag.. Jeg er nået dertil nu hvor jeg har fået "hjælpetræner" på hver mandag.. En meget sød pige herindefra hvor vi starter ud med at guide hinanden, gøre opmærksom på alle de her åbenlyse småfejl og være spejl. Hun skulle næste gang gerne tage sin hest med og så rider vi hver for sig og hjælper hinanden..

udover det er jeg blevet tilbudt at tage op til susan kærgård som testrytter.. noget jeg helt vildt gerne ville men jeg måtte simpelthen konkludere at 2,5 time i trailer (med en ung mand der absolut ikke står stille) X2 var mere end jeg ville byde ham.. var på jagt efter en lånehest med det blev desværre ikke til noget.

Jeg har via pb. fået henvendelse fra en underviser der lyder rigtig spænende og han har tilbudt mig en gratis enetime. et tilbud jeg har tænkt mig at tage op og se hvad han er for en.

Her i weekeknden var jeg ude for at se på et dressur kursus med en underviser som mange anbefaler herude og da jeg så kom frem var det aflyst!! øv!!

Også har jeg jo gennemkigget mange af de undervisere der er blevet lagt frem herinde og forsøgt at få dem lidt i system. og det er faktisk en ret stor opgave. *griner*

Så det er der jeg er indtil nu.. og det er så spænende en proces,, lige midt i at jeg så også besluttede at gøre noget ved mine 2 unge damer.. Så lige nu har jeg masser at give mig til.. Heike er absolut en af dem jeg skal ha kigget mere på..

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider