Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

halt eller ej??
Forfatter: 
Dato:  12-08-2010 21:46

ja meget kort kan i se en halt hest eller hvad?

Video

Video

Mvh. Sophie.

Equestrian art is the sublimation of the technique by the love.

"Nuño Oliveira"

0
0
Svar på denne tråd

Umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  12-08-2010 22:40

nu kender jeg ikke hvordan hesten går normalt og umiddelbart vurderet går hun som det jeg kalder på glasskår dvs. stikkende i begge forben og en stiv overlinie.

Har hun normalt mere svævningsmoment i traven?

Ehrm... find selv på noget..

0
0
Svar på denne tråd

Nej det kan jeg
Forfatter: 
Dato:  12-08-2010 22:44

ikke umiddelbart, men lavgradige haltheder er også tit svære at se synes jeg.

Nu går hesten også i et meget roligt tempo - umiddelbart

tænker jeg at den ser mest løsgjort ud på højre volte fremfor venstre.

MVH Janni

DV hingsteplag fra 09 til salg - se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

fdhgtfdg
Forfatter: 
Dato:  12-08-2010 22:48

tak for jeres svar, jeg vil lige se om der er nogle flere der har bud inden jeg "afslører" mere. :)

Mvh. Sophie.

"Nuño Oliveira"

0
0
Svar på denne tråd

enig med sinne
Forfatter: 
Dato:  13-08-2010 09:18

Jeg er HELT enig med sinne. Jeg tænkte præcis det samme, da jeg så videoer på opslag men jeg skrev ikke noget. Jeg kan ikke se en halthed men....

Hun ligner en hest der går op spænder i sin overlinie, 'holder på sig selv' og så har hun ikke hovedet lige på kroppen og kommer derfor ikke 'ligeuddrettet' rundt på cirkelvolten - hun får smidt lidt bagben til den ene side og den anden side - det er heller ikke befordrende på afspændtheden :-) Men spændtheden og den manglende ligeudretning gør set med mine øjne at hun går så kort og stikkende.

Jeg har dog tit set sådanne heste i en longe, og der skal ikke ret meget til at få dem til at gå blødt, større og afslappet - og det er så først her, jeg kan se evt. haltheder. Jeg kan ikke se dem på heste der går og 'holder på sig selv'.

Om hun så går og holder på sig selv fordi hun har ondt - det kan jeg ikke sige noget om ud fra videoen, eller hun bare lige skal formes på plads i longen og så er helt rengående.

Nu med hest, der går til biddet og næsten i holdning :-)

0
0
Svar på denne tråd

Haltheder
Forfatter: 
Dato:  13-08-2010 12:02

Umiddelbart vil jeg sige, at den er stikkende og stiv på begge forben.....

Men da jeg ikke kender hesten og ved hvordan den normalt er gående, så er det svært at udtale sig om....

Lejelejlighed eller andelsbolig søges i København

gerne på Amager, Vesterbro, Valby eller Frederiksberg

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-08-2010 12:28

Et forsigtigt bud.

Det ser ud som om den trækker en anelse på et bagben, men ikke meget.

Så er der sommer igen

www.trendsales.dk/ main.asp?site=sort_gal...h=;u=36641

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

Problemet
Forfatter: 
Dato:  13-08-2010 13:08

med at vurdere i de lavgradige haltheder når man ikke kender hesten i forvejen er, at man ikke ved, hvordan den plejer at gå. Enhver kan se når hesten udviser en tydelig halthed, men ved de lavgradige afhænger det meget af historikken og ejerens oplevelser.

Ehrm... find selv på noget..

0
0
Svar på denne tråd

godt saa....
Forfatter: 
Dato:  13-08-2010 13:56

tak for jeres indlæg, der er én der har nævnt noget med et bagben, hun har været halt paa venstre bagben for en maaneds tid siden.

Forhistorien er som følger:

Lany er 8 aar, redet efter akademiske principper og har det sidste 1½ aars tid gaaet uden bagsko, mest redet i ridehus og ikke specielt meget paa asfalt.

Hun fik i nov. en kodeledsforvridning i højre forben, blev behandlet med ledvæske efter kunstens regler og stod stille vinteren over, startede genoptræning laaangsom, ville ikke haste med hende men sørge for at hun kunne følge med...

saa langt saa godt, vi har genoptrænet pa asfalt i skridt og senere i trav (intervaller) det der saa nok er sket er at hendes baghove ikke har kunne klare alt det asfalt og hun er stille og roligt blevt øm bagtil, hvilket kom til udtryk da vi var færdige med asfalt og begyndte banetræning = longering, det var værst med det ene bagben,- venstre. fik cahrlotte frigast ud der mente at vi skulle starte med at lægge bagsko paa de ømme fusser og se hvad det hjalp, de kom paa, hun gik 3 uger i løsdriften uden at lave noget, og i forgaars tjekkede vi saa damen og kontra hvordan hun gik uden sko paa, kunne jeg (vi) intet se...

ja hun gaar ikke løsgjort endnu, men hun har jo INTET lavet stort set hele aaret, der har hele tiden været "noget" galt, midt i det hele kom der selvf. ogsaa en hovbyld der skulle overstaaes.

da charlotte frigast var her for en maaned siden lavede hun bøjeprøve paa forbenene da hun ogsa synes der var noget, men hun gik fint igennem, hun er svagt indadfodet paa begge forben og har en ret stejl skulder, saa de kommer altsaa ikke længere op end det viste.

paa videoen er hun lige kommet ind i ridehuset og blev sendt rundt paa volten stort set med det samme, saa kunne godt have brugt mere tid pa at faa hende afslappet og længere i formen, men havde travlt med at se om der var noget eller ej... ;)

+ 3 ponyer der blev "klikket" ikke hjalp paa fokusen hos damen.. :)

Jeg prøver at faa hende i gang stille og roligt og vil løbene filme saa og observere om det bliver bedre eller ringere... og vil saa selvfølgelig høre om jeres mening... jeg vil næsten ogsaa gaa ud fra at hendes krop er stiv og lige skal blødes op efter saa mange maaneders av og aflastning af hhv. forben og dernæst bagben... eller hvad siger i... skal hun bare gaa som hun plejer saa straks der ikke er noget galt??

I hvert fald tak for jeres tid og hjælp.

undskylder hvis dette er blevet noget rodet og hvis i mangler informationer saa spørg endelig løs kan jo godt være jeg har glemt noget i farten... :)

Mvh. Sophie.

"Nuño Oliveira"

0
0
Svar på denne tråd

lidt tilbagemeldinger
Forfatter: 
Dato:  13-08-2010 14:59

He he he jeg tænkte også at det var lidt svære arbejdsforhold med alt det klikkeri i baggrunden :-)

Læg gerne mere op hen ad vejen - det kan være rart at have lidt ekstra øjne når der skal spottes haltheder. Ikke at jeg er fantastisk til at se det, men det ved jeg flere her på HN er :-)

Og ja selv. skal I have en chance for at komme i 'form' - og dejligt lige at få lidt baggrundsviden så man/jeg kan være lidt mere fair i sine/mine udtalelser :-)

Nu med hest, der går til biddet og næsten i holdning :-)

0
0
Svar på denne tråd

Læg mærke til bagbenet
Forfatter: 
Dato:  13-08-2010 15:39

Jeg kan ikke umiddelbart se andet en en kort, forsigtig gang, men til sidst i nr. 2 video bider jeg mærke i at den "knækker" sammen i bagbenet. Det kan have mange årsager, se her:

www.heste-nettet.dk/nyheder/6738/

Jeg ville nok være meget opmærksom på dette i stedet for at den har en kort gang.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  13-08-2010 17:46

tak for svar begge 2.

:)

sidst Charlotte Frigast var ude, bad jeg hende for en god ordensskyld alligevel lige at tjekke ryg, lænd og bag i det hele taget igennem, hun sagde at hun var lige som hun skulle være, saa det regner vi med. :)

Men interessant link.

Har lige haft hende ude her til aften... og altsaa hun er jo bare pilskæv... læs.. ude af træning, med alt det kompensering hun har lavet de sidste mange maaneder.. øv, det kommer (logisk nok) til at tage et godt stykke tid at faa hendes gamle form tilbage... men spottede dog ingen halthed og virkede til at træde lige langt paa begge volter, saa det virker til " bare" at være formen hun skal tilbage i hvor hun runder sig som en banan rundt om mig og ikke det S hun laver lige nu... giv tid giv tid... ;)

Jeg følger op med nogle videoer hen ad vejen...

Mvh. Sophie.

"Nuño Oliveira"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider