tak for jeres indlæg, der er én der har nævnt noget med et bagben, hun har været halt paa venstre bagben for en maaneds tid siden.
Forhistorien er som følger:
Lany er 8 aar, redet efter akademiske principper og har det sidste 1½ aars tid gaaet uden bagsko, mest redet i ridehus og ikke specielt meget paa asfalt.
Hun fik i nov. en kodeledsforvridning i højre forben, blev behandlet med ledvæske efter kunstens regler og stod stille vinteren over, startede genoptræning laaangsom, ville ikke haste med hende men sørge for at hun kunne følge med...
saa langt saa godt, vi har genoptrænet pa asfalt i skridt og senere i trav (intervaller) det der saa nok er sket er at hendes baghove ikke har kunne klare alt det asfalt og hun er stille og roligt blevt øm bagtil, hvilket kom til udtryk da vi var færdige med asfalt og begyndte banetræning = longering, det var værst med det ene bagben,- venstre. fik cahrlotte frigast ud der mente at vi skulle starte med at lægge bagsko paa de ømme fusser og se hvad det hjalp, de kom paa, hun gik 3 uger i løsdriften uden at lave noget, og i forgaars tjekkede vi saa damen og kontra hvordan hun gik uden sko paa, kunne jeg (vi) intet se...
ja hun gaar ikke løsgjort endnu, men hun har jo INTET lavet stort set hele aaret, der har hele tiden været "noget" galt, midt i det hele kom der selvf. ogsaa en hovbyld der skulle overstaaes.
da charlotte frigast var her for en maaned siden lavede hun bøjeprøve paa forbenene da hun ogsa synes der var noget, men hun gik fint igennem, hun er svagt indadfodet paa begge forben og har en ret stejl skulder, saa de kommer altsaa ikke længere op end det viste.
paa videoen er hun lige kommet ind i ridehuset og blev sendt rundt paa volten stort set med det samme, saa kunne godt have brugt mere tid pa at faa hende afslappet og længere i formen, men havde travlt med at se om der var noget eller ej... 
+ 3 ponyer der blev "klikket" ikke hjalp paa fokusen hos damen.. 
Jeg prøver at faa hende i gang stille og roligt og vil løbene filme saa og observere om det bliver bedre eller ringere... og vil saa selvfølgelig høre om jeres mening... jeg vil næsten ogsaa gaa ud fra at hendes krop er stiv og lige skal blødes op efter saa mange maaneders av og aflastning af hhv. forben og dernæst bagben... eller hvad siger i... skal hun bare gaa som hun plejer saa straks der ikke er noget galt??
I hvert fald tak for jeres tid og hjælp.
undskylder hvis dette er blevet noget rodet og hvis i mangler informationer saa spørg endelig løs kan jo godt være jeg har glemt noget i farten...