Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Genoptrning efter seneskade
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 15:35

Jeg undrer mig meget over alle de forskellige genoptræningsprogrammer til seneskadede heste.


Nogle varer blot 1½ måned (hvorefter hesten skulle være klar til dressurstævner LB-lavtLA niveau), hvilket for mig at se virker helt ude i skoven.


Er det mon muskelpåsætningen (som jo vitterligt er meget hurtigere) som får ivrige stævnefolk til at glemme at det tager længere tid for senerne at styrkes?


Hvor lang tid har din dyrlæge bedt dig om at genoptræne - og fører programmet så til "fuld/alm stævne ridning" herefter?


0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke direkte seneskade
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 17:12

men vi skal netop til at igang med genoptræning efter en kodeledsforvridning.


træningsplanen vi har fået fra ansager varer over 8 uger, med 40-60 min. træning hver dag.

Den første uge med 5 min trav hver dag resten i skridt og derefter sætte 5 min. ekstra på hver uge i intervaller indtil antallet af intervaller gær at man kan sætte dem naturligt sammen til f.eks. i uge 6: 10 min trav ad gangen i 3 intervaller.


først derefter kunne vi begynde med en reel træning, så jeg vil sige minimum 3 mdr til genoptræning inden man kan begynde at overveje stævner.


mvh

Mie


med ox araberne Fadligt og Dagirr samt palominohoppen Shakira, og hendes skønne hingsteføl efter Dagirr.


Shakira sælges, se mere på min præs.




0
0
Svar på denne tråd
 
 jo længere, jo bedre....
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 13:35

er min filosofi og den har virket so far


jeg har bekendt mig til dette program, som jeg dog har haft forlænget en del, de gange jeg har haft brug for det

www.netdyredoktor.dk/sw14410.asp


Stævner ville jeg først overveje når jeg havde en hest som jeg var sikker på var i tiptop form

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider