Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Trippen/utålmådighed..
Forfatter: 
Dato:  28-06-2010 12:27

Hej,


Ja det er ikke lige tæning jeg befinder mig mest på, da jeg egentlig ikke rider specielt meget, blot lidt småture i ny og næ..


Min hoppe som er 7år, grund uddannet ved berider som 4års og efterfølgende har vi egentlig mer eller mindre kun redet i terræn, da det er de muligheder jeg har pt.. Hun er en nem og lydig hest, som i det daglige ikke skaber nogen form for komplikationer.. Heller ej når jeg vil ride en lille kort tur efter en længere pause.. Hun starter dog ofte med at være lidt ivrig, ikke urolig eller udtyrlig, men MEGET fremadgående og vil gerne slå over i småtrav eller trippen - det er jo dejligt at komme ud.. Det går så hurtig over ved få halveparader.. Og så har vi en skøn tur, med en dejlig stabil og selvgående hest i et skønt tempo.. Derved ment at hun altid går rask til og bare derud af for lange tøjler, men "japper ikke afsted".. Men efter en sum tid, eller når hun mærker at NU er vi på tilbage vejen, så bliver hun igen ivrig og begynder at trippe og småtrave.. Sagen er også at vi ikke har oceaner af ridemuligheder, men nok ca 5 rideruter som jeg er meget obs på at veksle imellem - så hun ved altid hvornår vi er ca halvvejs.. Men det er så her problemet opstår, for det stopper ikke igen ved utallige halvepareder, eller ved at stoppe og sætte igang igen i håb om at lære hende at hun bliver stoppe helt hvis hun begynder på ikke at gå afslappet.. Det er i nogle tilfælde lykkes ved at ride hende holdning at holde hende i en "normal gangart" men det irritere hende på tur og så går hun også irritere og lettere anspændt - det er jo ikke meningen..


Nogen der kan give mig et forslag til hvad jeg skal gøre for at lære hende at hun også skal gå afslappet på "hjemturen" eller når hun mener vi har redet så længe at nu MÅ vi være halvvejs..

- Jeg har selv overvejet at påbegynde noget longeringsarbejde derhjemme, hvor vi får genindøvet de verbale skridt, trav og galop kommandoer, så jeg kan sige skridt til hende på turen, så hun begynder at "jappe" afsted.. I håb om at hun så forstå hvad jeg mener istedet for hun bare spænder mere op og bliver irriteret..


Vi skridter faktisk kun på vores ture, da det ikke er let at indlægge trav eller galop på ruterne, i hvert fald ikke forsvarligt..


HÅBER I KAN HJÆLPE... :)


Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

Hvor der i sommeren 2010 tilbydes sommergræs,

med hø t/natten, altid frisk vand og godt hegn.

Skriv PB, hvis du ku være interessert.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider