Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

både bidløst og med bid?
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 15:07

ja kan man kombinere sin ridning med ind imellem ride bidløst med rigtig bidløst trense og andre dage med bid (da man jo desværre stadig skal ride med bid til stævnerne)

eller vil ens hest blive for forvirret ?

tjek - www.Babybuy.dk - Brugt børnetøj

fjordhesten, den kan og den vil!

Se min profil for at se en skønhed uden lige!

0
0
Svar på denne tråd

Forvirring
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 15:37

Jeg tror ikke hesten bliver forvirrede af at ride med bide nogle gange og uden andre gange så længe signalerne, bliver trænet ligeligt på begge dele.

Jeg rider både bidløst og med bid (den gamle dog helt uden bid nu), mest fordi man ikke må ride uden bid til stævner. Det er min erfaring (indtil videre på den korte tid jeg har øvet begge dele med samme hest :D ) at hestene får lettere ved at forstå og reagere roligt på signaler med bid når de er indlært uden også - og man kan anvende lettere signaler, fordi hesten lærer at give de samme responser i flere forskellige situationer (her: med bid eller uden bid).

At ride nogle gange med bid og andre gange i eksempelvis sidepull, er jo ikke mere forskelligt end at man somme tider trækker hesten/håndterer den/træner den fra jorden med trense med bid, andre gange i en grime.

Jeg tror det er en god ide i starten at indlede træningen med 5-10 minutters jordtræning af stop, frem, bak, drej osv. med den pågældende optømning da det giver 'ro' over den efterfølgende ridning.

Indtil det (forhåbentlig) bliver tilladt at starte stævne uden bid, tror jeg godt man kan krydstræne med begge dele på skift.

"Pony" er til salg, 4 års NF, LC spring LC dressur - perfekt temperament!

Opdræt og salg af løvehoved og marsvin, mange dyr til salg pt.
0
0
Svar på denne tråd

Med og uden bid
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 16:01

Begge vore heste rides både med bid og bidløst.

Har på fornemmelse at hesten ved at det er forskellige ting vi skal lave afhængig af hvad de har på.

Tag vare på din hest. Den har kun dig.
0
0
Svar på denne tråd

med og uden
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 19:25

Jeg rider også både uden og med...!

Min bidløse er en hackmore, og ellers har jeg redet med at tredelt...

Da Knut blev redet på andet end tur, red jeg næsten udelukkende med bid, hvorimod min passer red næsten udelukkende bidløs. dva. han blev redet 3-4 gange om ugen med bid og 1-2 gange uden bid...

Og han var bestemt ikke forvirret...!

Jeg red mest med bid, da jeg red dressur, og der syntes jeg at biddet gav en bedre følelse for hesten form...

Min passer var knap så dygtigt som mig, og gjorde det ikke så serøst med dressuren, og derfor syntes hun det var dejligt uden bid, da hun derved fik en bedre tur, og det var fint.

Alle var glade incl. hesten

Idag bliver han kun skridtet på tur, pga. old age og en skade, og nu rider jeg næsten udelukkende uden bid...

da hesten er ligeså nem at ride uden, og hvorfor så ikke...? så kan han også tage en bid græs uder vejs, hvis han skulle blive sulten

Mvh. Lotte

Med

Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre

"My Horse, My horse, a Kingdom for my Horse!"

0
0
Svar på denne tråd

Min hest
Forfatter: 
Dato:  13-05-2010 15:21

kan ride med bid, hackamore, sidepull, kapsun og i grime. Og hun fungerer godt på det hele. Jeg rider dog primært med bidet, men kan styre den lige så nemt med de andre ting. HUn bryder sig ikke så meget om ting på næsen og derfor vælger jeg som hovedregel bid uden næsebånd.

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Bid/Bidløst
Forfatter: 
Dato:  13-05-2010 18:57

Jeg rider med en hannoveransk trense med bid. I den hannoveranske trense har jeg en 'ekstra' tøjle, sådan at jeg rider med to tøjler.

Den ene tøjle i biddet, den anden i selve trensen.

Dette gør jeg fordi det er en unghest, og jeg syntes det er super rart med en tøjle hvor man kan 'hive' (håber i forstår hvad jeg mener :)) uden at tage i munden, hvis nu hesten skulle fare afsted.

Gav det egentlig mening? :D

Hilsen Krumm

- Med Ghadir Ibn Jayyid

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider