Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

ridning i forhold til spisetid?
Forfatter: 
Dato:  26-03-2010 18:13

En typisk stævne dag for os:

Vi skal tidligt afsted hjemmefra ud og starte stævne. Efter den første klasse er der et par timers pause til den 2. start.

Dagen før fodres der som sædvanligt, og jeg gir ekstra meget hø til natte. vi har også rigeligt med hø med i traileren.

Spørgsmålet er bare det der med morgenfodringen.

skal jeg give en normal portion om morgenen, eller bare give lidt, og så tage foderet med til at gi imellem de 2 klasser?

Ponyerne skal jo ikke være sultne, men heller ikke så mætte, at de bliver helt dovne af det.

Hvad er egentlig det rigtige at gøre?

tine
0
0
Svar på denne tråd

morgenfoder
Forfatter: 
Dato:  26-03-2010 18:25

Hej

Når vi tager til stævne, sørger jeg altid for at han får fodre min 2-3 timer før start, det kommer helt an på hvor langt vi skal køre, da jeg ikke kører med ham før der min er gået en time efter fodring.

Men for vores hest er det vigtigt at han får sin mad, da han ellers går totalt kold, en normal hest/pony vil kenne gå en klasse 2 timer efter et måltid, uden et være tung, samt en del af den energi i fodret er begyndt at virke.

Men jeg tror det vigtigt at man prøver sig frem fra hest til hest.

0
0
Svar på denne tråd

kg foder?
Forfatter: 
Dato:  27-03-2010 20:20

Hmmm... nu ved jeg ikke hvor meget foder dine heste får siden du skriver de kan blive dovne/træge af det? =)

Men da jeg primært fodrer ca. hø/wrap 70% og korn 30 %, har det aldrig været et problem for nogen af mine at de var dorske af foderet. Jeg fodrer også bare så der er 2-3 timer til de skal gå minimum... til gengæld synes jeg godt de kan virke lidt "tunge" idet, hvis de har ædt wrap hele dagen i traileren =)

vh. Helena

2 SPRINGSADLER SÆLGES + 1 GPA HJELM SE MERE PÅ HJEMMESIDE!!!!

Tjek min hjemmeside; www.team-graungaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider