Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Epona.tv = HN- Træning ?
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 10:32

Jeg tillader mig at starte en ny tråd, velvidende at det ikke er populært i visse kredse!

Efter at have tilbragt den seneste tid i det virkelige liv, blandt mine heste- der hvor tingene er uforudsigelige og hvor hestene ikke altid går med hovedet i en, for målet ønskværdig position og hvor dagligdagen er et skridt mod målet, som er at få en hest der til glæde for både rytter og den selv, går på korrekt vis,så fik jeg trang til at tage et kig på HN og kunne ikke dy mig for at snuse lidt på HN-træning.

Hvad ser jeg?

Epona = HN-træning

Hvorfor tror jeg det?

Googler man Christina Sahls navn (fagredaktøren på træning), så er der ikke tvivl om hvilken holdning hun har til hvilken træningsmåde der ikke er ok. Der dukker navne op som Epona.tv, Blueberry- Hill kurser, Pedition mod rollkur etc.


Ejerne af Epona.TV, Julie Taylor og Louise Thomsen har været Journalister/redaktører på henholdsvis Heste-nettet og Magasinet hest/Hest-online.

En af de experter der bliver brugt på henholdsvis Epona.tv og Hest-online er gift med en tidl.redaktør på HN og nu blogansvarlig og journalist på Magasinet-Hest/hest-online.


Heste-nettet, Magasinet Hest/Hest-Online er ejet af Danske Landbrugs medier, så det er mere eller mindre gamle eller nuværende kolleger, der styrer "slagets gang"


Hvad er problemet så i det?

Tja, jeg vil gerne undgå at blive manipuleret med og det føler jeg ikke jeg har haft en chance for i denne sag, derfor vælger jeg træningsforummet fra for fremtiden.


Jeg kan kun anbefale at almindelige HN brugere der har et produkt de ønsker gratis reklame for, begynder at skrive den ene lange lovprisning efter den anden i trænings trådene.

Så får vi se om jeg har misforstået det hele og at det simpelt hen bare er HN's politik, at man må reklamere i debatindlæggene.

Karen som nu vil fortsætte med at bruge tiden i det "virkelige liv" og som vil bestræbe sig på at behandle sine heste på allerbedste vis!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 10:39

Hvad er problemet så i det?

Tja, jeg vil gerne undgå at blive manipuleret med og det føler jeg ikke jeg har haft en chance for i denne sag, derfor vælger jeg træningsforummet fra for fremtiden.


Du er så langt ude Karen, og det virkelige liv? hmm hvilket liv har man når man bruger tid på at finde ud af hvem der gift med hvem, og hvor folk arbejder, samt sammenarbejder med ?


Hmm.. måske du bare skulle holde dig til dine heste




" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"



0
0
Svar på denne tråd
 
 Karen....
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 10:44

Ved ikke med så mange andre, men jeg føler mig erfarren nok til at sortere i al den info jeg får, både via HN, Epona, mine trænere, div. topryttere ect ect.


Så for mig er kilden total ligegyldig, så længe deres budskab er velbegrundet og fyldt med fakta frem for gætterier og teorier..


Andreas H er en efterhånden kritiseret toprytter, der flere gange har vist uetisk ridning. Han er beskyttet fuldt ud af DRF og har hele deres opbakning.

Hans far sidder i DRF.. Korrupt??



:) God dag.




Mvh.


L Nielsen.



Springheste sælges, fra L til S. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 11:05

Apropos gratis reklame så vil jeg gerne have lov til at reklamere for Mette Boas, nuværende journalist på Magasinet hest og Hest-Online.

Hun formår efter min bedste overbevisning at vise et nuanceret billede af hvad der foregår i hesteverdenen!

Karen

hvis eneste relation til Mette Boas er at jeg med glæde læser hendes artikler og det blad hun skriver i.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm Karen dog ..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 11:09

.. Er det ikke en lille smule søgt at sidde og finde frem til sådan noget ?? Jeg mener, det er jo ikke på den måde at man kommer frem til den rette hestevelfærd - og jeg må samtidig give Nielsen ret, AH's far har flere gange udtalt sig på DRF's venge om at AH ikke rider med brugen af tvang..


Der vil jo altid være en form for manipulation indover - det er på den måde man fanger folks opmærksomhed - det hedder også på dansk jounalistik !!!


Jeg har efterhånden læst en del af dine indlæg Karen - dog uden at svare på dem.. Jeg synes det er okay at stille spørgsmålstegn ved mange ting - men jeg føler efterhånden at det er blevet en livsstil for dig at finde "konspirationer" over alt - så jeg synes da helt bestemt at du skal vende næsen ud i det virkelige liv og mærke vinden i kinderne og finde ud af at der ikke er noget der er sort/hvidt..


Jeg er ikke selv til bidløs rebgrime - men derfor er jeg heller ikke fornægter af at der foregår noget helt forrykt i den danske ridesport - men hvis alle bliver ved med at modarbejde hinanden - så får vi jo aldrig løst problemet !!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fagredaktør
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 11:31

Jeg kender intet til pågældende fagredaktør, og tror ikke jeg har set noget fra hendes hånd i træningsforummet, men hvad ved jeg.


Det undrer mig dog, at hendes holdning til træning skulle kunne gøre en hel masse. I træningsforummet skriver mange forskellige brugere med deres holdning til træning. Det har da intet med fagredaktøren at gøre



Hvordan er det lige at reklame kommer ind i billedet?





Mvh

Mette



Sommergræs i Kolding tilbydes





0
0
Svar på denne tråd
 
 Hæ hæ...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 11:46

Dig kan man ikke narre, hva', Karen ;-)



Men HN er jo ikke længere (delvis) ejet af DLM. Og fagredaktøren modererer ikke træningsforumet.



Har du overvejet, om der kan være andre årsager til at dit verdensbillede truer med at krakelere, end at hele verden har rottet sig sammen, og prøver at hypnotisere dig?



Måske tager du slet og ret fejl en gang i mellem?




Mvh



Julie



Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Komplot mellem Dansk landbrug og Epona ?
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 12:31

Fnis bare tanken om at Dansk Landbrug skulle stå bag en større konspiration mod danske topryttere og mainstream er da til at dø af grin over.


jeg tror da bestemt hellere Dansk Landbrug vil have mainstream, ukritisk hestejournalistik i deres medier - som man kan se i deres magasin og på hest-online - end de vil have kritisk journalistik.


Jeg har meget, meget, meget svært ved at tro på at Dansk Landbrug pludselig bliver dyrevelfærdsaktiviter på hestenes vegne. Men det hele kunen jo være iscenesat af - EPONA !!!!!!! Som har manipuleret den danske landbrugstop.


Det kunne også tænkes at Epona er et skalkeskjul for Dansk Landbrugs trang til at revolutioner hele rideverdenen - så de i virkeligheden finansierer julie og Luise så de kan være uafhængige af reklamer.


KAREN COME ON !!!!!


"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super god tråd
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 12:45

Jeg synes det er dejligt at du har startet denne tråd, Karen, og jeg håber at en masse debattører med trang til at diskutere epona.tv vil skrive i tråden.


Og jeg håber at de tråde, der handler om ridning, kommer til at indeholde holdninger og argumenter for og imod forskellige måder at ride på - og alle de mellemliggende nuancer.


Jeg synes epona.tv er et interessant medie med rigtig mange tankevækkende indslag og enkelte mindre interessante, men ikke SÅ interessant, at jeg ønsker at debattere epona.tv i alle tråde om ridning. Håber denne tråd kan hjælpe på det problem.


KH NinaSt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Goodbye :)
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 12:46

....men så rigtig god fornøjelse derude i den virkelige verden Karen :)


Mange hilsner,

Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er sikker på
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 12:51

...at Se&Hør og lignende dybt seriøse blade meget snart vil headhunte Karen.

For det er jo aldeles fortryllende, at hun så dybt og nærmest manisk engageret leder efter og fremgraver noget, der kunne minde om "snavs" om nøje udvalgte personer, og på enhver tænkelig og utænkelig måde prøver at tillægge det verdensomvæltende betydning.


Hilsen Linda.



Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 ros til konceptet bag hest-online
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 12:52

Jeg kan i øvrigt rigtig godt lide konceptet bag hest-online. Jeg synes, at det er orginalt, anderledes og nytænkning (jeg er ikek faldet over konceptet andre steder, men jeg kan tage fejl) (Y) (Y) (Y) (Y) (at bygge op via blogs med eksperter og almindelige dødelige (kendes selvfølgelig lidt fra aviser)) - også selvom de kritiske stemmer mangler på nær få undtagelser i deres ekspertpanel.


Men (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) Dansk landbrug for hest-online :-) jeg gider ikke læse særlig meget derinde, fordi indholdet pt. er for dårligt, men idéen og konceptet bag synes jeg er fantastisk :-)



"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjahh...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 13:09

jeg synes nu også det ville være interessant såfremt man kunne begrænse det således at eponatv. og en diskution om dette medie ville kunne blive holdt i blot én tråd :-)

Tilsvarende ville det også være interessant såfremt dette kunne gøres når ryttere skal hænges ud. Men...probleet er jo bare at eponatv. jo bliver repræsenteret i samtlige tråde når der diskuteres træning af specielt dressurheste, og at disse tråde desværre hele tiden hænger ryttere ud - af selvsamme medie.


Nu vi er ved emnet eponatv. undrer det mig at i en af de mange andre tråde, at én af indehaverne af dette medie udtaler at det faktisk ikke er meningen overhovedet at ramme nogen. For når man er inde i disse tråde bliver der langt ud efter DRF - FEI - Anky van Grunsven - Edward Gal - Andreas Helgstrand - Patrick Kittel med flere. Mediet vil gerne tages seriæst og vil gerne fremstå som et ansvarligt medie.

Men er det seriøst at lange ud efter rytterne, tage flere timers videooptagelse af disse, lægge det på youtube, og efterfølgende udtale(vel at mærke efter at have modtaget kritik herfor) at det kommer bag på dem at rytterne bliver stillet for had, og at det aldrig har været deres hensigt, og ej heller at hænge dem ud, men derimod at påpege over for DRF og FEI at der sker ting i dressurverdenen som der ikke burde?

Er det seriøst at dette medie i forbindelse med LDR gruppen på FaceBook, på sin hjemmeside skriver hvem som blandt andet er medlem af denne LDR gruppe? Er det seriæst at skrive i samme nyhed at de som er medlem af denne gruppe støtter op omkring LDR? Måske for dette medie, for det giver kunder i butikken.


Er det ansvarligt at dette medie, ikke ønsker en dialog med DRF - og FEI? Er det ansvarligt at såfremt det er netop disse 2 forbund man ønsker at råbe op, istedet vælger at hænge samtlige dressurryttere ud som benytter sig af LDR metoden? Er det ansvarligt at fremhæve nogle af disse medlemmer af LDR gruppen på FaceBook? Er det ansvarligt at benytte en uddannet dyrlæge og berider som værende fortaler for at forbyde en træningsmetode, og som ellers skulle være ekspert på området vedr. hvilke skader denne træningsmetode gør ved hestene, når selvsamme person ellers tidligere har været yderst begejstret for en metodens udøveres heste og ryttere. Denne person har ved flere lejligheder udtalt at netop disse heste(som han iøvrigt har brugt ved sine egne clinics) var smidige og løsgjorte, og havde super fin brug af overlinie med mere - nu efter ikke at blive bakket op omkring et magtspil pludseligt forkaster denne rytter/træner od dennes metode og dermed også heste og ryttere?


Der er SÅ meget dette medie er super til - ingen tvivl om det. Men noget dette medie er specielt god til, er manipulation så det basker - og til at vaske sine egne hænder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det undrer
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 13:24

mig ikke.


har da tænkt uden denne viden at der måtte være en forbindelse.


Jo det HAR noget med noget at gøre, jeg kan jo prøve at gå ind på islænder forum eller på western og svine deres metoder til, fordreje alt hvad de laver så det ser svinsk ud. ikke bidrage med andet end at sige hvor elendigt det er det de laver, hvor længe ville der så gå før jeg mon blev bannet ????


Julie og company overtræder reglerne og der sker intet ved det.


men det eneste de opnår ved det er at selvtænkende folk med en smule fornuft ikke gider at deltage i det, og dem der hopper med på vognen er nok den målgruppe de leder efter.


Forstår stadig ikke hvorfor de menensker ikke debatterer inde på den side de er så glade for hvad laver de på hn træning hvis det er så frygteligt ? dem der øsnker deres viden og mening kan jo opsøge det på epona.


syntes ellers altid HN har været for alle, lige fra skovtur til grand prix. men det er det bestemt ikke mere. ærgeligt at en flok teori nørder der ikke har et bevis på deres teori virker skal have lov til at spamme det hele sådan. (selv hvis teorien virkede var det stadig ikke ok!)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Underholdende
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 13:32

Ih Karen, jeg håber virkelig ikke, at du skal ud i det, du kalder "det virkelige liv" alt for længe. Dine tråde er simpelthen for underholdende. Måske er det fordi du kun har et "virkeligt" liv, og ikke et virkeligt liv - du må da være fra en anden planet.



Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Michael1...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 13:32

"Er det ansvarligt at benytte en uddannet dyrlæge og berider som værende fortaler for at forbyde en træningsmetode, og som ellers skulle være ekspert på området vedr. hvilke skader denne træningsmetode gør ved hestene, når selvsamme person ellers tidligere har været yderst begejstret for en metodens udøveres heste og ryttere. " Citat Michael1


Hvorfor i alverden må dyrlæge/berider/hvem-som-helst dog ikke udtale sig negativt om noget, som de tidligere har været begejstrede for???

Skal man da bare værs'god være stavnsbundet og bondefanget til én og samme mening hele sit liv?

Må man ikke have lært noget nyt om noget, og måske endda være blevet klogere/mere vidende???


Hvis det virkeligt så sådan ud i dag, så var jorden s'gu da stadigvæk flad som en pandekage.


Aaaarrrh, Michael, det mener du da forhåbentligt ikke!



Hilsen Linda.


Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dåhmme
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 13:38

Michael. Check lige dette link :-)


nyhederne.tv2.dk/article/29314781/




Hvor er det bare uansvarligt, manipulerende og tarveligt af journalisten at hænge præsterne ud.. Jeg synes de tv2 journalister skulle se at komme i dialog med den katolske kirke..



www.blueberryhill.dk


"Our greatest glory is not in never falling,

but in rising every time we fall."


Har du set den nye uddannelse ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karen :-)
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 13:57

Du er en modig dame, og jeg synes det er en rigtig interessant vinkel du sætter på her.


Som Rosalia skriver, så er Træning ikke mere for alle, men for en "udvalgt" skare, og så nogen få af os andre, der ved et "uheld" får forviret os her ind :-)


Jeg var med i en tråd, en lang en af slagsen, og meldte ud omkring 150 indlæg tror jeg. Det jeg egentlig synes var sjovt, var at tråden kørte videre, med en masse rygklapperi og diverse sarkastiske udlæg, som nok tolkes som sjove i nogens verden.


Prøv bare at læs denne tråd igennem engang mere, med neutrale øjne. Karen skriver stille og rolig nogen tanker og teorier, Michael og Rosalia det samme. Men de fleste andre, som jeg vil tro er Epona abonnenter, de kommer med diverse grime ting som "Come On"/få dig et liv, og alverdens smiley med spørgsmålstegn og etc. og så lige den værste kommentar af dem alle


Har du overvejet, om der kan være andre årsager til at dit verdensbillede truer med at krakelere, end at hele verden har rottet sig sammen, og prøver at hypnotisere dig?


Undskyld mig, mener i det er en upartisk og faglig dygtig voksen journalist, der udtaler sig sådan her ??


Lidt mindre af ovenstående, og mere stille og rolig meninger og faglighed, accept af vi ikke er enige og ikke behøver at have den samme Guru alle sammen. Det vil nok gøre "træning" et sted, hvor alle folk har lyst til at deltage igen.



Annette


Kvalitets avl af springheste


Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM


Nu også HorseLux produkter, bla. Fiberpiller


Safemate folingsalarmer udlejes


Book allerede nu


www.stutteri-taldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fnis... :P
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 14:03

Hyyyyyyyyyyyyl hvor er det sjovt!!!


Michael1, hvornår er Philippe Karl begyndt at bruge LDR?


Jeg vil dog give Karen ret i, at der foregår en hvis grad af manipulation på HN. En eller anden styrer vores meninger og holdninger på træningsforaet og hjernevasker os til at støtte op om Eponas sag!


Jeg er helt og holdent overbevist om, at en enkelt person står bag denne grufulde manipulation og massehypnose. En person der er hjernen bag Epona, bagmanden om man vil. En person, der for egen vindings skyld, om det så er økonomisk eller af ren og skær ondskab, VIL have alle tråde om ridning og træning til at reklamere for Epona.tv, så navnet simpelthen brænder sig fast i vores underbevidsthed.


Hvem er bagmanden?

Hvem er skurken?

Hvem er det der står og lurer i skyggen og trækker i trådene bag Julie og Louise?


Nogen gæt?


Hmmmm, hvem drejer alle tråde ind på at omhandle et vist hestemedie?


Hvem har nævnt navnet på dette hestemedie flest gange i e sidste 2 måneder?


Hvem starter den ene tråd efter den anden, med dette hestemedie som omhandlingspunkt (i mange tilfælde så diskret at man ikke opdager at det netop er dét det omhandler)


Nogen bud??? (hint - det er IKKE Julie)



Chris!

I never give up - I never give in...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Når epona.tv
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 14:05

så ofte nævnes, er det af en eneste grund - som faktisk er ret sørgelig :-(


Epona.tv er det eneste danske hestemedie, der tager sig sammen til at være kritisk overfor en ridekultur, det rent faktisk har vist sig, der er god grund til at være kritisk overfor 8-)


Det er jo nærmest tabu at kritisere topryttere for noget som helst!! Selv, når man skriver, at de er flinke, rider hamrende godt, er super dygtige - bliver man skældt ud, når man ikke er enig i, at de rider helt hestevenligt eller helt efter fordringerne :-P


I gamle dage var der noget der hed Hestejournalen, som desværre afdøde Ulrich Nedergaard var redaktør af. Det var også kritisk.


Al sport, ja alle offentlige aktiviterer (som fx den katolske kirke, Susan refererer til), har brug for kritiske medier (y)


At der kun findes ét eneste indenfor ridesporten er trist (n)


Men godt, at det overhovedet findes (y) (y)


:-) fra NinA




Skovturspart på hest (157cm) ved Uvelse, Lystrup Skov



Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


FORDRINGER I DRESSUR (y) (kun tekst - ikke billeder)


se epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen dog
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 14:10

Epona er da et medie ligesom alle andre medier, de har et budskab og kan manipulere alt det de vil for at få det igennem.. De fleste medier prøver dog at få begge sider og ikke kun beretter fra deres egen side, det så der Epona falder igennem der er mere pege finger end en reelt objektiv journalistisk vinkel.Tror de færeste voksene mennekser gider spilde tid og penge et medie som ikke skriver objektiv og med en vis hænderlig behandlig af sine kilder. Det jo heldigvis frit om man hopper i fælden og køber deres produkt, i selv om det svært sådan som Søs kontinuerligt opretter link til Eponas nye artikler, eller reportager er nok mere det rette ord..


Susan- det skulle undre mig meget om et medie kun dækker de overgreb, uden at få noget baggrund viden med, der skal nok blive skrevet spalte op og ned med de impliceret, selv Lundin er blevet hørt.


0
0
Svar på denne tråd
 
 svar.....
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 14:14

>>>Undskyld mig, mener i det er en upartisk og faglig dygtig voksen journalist, der udtaler sig sådan her ?? <<<<


Upartisk? Nej, det er jo min virksomhed, der beskyldes for at forsøge at overtage verdensherredømmet :D Faglig dygtig? Hmmm.... jeg er ikke sikker på hvilket fagområde, man skal være ekspert på, for at kunne gisne om, hvordan Karens teorier opstår. Voksen? Absolut! Jeg er 32 1/2.


Michael, hvor gerne jeg end ville, kan jeg altså ikke holde styr på, hvem Gerd Heuschmann er blevet uvenner med og hvorfor. Det er et godt tegn, når en specialist på et fagområde kan finde ud af at ændre sin opfattelse af tingene. I vores aller aller-første interview sidder Gerd jo netop og siger, at han selv har klappet af showtrav og alt for unge heste i alt for rejst dressurholdning. Han har selv sprøjtet medicin ind i leddene på den ene smadrede dressurhest efter den anden, sendt dem tilbage til stalden, lappet dem, når de kom igen med den samme skade, sendt dem tilbage igen og levet af overskuddet. Det lægger han da ikke skjul på. Han har også udtrykt begejstring for diverse baroktrænere, og han har det ekstremt svært med Andrew McLean, som jeg jo selv godt kan lide. Han gør og siger i det hele taget en masse ting, som jeg ikke er enig i, men det bliver han jo ikke mindre fagligt dygtig af.. nå nej, jeg havde lige glemt, at jeg jo er ude af stand til at acceptere, at andre har en anden mening end mig, og ikke rider på præcis samme måde




Jeg er ikke sikker på, hvad Gerd har med denne tråd at gøre, men eftersom det er anden gang du spørger om det, tænkte jeg, at jeg hellere måtte svare.




Mvh


Julie




Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 14:26

Karen: Hvis du har et problem med de nyheder jeg skriver som fagredaktør, er du så ikke sød at skrive til redaktionen...? Gerne direkte til mig: traening@heste-nettet.dk så kan du være sikker på jeg ser det.


Hvis du ikke har et problem med mine nyheder, er du så sød at blande ordet "fagredaktør" uden om denne debat...?


Når jeg skriver på HNs fora, skriver jeg som ganske alm. HN-bruger, så det har intet med mine nyheder at gøre...


Men jeg er da smigret over du gider google mit navn - måske havde det hjulpet dig lidt ekstra at stave det rigtigt.


- Cat -




0
0
Svar på denne tråd
 
 ansvarlighed
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 14:26




<<<<<Er det ansvarligt at dette medie, ikke ønsker en dialog med DRF - og FEI? <<<<<




Hohohoho.... den var sjov, Michael. Jeg tror faktisk roligt, jeg kan hævde, at jeg nok er den journalist i Danmark, der har kommunikeret mest med FEI de seneste par år. Det er bare ikke så meget af den kommunikation, der egner sig til at blive offentliggjort, fordi det stort set er umuligt at få FEI til at udtale sig til citat om noget som helst





Mvh



Julie



Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil egentlig....
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 14:35

Ja.. nu vil jeg så komme til tasterne for det er meget sjældent at jeg gør det herinde på "træning".


Jeg kan sagtens forstå hvad Karen skriver.


jeg gider sjældent skrive herinde fordi jeg føler at hvis man ikke rider for løse tøjler og spørger heten hvilken vej den vil gå, ja så mishandler man nærmest sin hest...!



Jeg er jo en af de "slemme" der kan benytte glidetøjle, indspændinger, kandar, sporer, pisk osv. uden at jeg føler at jeg skal bede Gud om forladelse i aftenbønnen.


Det er gået væk fra at man kan bruge hvisse hjælpemidler med fornuft, til at man kun må kalde på den på folden og så kommer den til dig fordi man er den bedste rytter der vejer 40 kg, ikke fodrer med korn, aldrig kunne finde på at tage sin hest til stævne da det stresser den, spørger den om den vil kløes bag venstre eller højre øre og sørger for at den går uden sko.


Ydermere går den aldrig med nybegyndere (hvis der dog skulle forvilde sig en rytter på nakken af den) for han/hun hiver den i munden, bumber den i ryggen, kan ikke fordele vægten rigtigt. når vi så skal sælge vores hest ender det med at den ikke bliver solgt for man købte den jo selv af en der mishandlede den og det gør den næste med sikkerhed også. JA... DET ER KUN MIG DER KAN PASSE RIGTIGT PÅ EN HEST! (nej...)


Puha... det var meget jeg fik skrevet. Og der går nok lang tid før jeg gider debatere herinde igen, for jeg er jo en mishandler




Hilsen Helle.



Undervisning tilbydes i Slagelse og omegn... Skriv pb og hør nærmere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fordomme
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 14:44

Sikke mange fordomme, du har, Helle. De fleste af dem er ufunderede, så jeg tror sagtens, du kunne vove dig herind lidt oftere :)


Jeg vejer 65 kilo, og bestemmer efter bedste evne hvad vej min hest skal gå, når jeg rider. Jeg har selv redet meget med glidetøjle som ung, men gør det ikke mere, fordi jeg synes, det er modproduktivt. Jeg synes, det er synd at tvinge hesten til at bukke nakken - uanset om man benytter en stram glidetøjle eller "bare" tøjlen. Men jeg mener ikke som udgangspunkt, at det er dyrplageri at ride med glidetøjle. Jeg synes bare, det er noget vås at sige, at man gør det for at hesten kan bruge ryggen og hvad der ellers er af undskyldninger. Mine heste får ikke korn, men det er primært fordi de bliver for fede. Jeg er vokset fra at synes det er sjovt med roemos til ikke at gide, når de også bare kan få et mål havre. To af mine heste går uden sko - den sidste går med forsko. Jeg kunne sagtens finde på at tage til stævne, hvis jeg var dygtig nok, men det er jeg ikke. Førhen red jeg masser af stævner, fordi jeg troede, jeg var god :P Jeg har købt min brune varmblodshest af flinke, ansvarlige mennesker, og det er mest af hensyn til begynderne, at jeg ikke lader begyndere ride rundt på den :D Mine to ungheste har jeg selv avlet. Jeg behøver ikke at spørge dem, hvilket øre, de gerne vil kløs bag, for det ved jeg naturligvis i forvejen.


Mvh


Julie



Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 tralall
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 14:50

Helle.. altså altså...


Jeg tror ikke nogen som hører i den "gruppe", du omtaler opfylder alle de krav du kommer med.


Min hest går med bid, helt alm Stübben sadel, har sko på når den har behov for det, Jeg spørger ALDRIG om hvilken vej den vil når vi rider. Det mest brugte hjælpemiddel for mig er nok min laaaange pisk. Jeg kan også finde på at ride med sporer. Jeg vejer over 40kg. Jeg har intet i mod glidetøjler og kandar.

Min hest får endda også korn i form af en dejlg varm omgang mash, med massere af energi i. ØJ!


OG jeg har Epona.tv abonnoment.


Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean



SØGES: Lysebrunt fortøj, se annonce

0
0
Svar på denne tråd
 
 Populær tråd
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 15:02

Karen, du indledte tråden med at skrive:

Jeg tillader mig at starte en ny tråd, velvidende at det ikke er populært i visse kredse!


Nu kan jeg jo ikke vide hvem der efter din mening hører til i "visse kredse", men foreløbig ser det da ud til at være en populær tråd!


Og jeg kan godt følge dig, h rosenkilde, i din irritation over at høre om alle de mishandlede heste folk på hestenettet har købt. Jeg lader dog ikke være med at debattere af den grund, jeg nøjes med at understrege, hvor godt trænet min hest var allerede da jeg købte den i lydighed for signaler i grimen. Det er en stor fordel, når man skal trække med en hest, der let køre op, når det blæser eller der sker andet uforudset.


Men sådan er vi jo så forskellige!


Sjov tråd.


KH NinaSt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg læser ofte med
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 15:15

herinde, og har faktisk begivet mig lidt ud i den nye verden som mange rytter herinde er begyndt i... ( remonte ridning, ridning på hestens primisser mm)

Men jeg hænger stadig rigtig meget i den "gamle" verden..( den dressur der vises i tv/på banerne nu)


Men jeg mener stadig at debatterne herinde al for ofte går ud på at helliggøre Eponatv, som helt bestemt har fat i noget godt. Eller også så går det ud på at tilsvine de proffesionelle, drf og hvad der ellers kan tilsvines..


Det er lidt trættende specielt fordi jeg tror at jeg kunne få rigtig meget hjælp hvis jeg ikke skulle snakkes ørene fulde om hvor godt det ene er, og hvor dumme de andre er..


Og så synes jeg faktisk det er lidt.. skræmmede.. læsning Karen har fundet..Det er da lidt af et sammentræf hva'?..


Og jo DRF's formand er da noget af det mest.. Jeg skal lige finde ord for det...Nej.. Jeg kan ikke lige finde et pænt ord for det.. Men det er utroligt at han kan få lov at være formand og påstå at hans knægt rider korrekt, at han ikke tvinger hesten til noget og bla bla bla.. Jeg synes at AH er en dygtig rytter, men han rider ikke hensigts mæssigt.. Han er da så stor en fusker, udnytter sin position til det groveste, og slipper afsted med det..





Mvh. Pernille og parthesten Freja !


RIP Elskede Denver.


15" dressursadel bred bom sælges, samt en masse ande udstyr..

www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=337185

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 15:19

Mht Karens "opdagelse", så er det jo hn's brugere der står for "helliggørelsen" af Epona... Ikke HN moderation eller redaktion.


Tværtimod syntes jeg de er yderst neutrale, de viser nyheder fra ridehesten, nyheder om andreas clinic ect ect uden nogensinde at tage stilling til indholdet eller kommentere på det..


Så hvor i er "samarbejdet" mellem HN og Epona??


:)


(derfor forstår jeg heller ikke meningen i karens indlæg... men det gør jeg sjældent, tror aldrig jeg har hørt hende komme med andet en teorier og kritik. sjovt man ikke kan forklare hvad man står for?)




Mvh.


L Nielsen.



Springheste sælges, fra L til S. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen vi
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 15:35

burde jo sådan set mene det samme mht. dressur - nemlig at dressurfordringerne har svaret på, hvad der er god ridning :-)


Jeg rider ikke efter 'en eller anden gurus opfindelser' - jeg rider hos en underviser, der tager teksten i DRF's fordringer seriøst :-)


Epona.tv har faktisk mange indslag, som jeg ikke rigtig er enig i - men epona.tv er desværre det eneste medie for tiden, der tager fordingernes krav seriøst og bringer også nogle bud på, hvordan man kan ride hestevenligt ;-)


Men de har ikke ret i ALT - det har ingen. Heller ikke Andreas H - og jeg er mere enig med epona end med ham.


Men der skal nok være et eller andet, jeg er mere enig med Andreas H i (y) :-D




:-) fra NinA




Skovturspart på hest (157cm) ved Uvelse, Lystrup Skov



Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


FORDRINGER I DRESSUR (y) (kun tekst - ikke billeder)


se epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjah ...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 15:55

Jeg synes du har fat i noget dér, Karen ... det er noget af et sammentræf.


Egentlig er jeg ligeglad med Epona.tv, jeg kender det kun af omtale herinde, ingen jeg kender i den "virkelige verden" taler om det. Som jeg har forstået det, er det en betalingsside/kanal? Det undrer mig bare, hvis dette er sandt. Men det er måske min egen idylliserede forestilling, somsagt kender jeg det kun af omtale herinde ... men hvis det forholder sig som jeg forestiller mig, undrer det mig, at man forlanger betaling for så banebrydende hestevelfærd som jeg kan læse mig til, at Epona.tv står - og promoverer for. Hvis bare halvdelen af de lovprisninger Epona får herinde er sande, så burde man vel som forkæmper for hestevelfærden ligge materialet frit tilgængeligt?


Jeg har det svært med, hvis hestevelfærd virkelig ligger én på sinde og man virkelig sidder inde med epokegørende viden og vise sten, at man så samtidig opkræver betaling for at dele ud af sin viden - så gør man det ihvertfald i min verden, ikke udelukkende af etiske, moralske og velfærdsmæssige grunde! Det er der selvfølgelig heller ingen der siger, at man skal, i mine øjne bliver mediet så bare knap så troværdigt.


Somsagt, kender jeg heller ikke Epona.tv, dette er udelukkende forestillinger jeg har dannet mig på baggrund af læsning herinde ... ret mig hvis jeg tager fejl.


Derudover har jeg det svært med, at redaktøren for mediet tillades at reklamere frit for sin forretning herinde ... og selvom jeg ikke selv har været inde på Epona, er det alligevel også gået op for mig, hvem der står bag. Jeg forstår ikke, at man fra HN's side tillader det, jeg mindes flere tråde gennem tiden, der er blevet slettet for mindre reklamering, end den der finder sted fra Julie og Eponas side. Med dette in mente, forstår jeg sådan set godt Karens "konspirationsteori".






"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Betaling...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 16:08

Anja, kan du nævne mange vigtige/seriøse medier, som er gratis, og heller ikke har annoncer?




Du ser mig aldrig nogensinde starte en debat om min egen forretning. Jeg går udelukkende ind i tråde, hvor vi bliver beskyldt for et eller andet, og forsvarer os At jeg så ofte har held til at vende situationen til vores fordel, er en anden sag. Det ville være uendeligt svært for mig at "reklamere" for Epona på HN, hvis ikke det var fordi Michael, Karen o.s.v. bliver ved med at trække navnet frem, og komme med sindssyge teorier og beskyldninger, som jeg så kan svare på, og tilbagevise.



Jeg har ikke lavet statistik på det, men jeg gætter på at hvis Michael og Karen holdt op med at skrive ordet "Epona" fra nu af, eller i det mindste holdt sig til påstande, de kunne dokumentere, ville vi se meget færre "Epona-tråde".




Mvh



Julie



Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Forresten....
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 16:11

Et lille link til en interessant udsendelse på YouTube: KLIK




Til dig fra os, Karen



Mvh



Julie



Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har intet problem
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 16:14

i at en dyrlæge, berider, eller rytter iøvrigt eller hvem det måtte være tror på ét har gjort noget andet, og senere hen i livet fundet ud af noget tredie. Bestemt ikke :-)

Det hører jo netop med til udviklingen, med mindre man er yderst snævertsynest.


Men det som jeg har et problem med er, at et medie udtaler at de er et "ansvarligt" hestemedie, og så alligevel ikke formår at leve op til det! Uanset hvor hårdtnakket deres argumenter til tider kan være.


Her tænker jeg, at man har udført sit for at komme en trænings metode til livs med stor hjælp fra en "ekspert". Så langt, så godt! Og det har jeg det helt fint med. Der hvor det så halter temmeligt meget, er jo netop at dette medie tit og ofte har udtalt at rytterne gør alt for penge - og det er muligvis også korrekt. Men det har denne "ekspert" jo også gjort. Han er om nogen blevet promoveret af et heste medie, samt selv været ude at promovere sig. Da han så rager uklar med en "kollega" som han ellers har rost til skyerne - kan han "pludseligt " ikke stå inde for denne træningsmetode mere? Og dette er udmundet i, at denne "kollega" ikke vil være med i et politisk magtspil.

Hvor er ansvarligheden henne fra heste mediet? Hvor er seriøsiteten henne? Hestemediet har ført en "kampagne" med stor hjælp fra en "ekspert" som nu viser sig kun at have en holdning indtil han ikke kan få politisk opbakning, hvor holdningen pludseligt bliver en anden. Er denne ekspert for eller imod denne træningsmetode? Det er der jo ingen idag som reelt kan være sikker på?


Med hensyn til dialogen med DRF/FEI har det været skrevet på Eponatv´s hjemmeside(jeg husker ikke om det var i forbundelse med Kittel eller rollkur?) ønskede DRF/FEI en yderligere dialog, men her må du altså indrømme Julie, at du eller Louise, skrev i denne artikel, at det ønskede I ikke. Jeg tror dig når du skriver du om nogen tidligere har ville føre dialog, men jeg har med egne øjne læst på Jeres hjemmeside, at det ikke var tilfældet - og hvis du tænker dig om, vil du også kunne huske at vi har diskuteret dette før i en anden tråd.


Mit andet problem er, at du konstant udtaler dig om, at det er ridningen/hestevelfærden du vil gøre noget ved, og ikke ønsker at lange ud efter nogen. Men HVORFOR så hele tiden hænge DRF/FEI/Diverse ryttere ud? Det er da virkeligt ikke seriøst.


Det er da heller ikke seriøst at gøre opmærksom hvem som er en del af LDR gruppen på FaceBook? Hvad er formålet hermed, hviis ikke det er at hænge nogen ud?


Som jeg kan læse det, er det ikke alle som finder Eponatv´s artikler med mere lige interessant eller endsige er enige i alt. Du er jo heller ikke enig i alt hvad dine "eksperter" står for. Det samme kan man jo netop sige om de mennesker som er medlemmer i LDR gruppen på FaceBook. Det er jo ikke ens betydende med at også de rider LDR eller Roll-Kur, men man kan jo være medlem af andre årsager.


Såfremt eponatv. ville melde klart ud, hvem, hvad, hvorfor de er ude efter og STÅ ved det - så kunne jeg tage det som et yderst seriæst medie, men så længe det ikke er tilfædet, og så længe man absolut ikke ser objektivt på tingene når dere skrives artikler, raportager og laver film med mere, men derimod hårdtnakket står forudindtaget fast på sine egne personlige holdninger - så er det absolut ikke seriøst - set fra min synsvinkel.


0
0
Svar på denne tråd
 
 griner..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 16:44

Det var du da lang tid om at regne ud, Karen..


De eneste væsener, der ikke har en lang række bagtanker, er de kære krikker vi hopper rundt på..


Men selv har jeg en opfordring..Hvis vi nu, alle os kættere, sidder på vore hænder, så afgår debatten på HN ved døden, Epona kan herske uhindret, Opslag og billeder drukne i småfede musser med grimer og lammefætre, der alle er klasser bedre end tophestene alligevel, og træning med tiden drukne i tråde om heste, der mangler enhver form for fornuftig opdragelse...


Leve amatørismen.... Det er der pengene og prestigen ligger p.t., hvilket den landskendte Bonderøv er et godt eksempel på..En forvokset skoleknægt med en køkkenhave, et brændekomfur og en manglende evne til færdiggørelse af arbejde, samt håndtering af husdyr størrere end en ged..

Overført til HN, lyder det egentligt meget bekendt..


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dialog...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 16:52

Nåååå... dialog (i) Du mener, at vi ikke ville vidne i Kittel-sagen, eller udlevere vores råoptagelser. Nej, det ville vi ikke. Det ville ingen journalist med respekt for sig selv At du ikke forstår det, gør ikke vores måde at agere på forkert.


M.h.t. Heuschmann, så mener han, at hyperfleksion er forkert. Før mente han noget andet. Han baserer antageligt sin holdning på en kombination af teoretisk og faglig viden og personlig erfaring. Han er en kilde, vi har benyttet os af, og sandsynligvis vil benytte os af igen, fordi han har en stor, stor faglig viden om biomekanik. Hans politiske og personlige forbindelser til diverse ryttere angår ikke os.


Michael, vi har ikke kørt nogen "kampagne" Det er da helt utroligt som du kan fordreje tingene... og du beskylder OS for at manipulere Vi har sådan set skrevet i vores leder, at vi IKKE mener, man kan forbyde rollkur, og det mener vi stadig ikke, at man kan. FEI har nu forsøgt, men skal vi ikke gætte på at det ender i tårer? Hvis man skal forbyde noget, skal det være noget konkret.


Jeg ved ikke, om det lissom er begyndt at dæmre for dig, eller om du stadig er langt fra at fatte det, men Eponas redaktionelle stab er ret ligeglade med om du respekterer os og tager os seriøst, om "toprytterne har vendt os ryggen" *lmao* eller om du eventuelt tror, vi kunne have haft en gylden fremtid, hvis vi aldrig havde skrevet noget pinligt om dine idoler. Vi laver det, vi laver, fordi vi tror på det, vil det, og står 100% inde for det. Hvis vi gjorde det på din måde, kunne vi ingenlunde stå inde for det, og undskyld, men jeg tror nok både Luise og jeg er ret overkvalificerede til at sidde og lave endnu et tandløst skodmedie om heste.


Dine lange, fabulerende, paranoide indlæg om, hvordan du synes, vi burde gøre vores arbejde, kan være ganske underholdende, når man lige har femten minutter og en stor kop kaffe, men du er altså bare ham galningen, vi griner ad, og som folk sender sms'er om, når du igen har rullet dig ud på HN. Vi kan aldrig debattere på lige fod, fordi jeg er bedøvende ligeglad med, hvad du mener om mig, mens du bliver hysterisk, og melder dig ud af debatten, når jeg lader skinne igennem, at jeg synes, du er en joke Det begynder dog at kede mig lidt, at skulle tilbagevise dine løgne og fordrejede historier hele tiden, så jeg minder dig lige om, at du er juridisk ansvarlig for, hvad du skriver på HN, og opfordrer dig til at læse dine indlæg EKSTRA godt igennem, inden du trykker Godkend... fra nnnnnu af. Okay? Du har ret til din mening - du må skrive lige hvad du vil om vores produkt og vores personer. Men du må ikke lyve og gisne om vores motiver for at undermindere vores troværdighed. Det er ulovligt.


Lev og lad leve. Michael, vi ønsker dig alt godt, men du behøver ikke at spilde din energi på at fortælle os, hvad for et medie, vi skal lave. Det har min kollega og jeg udmærket styr på. Du synes, vi laver noget hø. En masse mennesker synes, vi laver noget godt. Nogle mennesker ved ikke, hvad de synes. Andre har aldrig hørt om os. Vi kommer nok til at udvikle os meget, lave om på ting, forbedre, justere og gøre ved. Men det bliver ikke på grund af dine bedrevidende, totalt uvedkommende sladderindlæg om hvem, der er ven eller uvenner med hvem et sted nede i Tyskland, eller dine frit opdigtede fortællinger om hvem vi vil eller ikke vil "i dialog med".


Mvh


Julie



Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjah ...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 16:57

Julie, nej det kan jeg ikke, men forstå mig ret, dér hvor jeg synes det bliver lidt speget, er når I hævder at ville arbejde og oplyse om og for hestevelfærden, I har et specifikt mål og som jeg ser det, er det knap så objektivt, men mere målrettet og af etisk karakter... og hvis man virkelig er en ildsjæl for en specifik sag så bør man i mine øjne arbejde gratis eller ihvertfald være interesseret i, at udbrede budskabt til så bred en skare som muligt.


Annonceindtægter og evt. donationer kan jeg godt forstå, for selvfølgelig skal der noget økonomi til, men at man ikke er interesseret i at udbrede velfærden og de epokegørende opdagelser til alle, forstår jeg ikke. Så er det der går ussel mammon i det. Dette er somsagt kun set med mine øjne.


Og hvis man så samtidig hænger topryttere ud, så synes jeg der går totalt Se & Hør i den, og hvem tager Se & Hør seriøst? Jeg gør ihvertfald ikke og kunne aldrig drømme om, at bruge mine penge på det. Så hvis jeg har forstået det korrekt, vil I gerne have status af et seriøst betalingsmedie og har sikkert også mange gode artikler, men samtidig benytter I jer af Se & hør metoder og mister på den måde jeres objektivitet. Det harmonerer bare ikke i min verden - så må man bekende sig til græsrodsmetoder og forsøge at udbrede budskabet.


Nå, nok fra mig - I kan jo gøre som I vil, dette er bare sådan som jeg ser det.


Og mht. at komme på banen og forsvare sig, så synes jeg der må være et dilemma i, at være oprettet som privatperson herinde, men samtidig forsvare sin forretning ... negativ omtale er vel stadig en form for reklame ...




"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd
 
 nej.nej
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 17:03

Jeg ved ikke, om det lissom er begyndt at dæmre for dig, eller om du stadig er langt fra at fatte det, men Eponas redaktionelle stab er ret ligeglade med om du respekterer os og tager os seriøst, om "toprytterne har vendt os ryggen" *lmao* eller om du eventuelt tror, vi kunne have haft en gylden fremtid, hvis vi aldrig havde skrevet noget pinligt om dine idoler. Vi laver det, vi laver, fordi vi tror på det, vil det, og står 100% inde for det. Hvis vi gjorde det på din måde, kunne vi ingenlunde stå inde for det, og undskyld, men jeg tror nok både Luise og jeg er ret overkvalificerede til at sidde og lave endnu et tandløst skodmedie om heste.


Dine lange, fabulerende, paranoide indlæg om, hvordan du synes, vi burde gøre vores arbejde, kan være ganske underholdende, når man lige har femten minutter og en stor kop kaffe, men du er altså bare ham galningen, vi griner ad, og som folk sender sms'er om, når du igen har rullet dig ud på HN. Vi kan aldrig debattere på lige fod, fordi jeg er bedøvende ligeglad med, hvad du mener om mig, mens du bliver hysterisk, og melder dig ud af debatten, når jeg lader skinne igennem, at jeg synes, du er en joke Det



Julie, hvor lavt kan du synke..."Vi griner af dig", tankevækkende udtalelse..


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 Julie...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 17:05

Ja ved man ikke hvad man skal skrive så er latterliggørelse og trusler altid en nem udvej. . Hold da kæft du ikke den bedste reklame for dig selv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Privatperson
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 17:08

Anja, jeg har været oprettet herinde under mit eget navn i omkring 7 år. Jeg hedder Julie Taylor, når jeg er på arbejde, og når jeg har fri. Sådan er det bare :) Hvis du synes, det er mærkeligt, beklager jeg.



Vi ville da helst lave Epona gratis. Men så skulle det som sagt være reklamefinansieret, og så kunne vi ikke lave de kritiske historier, som du synes, er SE & HØR-journalistik, men som vi sådan set blev nomineret til Årets Dyreven for sidste år. Det ville ikke være muligt at lave Epona i vores fritid, så vi er glade for, at vi har kunne vokse langsomt, men sikkert hele vejen igennem finanskrisen, og har udsigt til at lave et lillebitte overskud i år :)



Jeg kender masser af beslagsmede, adfærdsforskere, sadelmagere og dyrlæger, der brænder for deres arbejde og for hestevelfærden. Men ingen af dem har råd til at arbejde gratis. Gid de havde... At man tager penge for sit arbejde burde ikke automatisk udelukke, at man har valgt det arbejde på grund af kærlighed til hesten.



Mvh



Julie



Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Reklame...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 17:12

Jamen, hvis jeg "ikke er god reklame for mig selv", overtræder jeg vel heller ikke nogle adfærdsregler Og der ligger vel ingen trussel i at oplyse nogen om deres juridiske ansvar... med mindre vedkommende har overtrådt gældende lovgivning. Michael har gentagne gange beskyldt os for alle mulige skumle motiver. Det skal han holde op med, for det må man ikke.



Mvh


Julie



Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen dog...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 17:16

Tillykke med iværksættelsen af din arbejdsplads, Julie, jeg tvivler skam ikke på dit engagement, det glæder mig, at i kan oparbejde et lille overskud.

Jeg siger ikke at det er baseret på populistisk udnyttelse af herskende strømninger, jeg håber bare det ikke sker igen...


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad epona står for?
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 17:21

Michael1 skriver: Såfremt eponatv. ville melde klart ud, hvem, hvad, hvorfor de er ude efter og STÅ ved det


Jeg kan ikke udtale mig på epona.tv's vegne, men vil gerne bidrage, med hvad det er, der får mig til at abonnere og næsten dagligt tjekke om der er nye indslag.


Epona.tv skriver følgende om sig selv:

EPONA.tv er et tv-magasin for hestefolk - på nettet.

EPONA.tv er for dig, der ikke kun vil have gode råd og inspiration, men også ønsker en grundig faglig baggrundsviden.

Vores tv-indslag og artikler er baseret på dokumenteret viden og høj grad af faglig indsigt. Vores kilder er anerkendte forskere, dyrlæger og trænere i både ind- og udland.

Vi producerer tv-indslag for at kunne formidle kompliceret viden, så alle kan være med. Artiklerne underbygger indslagene, så du kan gå i dybden med de emner, der interesserer dig mest.

Vi holder dig også ajour med de vigtigste nyheder om hestevelfærd og forskning.


Og det er faktisk lige præcis derfor, jeg abonnerer. At der nogle gange dukker nogle indslag op, som jeg finder uinteressante eller ikke er enige i, er absolut ikke noget problem. Der er heldigvis ikke så mange indlæg, jeg finder kedelige, så dem nøjes jeg bare med at se en gang. Og de indlæg, som indeholder noget jeg ikke er enig i, er generelt så klare at jeg får skærpet min egen holdning og mine egne argumenter, når jeg reflekterer over, hvad det er, jeg ikke er enig i, og hvorfor.


Desværre kan jeg ikke følge alle dine antydninger, Michal1, om "eksperter" og "kolleger", der skifter mening eller også gør de ikke - så det vil jeg undlade at kommentere.


Men UPS - hvad skete der lige her? Kom jeg nu til at reklamere for epona? Eller bidrog jeg bare til debatten ved at fremsætte mine grunde til at være abonnent?


Henrik Qvortrup har vist fat i noget i det link, som julie lagde ind lidt højere oppe i tråden: KLIK


KH NinaSt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Herskende strømninger...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 17:24

Hvad mener du, Nimbus? ;-) Du må forresten gerne grine af (!) mig... jeg er ligeglad :)




Mvh



Julie



Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjah ... Julie
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 18:18

Næh, jeg er da ikke mindrebegavet og kan da godt forstå du er én og samme person, både når du holder fri og er på arbejde ... det er vi vel allesammen. Men jeg synes stadig det er mærkeligt, at du får lov at reklamere for din forretning herinde, negativt eller positivt, jeg tror sgi ikke den var gået, hvis det eks. var en beslagsmed der tog til genmæle overfor kritiske kunder, men det er selvfølgelig ikke din skyld, det er vel HN der ser igennem fingre med det.


Derudover så jeg også godt artiklen i Dyrevennen, da jeg støtter organisationen, jeg var dog ikke udelt begejstret for den, da jeg synes du promoverede dig selv og dit foretagende på bekostning af hesteejere i almindelighed, måske er jeg naiv, men jeg tror stadig på at langt de fleste heste i DK bliver ordentligt behandlet, men jeg sad ihvertfald tilbage med en dårlig smag i munden over den måde omtalen om den generelle hesteejer var og jeg tvivler på, at Hr og Fru Danmark der også abonnerer på Dyrevennen kan skelne, men så opnåede du jo det du ville, at udstille almindelige hesteejere som halv dårlige og fremhæve Epona.tv som moralens vogtere ... nå, det blev lige et sidespring.


Desuden er jeg målløs over den tilsvining du laver af Michael, jeg er vist heller ikke den eneste der læser en svag trussel i dit indlæg ... og det er lige netop hér jeg mener dilemmaet er, at du som privatperson skal forsvare dit foretagende, sviner du ham til som privatperson eller som Epona-Julie? Jeg kunne næsten fristes til at tro, at du var ude på at få tråden slettet.






"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd
 
 epona epona epona..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 18:25

epona epona epona..


ups jeg kom sørmer til at skrive epona ret mange gange..

Det kommer jeg også til, når jeg engang imellem skal gi folk et godt råd til, hvor de kan søge indfo om nogle af de emner de går og slås med.

Epona er ikke kun kritk af de kendet, hvilket jeg egentligt syntes er ok, for de er jo ridesportens ansigt udaftil og så skal man sku vise en ridestil, der ikke stiller spørgsmåls tegn ved om det er ok det de laver.

Epona er også rigtige gode artikler om sadeltilpasning, massage og fodring, samt alle mulige gode råd, som os med egen stald kan få stor glæde af.


Det samme gælder her på HN. Jeg har igennem årene, fået rigtigt mange gode råd og ideer, både fra dem der laver HN og de artikler de skriver, samt alle de brugere der er her på HN.


En ting kan jeg dog se, går igen og igen gennem mange år. Nemlig at nogle har meget svært ved det, når andre ikke har helt samme mening om træning. Når så de ikke mere føler sig i stand til at forsvare sig selv og deres meninger på en sober måde, ja så går de igang med skyde med krudt. Finder frem til ting omkring personer, som de så mener er ok at smide rundt om sig med.

Ærligtalt Karen. For mig lyder du til at være i blandt den grubbe, som bare har så svært ved at være sober i sine debatter. Kan man ikke mere forsvare sig pænt, ja så graver man dybt og tror man har fundet noget smuds i krogene.


Hvem der er gift med hvem og hvem der kender hvem eller har været ansat der eller her, ja det er skida lige meget.

Det drejer sig om, at der endelig er et forum eller to, som tør stå frem og stille sig op og råbe.. vi vil ikke mere så på at i skamrider hestene på den måde.

Supert godt, at Epona tør og jeg kan jo se, at HN også er ved at være godt med, når det gælder det at turde skrive sin ærlige mening.

Efter Herning, var det en stor glæde at læse indlægget fra HN, omkring den måde løsspringningen foregik. Dejligt at HN nu tør være kritisk og "grov".


Alle jer der tør stå frem og sige STOP, i er jo med til at forandre de grimme ting der sker rundt om på ridebanerne.

I åbner op for, at andre også tør stå frem nu, og være kritisk.


Bliv endelig ved med det.


Hilsen en, som glæder sig til der igen bliver penge i overskud, så Epona. Tv igen kan komme med på mine kontoudgifter fra banken.



IMC


EN RIDEKLUB FOR ALLE

http://www.glhrk.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anja....
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 19:00


"Men jeg synes stadig det er mærkeligt, at du får lov at reklamere for din forretning herinde, negativt eller positivt,..."


De eneste, som jeg ser virkeligt giver epona.tv omtale og reklame, er alle de indædt forbitrede personer, der konstant anklager Julie for at reklamere.

At Julie eller andre (som ikke er medejere af epona) har et rødt, gult eller en anden farve signatur med epona.tv nederst i deres indlæg, kan overhovedet ikke bringe mit p** i kog, ligesom det heller ikke kan bringe samme fluidum i kog, at nogle andre personer nederst i deres indlæg reklamerer med rideudstyr til salg eller hingst til bedækning eller whatever. Må de så heller ikke det for dig??


"...jeg tror sgi ikke den var gået, hvis det eks. var en beslagsmed der tog til genmæle overfor kritiske kunder, men det er selvfølgelig ikke din skyld, det er vel HN der ser igennem fingre med det."


Der er rent faktisk flere "forretninger", som har taget til genmæle herinde overfor kritiske kunder. (Og der er endnu flere gange, hvor nogle utilfredse kunder har klaget deres nød her på HN, og af andre HN-brugere er de blevet MEGET opfordret til at fortælle sælger, at de har kritiseret pågældende sælger her på HN, for at sælger også kan komme til orde.) ....OG??? Hvorfor i alverden må man så ikke tage til genmæle, hvis man er medejer af epona.tv???


M.h.t. "tilsvining af Michael", kan jeg da lige orientere dig om, at tilsviningen igennem lange tider uden hæmninger også er gået den modatte vej.

Så Michael ser jeg ikke som mere stakkels end Julie.




Hilsen Linda.


Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Slemme slemme piger
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 19:02

Hvor ER det dog dejligt, at høre nogen hér på Hestenettet stille sig tvivlende overfor Epona!


Jeg tænker en lille bitte smule indeni; er Eponatv ikke bare 2 hestepiger, der har fundet en smart måde at tjene penge på?

Vi ved jo alle som een, at så snart nogen råber "DYREMISHANDLING" eller noget lignende, så er der straks en flok, der hopper på vognen, uden at have undersøgt noget som helst inden. Og ofte er det også folk, der måske knap har forstand på dét det drejer sig om, og derved blot virker som en flok får, der følger den, der råber højest.


Og så lige noget der faldt mig ind, under gennemlæsningen af tråden; der er bare ikke eet eneste indlæg, der stiller sig kritisk eller tvivlende overfor Eponatv, der får lov at slippe for en bemærkning eller modangreb..... Det er tydeligt, at nogen føler sig 'berettiget' eller 'tvunget' til at skulle forsvare sig uden at det egentlig er nødvendigt. Og det går altså udover troværdigheden i mine øjne.


Jeg skriver normalt ikke i tråde på 'Træning', for jeg synes, at den respons der ofte kommer, når man har en anden mening om visse emner, end fans af Epona, kan være ubehagelige.

Men i netop denne tråd er der mange som jeg er enig med, så jeg håber da, at jeg ikke får den vildeste sviner.

Ville jo bare give min mening til kende, og støtte op om nogle, der forsøger at få ørenlyd i alt den kværuleren over dressurryttere, der har hersket på 'Træning' i alt for lang tid nu.


Michael og Karen, jeg synes især at I er fornuftige herinde, og jeg beundrer den 'dynekamp' I ofte forsøger jer med, er beundringsværdig!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ibanez..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 19:14

Ja, det er faktisk et kendt og ret udbredt fænomen, det dér med at bare man skriver noget, så går "modparten" til modangreb.


Hvis man f.ek.s påpeger den mindste fejl ved Andreas Helgstrands (eller andre toprytteres) ridemetoder, så får man straks at vide, at man er fra "støvsugerbanden", at man vil ødelægge dressurverdenen, at man ikke kan ride, at man er misundelig og hvad ved jeg.



Hilsen Linda.




Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 uenighed
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 19:30

Ved du hvad, Ibanez. Du og Michael og Karen og Nimbus og så videre er hjerteligt velkomne til at skrive, at vi er både dumme og grimme og åndssvage og irriterende... og at vi lugter og har gule tænder. Men problemet er nok,at der er nogle, der ikke helt kan holde sig til den slags almindelig, høflig kritik. Nogle mennesker bliver så provokerede af det, vi står for, at de begynder at opdigte historier om os, når de løber tør for faglige ting at kommentere. Og det må man altså ikke.



Hvis vi er så forvrøvlede, og ikke har fattet en bjælde, så luk dog munden på os med et godt argument. Fortæl os, hvorfor det er god passage, når hesten løber på forparten, og hopper med bagparten. Fortæl os, hvad der er så fedt ved en piaffe, hvor hesten kun undtagelsesvis står på et diagonalpar, og hvor fasen "ét forben i jorden" indgår fast. Belær os om, hvordan en træningsmetode kan være god, når den får en guldmedalje-dressurhoppe til at træde 2 hove bag forhovens spor i trav. Forklar, hvorfor man skal bruge stramme glidetøjler til at træne i en form, som hesten "selv tilbyder."


Jeg lytter gerne. Og jeg vil helst være fri for at blande mig i om folk synes, jeg er dum. Men jeg vil have lov at svare igen. Især når folk benytter sig af usandheder for at forsøge at kvalificere deres vurdering :P





Mvh



Julie



Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 ja da.....
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 19:43

Man fik påduttet at man var forkert, når man forsvarede kyras metoder og så blev man sat i bås for så var det nemmere at kritisere os.

Man fik påduttet at man var forkert, da man forsvarede at det klassiske var godt og så blev man sat i bås, for så var det nemmere at kritisere os.

Man fik pådutet at det var forkert, når man forsvarede at susan var et hit og så blev man sat i bås, for så var det nemmere at kritisere os.

Man blev pådutet at det var forkert, når man forsvarede at kirstens metoder var et hit og så blev man sat i bås, for så var det nemmere at kritisere os.

Nu er jeg så sat i en ny bås, fordig jeg syntes, at Epona gør et godt arbejde.


Så her sidder jeg så, i min nye bås og venter til noget nyt byder ind.


Der er bare lige det, at nogle ryttere aldrig lærer at det at flytte bås, betyder at man som rytter og heste menneske, flytter sig i sin udvikling og stiller spørgsmåls tegn ved, om det vi tilbyder vores heste, nu også er det korrekte.

Jeg har melidenhed, med dem som stadigvæk sidder i den første bås og spiser af den samme krybbe og ikke har lyst til, at kigge med i naboens krybbe.. for tænk nu hvis i lærte noget nyt.



IMC


EN RIDEKLUB FOR ALLE

http://www.glhrk.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalala
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 20:05

Julie: Jeg fuldkommen målløs over dit indlæg omkring Michael, nok kan bølgerne herinde gå virkeligt højt indimellem, men det indlæg du lavede der er nok det værste og mest beskidte indlæg jeg nogen sinde har læst rettet mod en person alene.


Et er hvor væmligt og koldt det er skrevet, noget helt andet er hvorfor hele HN skulle inddrages? En privat beksked havde måske været på sin plads.. Hvis problemet er så stort, så er det vel heller ikke en måde løse det på ved at skrive offentligt?


Jeg synes du har skrevet mange gode indlæg herinde, og når jeg indimellem har købt adgang til din side, synes jeg der har været meget godt. Jeg synes du har klaret at tage meget kritik på en god måde, men jeg mistede alt respekt med dette indlæg, for dig og for den sag du siger du kæmper for... men hey.. du er vel ligeglad..


Neapolitano Allegra

***********************************


Never confuse movement with action.
Ernest Hemingway


OPSTALDNING I NATURSKØNNE OMGIVELSER TILBYDES, SE MERE PÅ MIN PROFIL

0
0
Svar på denne tråd
 
 mht....
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 20:21

Med hensyn til "Epona reklame", så husker jeg tydeligt, "my horse vs. Epona" tråden, der blev lukket grundet "skjult reklame for epona"...



Så at Epona kan reklamere frit på hn er vist ikke sandt ;)

At Epona, bliver brugt, henvist til, omtalt her på hn, er ikke eponas skyld, det er ikke dem der reklamere, blot brugere der diskutere sitet...


Og tror at bl.a. Karen er en af dem på hn der er aller aller bedst til at "reklamere" for epona.... 90% af hendes indlæg handler ihvertfald på en eller anden måde om epona..






Mvh.


L Nielsen.



Springheste sælges, fra L til S. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mangfoldighed frem for alt HN...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 20:35

Hvorfor er det folk har svært ved at acceptere andres forskellighed? Hvorfor er det folk har meget svært ved at acceptere, at nogle vælger at gøre det på en anden måde?

Hvorfor er det at folk vælger at nedgøre, dem som vælger at se tingene fra en anden vinkel end dem selv?


Kan jeg få en forklaring på det?

Ja, jeg rider ved Susan Kjærgård, klikkertræner, min hest går i løsdrift og jeg er fuldstændig hippie hvad min holdning til heste er - men jeg kan godt acceptere andre gør det på en anden måde end jeg selv.


Jeg kan godt acceptere, at nogen vælger ride anderledes, fordi de rider konkurrence.

Jeg kan godt acceptere, at mennesker er forskellige og har en forskellig indgangsvinkel til tingene som folk har en forskellig religion og kultur.

HVER ENESTE DAG snakkerjeg med eller ser jeg mindst 10 muslimer, flygtninge, indvandrer eller lignende - men det får mig ikke til at råbe om om de er dumme, frygtelige, fuldstændig galt på den eller hvad jeg nu ellers hører rundt omkring.

Jeg har lært at se mangfoldigheden i mennesker og se hvor forskellige og hvor ens vi på en gang er...

Vi søger alle sammen accept af hvad vi gør inderst inde - uanset hvem vi er og hvordan vi er som mennesker.


Jeg synes det jeg hører tenderer til diskrimination og mobning blandt voksne mennesker, som har svært ved at acceptere, at man har en anden holdning til tingene end naboen har det.


I Danmark snakker vi så meget om integration og accept af indvandrer og flygtninge i samfundet - noget jeg møder i min dagligdag, fordi rigtig rigtig mange hos os er flygtninge/indvandrer og har en anden baggrund end dansk. De bliver behandlet på lige fod på alle andre. Ingen kigger skævt til når to piger snakker tyrkisk sammen på gangen. Det er naturligt - man smiler bare og siger hej.

Hvor ville jeg dog ønske at HN og hestefolket ville lære at acceptere mangfoldigheden i vores verden. Vi er mange med et forskelligt syn tingene - og gør tingene forskelligt.

HVORFOR lærer vi ikke af det?`

HVORFOR lærer vi ikke, at acceptere hinanden, som vi er og finde en fællesævner for vores sport i stedet for at nedgøre hinanden og vores træningsmetoder konstant - og lærer af hvad hinanden gør og finder det positive i at vi alle sammen elsker vores dyr højere end vi elsker vores børn?


Lær at acceptere hinanden som mennesker og forskelligheden i vores holdninger i stedet for konstant at nedgøre alt hvad hinanden gør..


Dette siger jeg SELVOM jeg foragter meget af den ridning der foregår i dag, SELVOM jeg rider anderledes, SELVOM klikkertræner og alt muligt andet.


En lille opfordring fra en som ind i mellem savner at folk ikke hiver hovedet af hinanden bare fordi man bliver uenige og har et lidt forskelligt syn på verden.


En lille bøn om at lære lidt om at acceptere mangfoldigheden i mennesket - selvom det vedrører det, der ligger vores hjerte allermest nært.



Carpe Diem - sieze the day:

"Gather thy rosebuds while ye may

Old times is stil flying

And the same flower that smiles today

tomorrow will be dying"


www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 yjutyuygu
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 20:58

om du rider på den ene måde eller den anden måde.. kan jo ikke så godt sammenlignes med at være dansker el tyrker... vel man kan jo ikke bestemme sig for at man vil ha en anden hudfarve og hoppe over til de andre og kimse af dem der stadig har den samme...


Ligemeget hvem der opfører sig skidt el ej, er den stadig ikke længere end at der er nogle fordringer som ikke bliver fulgt.. Og Michael og co, de skal vel for h... følges?? Hvorfor har vi dem ellers..

og det jeg hørte AH sige var at det var fordi det er så pokkers svært at få næsen foran lod.. nå ja, men hvorfor er du så the golden boy? Så find en der kan og stik ham op på de BH heste Videre for fan.. så kan AH ride på sine egne.. Og det er vel på vej? Hvad kommer der til at ske med ham den nye? Hvad var det han hed.. har hørt snak om at han vil ride anderledes.. Hvem ved noget om det?








Mvh Michelle

FLINT ALLMIGHTY

aloe vera forhandler

www.houseofcharisma.com

Home of Masterback flex saddles

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 20:59

Nu er jeg da godt nok skuffet...Det er muligt at jeg forholder mig kritisk til Eponas korstog for verdensfreden, men er da noget trist over, at mine, til tider, velgennemtænkte indlæg, kan koges ned til, at Julie er dum.

Men jeg må formulere mig tydeligere for fremtiden...


Det er, i lyset af Julies indlæg i denne tråd, dog gået op for mig, at det, der åbenbart er saliggørende, er at være mange, der kan smse og dele forargelsen over de "idioter", der er uenige med en..


Det har vi haft mange møder om i folkeskoleregi, hvor det er et meget aktuelt emne, netop i forbindelse med netforaer..


Er der nogle, der kan give Julie en seddel med hjem?


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 Seddel...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 21:15

Næh, det er vel ikke bestemt saliggørende at sms'e om andre folks mere eller mindre intelligente indlæg på HN. Jeg gør det sjældent selv, men jeg modtager en bunke sms'er af og til, når der er nogen, der synes, jeg skal vide, at jeg bliver beskyldt for at manipulere, lyve, injuriere o.s.v. på HN... Og ja, Michael er ofte ophavsmand til sms'ernes omdrejningspunkt. I dag var det dog Karen - p.g.a. denne fuldkommen vanvittige, men meget underholdende tråd.



Til dem, der synes, jeg er for (offentligt) ond mod Michael. Undskyld mig, men nu har Michael igennem snart et år beskyldt mig for stort set alt under solen... for det meste finder jeg mig i det. I dag gjorde jeg ikke.. jeg kan sådan set leve med de falske beskyldninger, fejlciaterne og løgnene, men kan jeg ikke i det mindste blive fri for at blive instrueret i hvordan jeg fremover kan vinde Michaels respekt og toprytternes venskab? Jeg undskylder på forhånd for bræksmileyen, som jeg sjældent bruger, men her er den igen:



Jeg synes personligt, vi skulle diskutere træningsmetoder, men eftersom der er nogle, der MEGET gerne vil være med til at diskutere, men som ikke har noget andet at bidrage med end jeg jeg er dum/ligesom nazisterne/burde have en seddel med hjem/benytter kilder, som på et tidspunkt har ændret mening/indsæt selv problem, så kan vi da også godt fortsætte med at diskutere det hestemedie, som ingen gider at høre mere om på HN, men som alle af én eller anden grund bliver VED med at diskutere.



Jeg hepper forresten på Tine i X-Factor. Hvem hepper I på?




Mvh



Julie



Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ser ikke x-factor
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 21:20

Ja jeg ser så ikke x-factor længere, ikke når Anna ikke er med mere. Man har vel en holdning!


Tine lyder som om hun burde holde op med at ryge. Bemærk venligst at jeg ikke udtaler mig om, hvorvidt hun ryger, for det ved jeg ikke - kun hvordan hun lyder.


KH NinaSt

0
0
Svar på denne tråd
 
 halleluja...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 21:22

Jeg skriver kun for at genere Julie T og Epona, S### at jeg blev afsløret..


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 Xfactor---
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 21:23

Jeg ser det ikke længere. For mig ville det være interresandt at finde dk's bedste sanger, ikke se dommerne slås om at få deres unger igennem, uanset hvem der så er mest talentfuld




Mvh.


L Nielsen.



Springheste sælges, fra L til S. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv da osse
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 21:27


Nu faldt jeg altså af i svinget, for jeg ser slet ikke X-factor.




Hilsen Linda.




Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 griner..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 21:29

Nej, jeg har alt for travlt med at stikke voodoonåle i en tøjhest med Eponalogo...


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen - x-factor hos mig
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 21:40

Mit tv er i stykke og min tv-reparatør kommer først hjem på mandag - så ingen x-factor til mig. JEg kan i øvrigt heller ikke tåle at sidde her ved mit sofabord og skrive på min bærbare fordi jeg får infiltationer og hovedepine af det - jeg lovede min massør at holde op m ed det i dag - men sådan skulle det ikke gå.


Jeg forstår godt julie, for hvad hun ikke har været beskyldt af michael gennem tiderne er ikke småting. Han er usædvanlig grov og anerkender ikke når han får at vide at tingene ikke hænger sådan sammen men fortsætter med at gentage indtil julie må helt op på de høje nagler - før det endelig trænger igennem.


Egentlig også sjovt at man pludselig beklager sig over julie jeg kan da komme i tanke om mindst to i denne tråd der hver evig eneste gang de skriver skal beskrive andre hånende, fornærmende og nedgørende - men det bliver sjovt nok ikke påtalt.


Men jeg synes som julie at vi skal diskutere ridning og udkonkurrenere hinanden i personlige fornærmelser


"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epona....
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 21:53

Det var da dejligt forfriskende, at jeg ikke er den eneste, der syntes Epona er ren propaganda,at mange af de professionelle. ryttere faktisk gør et godt stykke arbejde og at en uddannet berider per definition er dyremishandler (alle de beridere jeg personligt har kendskab til gør i hvert fald et godt arbejde og har trænet mig og mine heste på den måde, jeg gerne vil trænes på).


Som jeg tidligere har skrevet i andre tråde, så er der sikkert nogle gode indlæg omkring røgt og pleje, men jeg mangler et mere nuanceret billede af træningsmetoder. Det jeg har set på Epona og det jeg har set især Julie skrive herinde, får mig virkelig op i det røde felt. Det er så ensidigt og mangler totalt respekt for, at ikke alle ønsker at bruge disse træningsmetoder - måske fordi de ikke passer til hest/rytter eller fordi man har en anden overbevisning om hvad rigtig/forkert træning er. Men Epona vælger jo selv hvad de vil vise, og vi vælger jo selv om vi vil abbonere på det.


Jeg er også en af de "slemme", som ikke nødvendigvis syntes det er jordens undergang at min hest i en periode går bag lod - der er forskellige veje til målet - og som sørme også rider med pisk og sporer. Det er mange år siden jeg har redet med en glidetøjle, men jeg er ikke bleg for at bruge den, hvis jeg skal ride en hest, hvor den kan hjælpe på et problem.


Jeg blander mig efterhånden også sjældent i indlæg på træning, da man bliver fuldstændig jordet, hvis man ikke har samme mening, som Epona-tilhængerne har. Men måske man bare skal skrive, at man kun ønsker svar fra seriøse og ikke-hjernevaskede ryttere med en fornuftig indstilling til træning??? Det hele kan altså også blive for teoretisk....


Normalt er jeg ret åben for forskellige træningsmetoder og bruger det jeg kan bruge til den specifikke hest. Jeg har erkendt, at alle heste er forskellige og kræver forskellige metoder. Men jeg ser som sagt altså virkelig rødt, når jeg skal påduttes en bestemt træningsmetode fordi andre mener, at det er den bedste. Jeg ved vel for pokker selv bedst hvad der virker for mig og min hest.


Så kan vi ikke bare alle respektere, at vi rider efter forskellige metoder og ser forskelligt på tingene, uden nødvendigvis at jorde hinanden??? Jeg skriver da heller ikke dårligt om dem, som træner efter andre metoder end mig og som jeg mener er helt hen i skoven....


Back on Track staldgamacher str. full til forben købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 voodoo...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 22:03

>>>Nej, jeg har alt for travlt med at stikke voodoonåle i en tøjhest med Eponalogo... <<<<



Sjovt nok får jeg aldrig sms'er om dig, Nimbus. Du må virkelig anstrenge dig lidt mere. Måske er det fordi du for det meste nøjes med at synes, vi er åndssvage, bedrevidende og hellige, hvilket er subjektive vurderinger, som jeg finder det svært at hidse mig op over.



Det er sindssyge løgnehistorier som: >>>>Der hvor det så halter temmeligt meget, er jo netop at dette medie tit og ofte har udtalt at rytterne gør alt for penge <<<<< som jeg bliver lidt vrissen over. Michael, jeg går ud fra at du læser med. Hvis du ikke kan finde noget at kritisere os for, som du ikke selv har opfundet inde i dit hovede, så hold venligst din bøtte. Hvis du har kritik, som rent faktisk har rod i virkeligheden, så kom glad. Vi lytter gerne. Du kunne oven i købet overveje at henvende dig direkte med dine klager i stedet for at kede HN ihjel med din evindelige brægen.



Mvh



Julie








Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Julie.....
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 22:21

Dine usmagelige indlæg, hvor du sviner folk herinde til, er ikke ligefrem god reklame for Epona.


Hvis det er den attitude du lægger for dagen, når I skal interviewe ryttere, så kan jeg godt forstå, at de ikke stiller op!!! Hvis man skal jordes på den måde, for ikke at være enig med dig, hvor er vi så henne???


Måske du skulle køle lidt ned, sove på det og læse indlæggene med et åbent sind imorgen - så kunne det være, at du kunne finde nogle guldkorn, så I rent faktisk kunne lave bedre reportager og indlæg på Epona og måske få nye kunder i butikken.


Rent faktisk får dine indlæg herinde mig til at se rødt, selvom jeg er et åbent og tolerant menneske - og dine indlæg herinde afholder mig også fra at abbonnere på Epona, selvom I sikkert har mange fine indlæg om røgt og pleje jeg kunne få noget ud af.


Back on Track staldgamacher str. full til forben købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 tvivlsom reklameværdi
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 22:32

He he he - det eneste 'reklame-agtige' jeg har læst herinde er folk der skriver de IKKE vil have abonnement eller folk der melder sig ud. Så reklameværdien er nok ikke så høj, da målgruppen rammes på andre måder :-)


"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay....
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 22:38

Okay, Lisbeth :) Tak for dit input.




Mvh¨



Julie





Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Reklame for HN
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 22:40

Hvordan filan kan det dog være, at denne tråd ikke forlængst er flyttet til Produkter og Leverandører?

Gad vide, om der er en eller anden - Karen måske? - der har forbindelser - måske ad omveje - til én, der er moderator på HN?


Jeg har lige siddet på min flade bagdel (hvilket jeg ynder at gøre både meget og tit) og set tv, hvor Anders Lund Madsen opfordrer til at kigge på denne hjemmeside: www.heste-nettet.dk, hvis man har lyst til at møde en flok kvinder, der er meget værre end Osama Bin Laden.

Det er da ikke til at forstå, hvordan han har fået dét indtryk


I hvert fald har de pågældende kvinder garanteret HN gratis reklame på landsdækkende tv i prime time fredag aften.

Nu vi er i gang, kunne vi måske også forske lidt i, om der stikker noget under dér også?


_______


Dejlig 4½-års vallak til salg


Flere gode (brugte) sadler til salg - se præs.




...SEMPER TIRO...


www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth*Figorina*
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 22:42

"...så I rent faktisk kunne lave bedre reportager og indlæg på Epona og måske få nye kunder i butikken."


Det lyder da opbyggeligt.

Hvad mener du er bedre reportager og indlæg?



Hilsen Linda.




Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Undercover
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 22:43

Jeg tror, Anders Lund Madsen har aktier i HN. Hurtigt... skynd jer at lappe jeres sølvpapirshatte, inden I også bliver hypnotiseret af de små, grønne marsmænd, som har forskanset sig i Rundetårn, og planlægger at erobre jordkloden.




Mvh



Julie



Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor har han dog ret :-)
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 22:46

Anders Lund Madsen (Y) (Y) (Y) (Y)


"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anders Lund Madsen
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 22:47

....ÅÅÅÅhnej, er han nu også med i den store konspirationsgruppe?????


Hvor meget mere slemt kan det snart blive??



Hilsen Linda.




Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 jo jo den er god nok
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 22:50

LindaKW: ... og det er ganske vist :-)



"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 arhhhh.
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 22:56

Jeg vil gerne vædde med at hvis man bare googler en smule, finder man ud af at Anders Lund Madsens, fætters, ekskærestes, morfar har været nabo til en grønthandler Julie engang købte gullerødder hos... Eller noget lign.


KORUPT!!!



Mvh.


L Nielsen.



Springheste sælges, fra L til S. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ssssssh!
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 23:06

Ssssh, Liv. Hvis du holder kaje med den historie, skal jeg nok lade være med at svine dig til, hænge dig ud, og køre hetz på dig, selv om du rider stævner



Mvh



Julie



Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 ser med gru frem til
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 23:08

Jeg gruer også for det øjeblik, hvor konspirationen bag Anders Lund Madsens omtale af HN kommer frem i lyset


Linda jeg scorer din fede smiley :-)


"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Konspirationer...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 23:19

The plot thickens!


Hvor passer "Lille Lise" så ind? Denne mystiske femme fatale der med jævne mellemrum dukker op i diverse tråde. Hvem er hun, hvorfor er hun her og hvad vil hun med os?



Jeg synes HN er blevet spooky de sidste 24 timer Hvem kan man stole på?




Chris!

I never give up - I never give in...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søs 1....
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 23:23

Be my guest!


Her er flere, hvis du kan bruge nogle af dem:





Hilsen Linda.



Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Og.......
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 23:23

er det måske nu at Musse bliver afsløret?!?!


Vi venter spændt!


Kun få sække Hartogs Grass-Mix tilbage for kr. 120,- pr. sæk. Normalpris ca. kr. 150,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 tusind tak
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 23:28

Tak Linda - det kan jeg :-)

Denne er meget sigende


"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Inspiration...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 23:30

Jeg tror jeg sender en E-mail til Mr. Brown og gør ham opmærksom på HN - Her kan han da hente tonsvis af inspiration til den næste "DaVinci mysteriet"




Chris!

I never give up - I never give in...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aha, Moekkvi
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 23:35


Du er da heller ikke nem at skjule noget for.


Hende dér "lille Lise" er nemlig en absolut vigtig detalje af stor og væsentlig uvæsentlighed!


Hun er først og fremmest en abslolut amatør, der knapt har lært for og bag på en hest endnu, og derfor er hun aldeles uinteressant.


MEN hun flås frem i rampelyset i lige dét selv samme øjeblik, hvor nogle MEGET dygtige ryttere udsættes for pøblens kritiske øje....liiiige da bliver hun meeeeeget vigtig.


For lige netop da skal hun stå model for alverdens øjne....lige da er HUN - og kun HUN - den vigtigste, idet HUN - og kun HUN - bliver vigtigere end toppen af cremen.

TADADADADA!!! (forestiller en trommesolo )


(Er du ikke ved at rådne op af spænding???)


HUN skal nemlig lære at lade være med at rive hesten i munden!!


SÅ enkelt er det.


Hvis lille Lise lader være med at rive hesten i munden, så bliver alting nemmere for de heste som gpr nogle meget fine dressurklasser. (Antiklimax)



Ej, undskyld.

Klokken er vist blevet for mange.




Hilsen Linda.




Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Host...stavefejl
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 23:44


"...for de heste som gpr nogle meget fine dressurklasser."


Ahem og host, den dér gpr....der skulle altså stå går.

(Så det havde altså ikke noget at gøre med GP eller noget....

Nå, nu røg jeg nok ud over kanten igen , hmmmm @!#$ happens)



Hilsen Linda.



Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 LindaKW
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 23:49

Det er vist alle de nødvendige ingridienser til en bestseller


"Mysteriet om Lille Lise"


Gad vide om "Lille Lise" og "Mona Lisa" er een og samme person? Sidst jeg var på Louvre og så maleriet, fik jeg faktisk tanken, at hemmeligheden bag hendes smil, er at hun har læst på "Træning" på HN




Chris!

I never give up - I never give in...

0
0
Svar på denne tråd
 
 pas nu på...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 23:50

Røb nu ikke for meget - ellers kommer Epona efter dig :-)


"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hehehehe
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 23:58

Moekkvi....der kan vist ikke være nogen tvivl om, at Mona Lisas noget trætte smil kun kan tilskrives læsning af HN!


Ind imellem har jeg følt det samme udtryk i fjæset .... naturligvis uden at jeg iøvrigt på nogen måde hævder at sammenligne mig med Mona Lisa...når jeg har læst forskellige indlæg på HN.


Massr af balloner fyldt med varm luft!



Nå, blæse vær' med det.




Hilsen Linda.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Sæbebobler.
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 00:02

Jeg kan gådt li ballåner. De er flåååååtte



Chris!

I never give up - I never give in...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalalal
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 00:12

"Jeg vil ha' en blååå ballon....én af dem med sjov facon".


Men vil I nu lige være så venlige at kalde på udsmideren, for jeg må altså se at komme hjem i seng!


Det er vist ikke spor for tidligt.



Hilsen Linda.



Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen tvivl.
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 00:13

Jeg har fundet Lille Lise. Dette er bagmanden i egen høje person, som anvender Eponatv-pigerne som puppets i krigen mod toprytterne (og kun toprytterne!) fordi Lille Lise blev nummer 9 i sin første (og sidste LC1), hvorefter hun svor hævn.


Et sjældent snapshot fra Lille Lises kontor, hvor alle konspirationerne bliver skabt.



Lille Lise ejer ikke længere hest, men hun har nullermænd på størrelse med gravhunde under sofaen.



Akrylnegle laves i Frederikssundsområdet af certificeret CND designer. 3 ugers holdbarhedsgaranti og mulighed for glimmer og sten. Se link på præs.


SunSpa airbrush tanning til 75,- tilbydes også.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lad mig gætte!
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 00:17

Diaz:


Lille Lise ser ud til, i dén grad, at være single Måske du skulle sætte hende i "Til salg" tråden på "Venner Søges"



Chris!

I never give up - I never give in...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Diaz,,,,,
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 00:19

AAAAAAAAD, det er bare ikke lille Lise det der..



Creepy.





Mvh.


L Nielsen.



Springheste sælges, fra L til S. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Moekkvi
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 00:31

Jeps, Lille Lise er single. Jeg har brugt lang tid på at få hende i dialog, især fordi hun i en længere periode har haft et telt slået op i Andreas Helgstrands forhave, så hun kunne fotografere ham i et kronisk uheldigt moment, og mobilsignaldækningen på de kanter er ret sparsomme.


Af samme grund har hun undladt at barbere ben (og ansigt), så hun bedre kunne holde varmen i den kolde tid hun spenderede derude, og hendes pr agent har modvilligt ladet mig få kontakt til Lille Lise, trods det at hun er noget forkommen efter sin rekognisering på fjendtligt territorium.


Lille Lise er begejstret for ideen om en kontaktannonce herinde, dog er det er ufravigeligt krav at en potentielt fremtidig, mandlig partner herindefra IKKE er hesteejer.



Akrylnegle laves i Frederikssundsområdet af certificeret CND designer. 3 ugers holdbarhedsgaranti og mulighed for glimmer og sten. Se link på præs.


SunSpa airbrush tanning til 75,- tilbydes også.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjahh...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 00:59

hvad skal jeg sige? :-)

Julie - du skal være velkommen til at føre dine trusler ud i livet. Jeg tager det faktisk ikke så nært.

Vil du med hånden på hjertet påstå at du ikke har udtalt at toprytterne rider som de gør, for at springe over hvor gærdet er lavest? At det handler om at de skal være med fremme fordi det giver sponsorer? (sponsorer giver penge på bordet)

Og please Julie, lad nu være med at tage sådan på vej fordi du ikke har udtalt dig ORDRET som jeg har skrevet. Tak.


Tråden her handler om Eponatv. For mig er det faktisk ligegyldigt hvorvidt I får reklame eller ej. Jeg skriver dog hvorfor JEG synes I er et useriæst hestemedie. Og det er jegvel i min gode ret til? Jeg har aldrig udtalt mig om dig af PERSONLIG karakter, som du jo gør TIT om Karen og mig. Jeg forsøger i det mindste at skille tingene ad.


Du skriver I ikke kører nogen kampagne? Men det er faktisk sådan jeg tolker det når I konstant og hele tiden langer ud efter topryttere og deres træningsmetode. Det er samme er min opfattelse mht. roll-kuren du nu forsøger at forsvare dig ud af i forhold til at I ikke har ønsket at få den forbudt. Men hvorfor så ikke fokusere på den hårde ridning istedet for konstant og hele tiden at hænge diverse roll-kur ryttere ud og deres træningsmetode.


Bemærk venligst Julie at jeg ikke finder ALT hvad I foretager jer for noget hø :-) Og det har jeg heller aldrig lagt skjul på. Men jeg vil stå fast ved at jeg mener I er yderst manipulerende når det drejer sig om at udstille toprytterne, deres metoder, dommerne, DRF og FEI.


Med hensyn til at gisne om motiver...hahahaha....er det ikke lige nøjagtigt det du er så særdeles dygtig til i forhold til DRF/FEI og rytterne?


Jeg synes det er helt fint Julie at du og andre kan more sig over mig via sms´er, og at du finder mig temmelig kedsommelig og hamrende irriterende :-) Det har jeg det som sagt fint med, dog ændrer det ikke min opfattelse af dit hestemedie og dets arbejdsmetoder.


Og slutteligt - jeg respekterer alle som har valgt at være betalende medlem af eponatv. Det har jeg intet og har iøvrigt aldrig haft - noget problem med.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fejl 40...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 01:27

Michael1:



Tråden her handler om Eponatv.



Nej den gør ej.


Den handler om lille Lise og hendes hjerteskærende problemer med at finde en kæreste. Sig mig, følger du slet ikke med



Chris!

I never give up - I never give in...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fokus...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 01:39

Men hvorfor så ikke fokusere på den hårde ridning istedet for konstant og hele tiden at hænge diverse roll-kur ryttere ud og deres træningsmetode. Citat Michael


Det er faktisk også det, epona har brugt rigtig meget krudt på. De har vist indslag med grim og hårdhændet opvarmning ved diverse stævner - grim og hårdhændet ponyridning - heste med blødende huller i siden efter sporer - og så indslaget med Patrick Kittel, som på ingen måde havde noget biomekanisk fokus, men som handlede om en hest, som blev redet, så dens tunge blev blå.


Dette klip gik verden rundt og skabte så stor opmærksomhed, at FEI var nødt til at reagere.


Efterfølgende er Rollkur blevet forbudt og LDR er blevet anerkendt som en helt igennem lovlig træningsmetode. Dette er jo meget vigtigt for hele hesteverdenen, og derfor skal området naturligvis dækkes af journalister.


Når der så kommer en clinic om netop denne træningsmetode, hvor det skal forklares, hvad der er så godt ved metoden, er det da klart, at epona - som det seriøse hestemagasin det er - laver en reportage fra den clinic. Men en reportage skal jo ikke nødvendigvis være lige så ukritisk begejstret som Billed Bladets reportager fra kongehuset. Lige som Ridehesten lader Jytte Lemkow komme til orde med sin kritik af det ene og det andet inden for dressursporten, forholder epona sig også kritisk, hvis der er grund til det.


Og det handler altså ikke om en personlig forfølgelse af Andreas Helgstrand, men om en kritisk reportage af et arrangement, hvor Andreas Helgstrand forklarer om LDR's fantastiske virkninger. Når han er den eneste dressurrytter ved den clinic, og der skal laves en reportage, er det da svært at lade være med at vise ham.


Mange hilsner fra Misser
0
0
Svar på denne tråd
 
 De vises sten
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 03:33

Når man stiller sig op og annoncerer at man vil fremkomme med selveste "De vises sten". Og så derefter ikke kunne dokumentere sine påstande, nægte at svare på spørgsmål og fuldstændig fejle i at levere den vare, man egenhændigt har markedsført. Så har man da selv bedt om at "komme på forsiden"... Undskyld udtrykket.


Det var blot min ydmyge mening om Elitens seneste fadæse. Jeg har meget svært ved at falde næsegrus i ridebanestøvet over den slags u-underbygget vrøvl, som blev overbragt publikum i Herning.


Gudsketak og lov for en fri og kritisk presse.

Nøj hvor ville verden da være brun, hvis vi alle skulle rende rundt med næsen mellem balderne på hvem som helst med et trofæ i skabet og 8,7 mio kr i stalden.


Rikke


"The aim of the art is not only to ride a well conformed animal, but to get the very best out of those that have been less gifted by nature..."

(Ludwig Hünersdorf)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Supert skrevet
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 07:36

både til misser og rikke, i har ramt 100% plet..


Og endnu engang en stor til Epona.tv og dem på HN, som turde sætte gang i debatten også selv om det var eliten der først blev trukket frem.


Hvis vi alle sammen lukkede i, ikke tude vise billeder og video klip, ja så ville der ikke være sket noget som helst og rytterne ville stadigvæk, ride rundt og rent ud sagt skamride de arme konkurense heste.





IMC


EN RIDEKLUB FOR ALLE

http://www.glhrk.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 motiver....
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 08:42

>>>>Med hensyn til at gisne om motiver...hahahaha....er det ikke lige nøjagtigt det du er så særdeles dygtig til i forhold til DRF/FEI og rytterne?<<<<z<


Nej, det synes jeg ikke. Men du kan da ændre min mening, hvis du kan finde ET eneste sted, hvor vi spekulerer i, hvorfor ryttere som AH rider som de gør. Det er vel ingen hemmelighed, at de gerne vil vinde medaljer, og kunne få smør på brødet Det er der jo heller ikke noget i vejen med. Men for at kunne leve af det, er de åbenbart nødt til at ride på denne måde, som de så påstår, er sund for hesten. Den påstand har vi afprøvet. Hvorfor synes du, det er forkert?


Efter at have været i Herning, konkluderer vi i vores leder, at man rider nakken ned på hestene for at få benene op. Det konkluderer vi på baggrund af AHs egen udtalelse om at hesten skal "have lov til at få hovedet ned, så den kan få bagbenene op". Og på det faktum, at LDR i hvert tilfælde ikke gør hestene smidige, stærke eller hjælper dem til en bedre balance under rytter. LDR leder til det modsatte af samling - det ser man tydeligt på optagelserne. Nogle kan se det på almindelige optagelser - andre skal se det i slow for at få øje på det. Men efter den clinic er der ingen tvivl om at rytterne ikke forsøger at opnå samling og balance.


Soleros piaffe er ødelagt, hvis den nogensinde har eksisteret. Polka Hit har underhals, sporer bredt i hjørnerne, og er - ifølge Bjarne Nielsens definition - på forparten i passage. Tørveslettens Stamina med sin fantastiske supertrav, bevæger sig som en krøbling, når AH lægger den dybt. Og Driver kan hverken skridte, når den får trukket nakken op eller når den får trukket nakken ned. Om den kan skridte, når den rækker sig tillidsfuldt og afspændt frem til biddet, finder vi måske aldrig ud af. Alt dette kan man se på vores optagelser. Man kan se det på Ridehestens optagelser, hvis man har øje for det. Der er ikke tale om "dårlige momenter", men om en grundlæggende mangelfuldhed i den træning, der er lagt i de heste. Billederne lyver ikke, og at slowe noget er IKKE at manipulere med det. At slowe er blot at fjerne al tvivl.


Manipulation, Michael, er når man benytter sin position som toprytter til at bilde publikum ind, at hesten går passage og "bærer sig", når den i virkeligheden er håbløst på forparten. Manipulation er når man siger ét og viser et andet. Med mindre, selvfølgelig, at man ikke kan mærke, at hesten er på forparten. Men den slags manipulation er du åbenbart mindre kritisk overfor. Hvorfor mon?

Mvh


Julie



Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 LDR effekt
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 09:25

NU håber jeg, at dette link virker www.heste-nettet.dk/nyheder/6233/ - ellers er det nyheden fra 14.03. om Polka Hit hitter.


På billedet ses øverst Andreas Helgstrand på Polka Hit Nexen og nedenunder Joachim Thomsen på Angrib Firfod - hhv nr. 1 og 2 i Intermediaire Kür.


Her ser man tydeligt forskel på hvad LDR og bag lod gør. Polka Hit Nexen, som går bag lod og bliver holdt i rammen fra LDR, løfter benene højt, højt op. Vi ved også - efter at have set den på videoen fra clinic'en, at dens trav bliver meget mere kadanceret og svævende. Den danser.


Angrib Firfod derimod ser ud til at gå en almindelig trav. Øverste del af forbenet er parallelt med underste modsatte bagben, som det skal være - næsen er en anelse foran lod, og nakken er højeste punkt - også som det skal være.


Læg også lige mærke til de to rytteres forskellige opstilling.


Jeg ved intet om, hvordan Angrib Firfod har gået til selve konkurrencen, men kan da have mine anelser, da det jo er den kadancerede, svævende og dansende trav med de høje benløft, der belønnes for tiden - af dommere - af publikum - af de fleste topryttere - og af et hav af wannabees rundt omkring på de danske ridecentre. (For ikke at glemme den pt. herskende internationale dressurverden)


Denne ridemetode strider mod den klassiske rideteori - og den strider mod fordringerne i dressur.


Det er denne modstrid - samt det faktum, at man siger, at man rider efter fordringerne - at hesten går taktfast, når den tydeligt ikke gør det - at hesten er samlet, når den tydeligt ikke er det osv. - som epona viser på sine indslag.


Hvordan kan dette være andet end god journalistik?


Man kan for mig ride, som man vil, så længe man ikke gør hesten unødigt ondt - men man må da kalde en spade for en spade. Ellers bliver det til Kejserens Nye Klæder.


Mange hilsner fra Misser
0
0
Svar på denne tråd
 
 Epona har magt
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 10:04

Er det også Epona, der har manipuleret med AH´s heste, så de ikke gør det, han siger de gør ?...


Er det Eponas skyld, at AH´s heste går utaktede ?...


Julie:..."Manipulation, Michael, er når man benytter sin position som toprytter til at bilde publikum ind, at hesten går passage og "bærer sig", når den i virkeligheden er håbløst på forparten. Manipulation er når man siger ét og viser et andet . Med mindre, selvfølgelig, at man ikke kan mærke, at hesten er på forparten"... ...


De venligste hilsner Louise

***

Den største hurdle for at få stoppet mishandling af heste er illusionen om, at den ikke foregår.

0
0
Svar på denne tråd
 
 LindaKW
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 10:30

Med bedre reportager mener jeg, at tingene bliver fremstillet mere objektivt, så "seerne" selv kan sig deres egen mening om f.eks. træningsmetoder. At man ikke skal påduttes en bestemt holdning. Tror egentlig de fleste mennesker er i stand til at skelne mellem hvad de kan bruge og ikke bruge, samt hvad der er godt og skidt.


Jeg selv er ikke tilhænger af en bestemt træningsmetode, men er tilhænger af det, der virker. Og når man så ensporet fokuserer på en bestemt træningsmetode hos et medie, så får man som rytter ikke så meget ud af det. Får man derimod indslag om forskellige metoder, så kan man derimod udvide sin horisont og bruge det, der virker. Derudover er alle heste ikke ens, men har forskellige udfordringer, som man som rytter skal håndtere. Jeg har haft mange heste i min ridekarriere, og jeg lærer hele tiden nye måder at tackle tingene på. Nogle heste kan have godt af, at blive redet dybt momentvis i en ikke-ekstrem roll-kur agtig metode, mens andre har bedst af en ikke-ekstrem støvsugermetode.


Derudover bryder jeg mig personligt ikke om den revolverjournalistik, der bliver praktiseret overfor de ryttere, som Epona har erklæret krig. Mange af de ryttere har nemlig nogle rigtigt gode pointer, som vi alle kan lære af, og blev der lavet saglige indlæg hvor de fik deres meninger frem, så kunne vi alle selv tage stilling til de ting, som vi kan bruge og ikke bruge. Jeg er ret overbevist om, at langt de fleste ryttere gerne vil stå frem og sige deres mening og fortælle om deres træningsmetoder, hvis de ved, at det bliver fremstillet korrekt og sagligt. Som det er nu, har Epona brændt rigtig mange broer bag sig, hvilket er synd, da konceptet ellers er godt og havde rigtig mange muligheder. Men man kommer nu engang længst ved at behandle folk pænt, tage dem alvorligt og fremstille tingene korrekt, i stedet for at jorde dem totalt og klippe i det, så billedet bliver forvrænget, så det passer ind i mediets holdning.


I tidligere tråde har jeg også stillet forslag til indslag, som jeg og mange andre dressurryttere kan bruge til noget. Man kunne f.eks. tage nogle gode rytteres ridt og lade dem kommentere af en dommer - ligesom dressurens venner gør til de store arrangementer i DK. Det er noget man lærer vildt meget af, og man finder ud af hvad der går galt, hvad der kan gøres bedre og hvad der er super godt. Men igen, så kræver det jo, at man behandler folk pænt, da de ellers ikke vil med til noget sådant.


Verden er ikke så sort-hvid som Epona gerne vil have den til at være, og før de erkender det så er udviklingsmulighederne i mediet ikke særligt gode.


Men som jeg også skrev i en anden tråd om Epona, så har jeg nu ytret min mening og ønsker ikke at deltage yderligere i debatten, da man alligevel taler for døve øren.


Back on Track staldgamacher str. full til forben købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Applaus
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 10:39

Julie T, Moekkvi, RikkeTP, Inger and you guys (Y) (Y) (Y)


Line og Markus.
-tag jer i agt for dværgfolket B)


蛋糕
(Kage)


Startrekk Espaniola, 17,5" (men med kort anlægsflade) sort sælges. Skriv PB for mere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 klipning
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 10:50

>>>>>.... i stedet for at jorde dem totalt og klippe i det, så billedet bliver forvrænget, så det passer ind i mediets holdning.<<<<



Lisbeth, jeg har tidligere tilbudt dig en god flaske rødvin, hvis du kan finde et godt passagemoment i Ridehestens optagelser fra AHs clinic. Hvis du mener, at det er os, der har klippet vores indslag, så det ser ud som om Polka Hit render på forparten, så gå dog ind og grab et still eller find en tidskode, der beviser, at du har ret.



Det er ikke nødvendigt at klippe i Andreas Helgstrands clinic for at vise, hvor ringe, de heste var gående. Man skal bare slowe, så alle kan se det. Men Ridehesten har jo lagt det hele ud, så vores muligheder for at "hjernevaske" folk er ret begrænsede. Det vidste vi på forhånd, fordi vi stod lige ved siden af Ridehesten og filmede. Vi har udført en 100% saglig redigering af vores optagelser, og eftersom du ikke har set indslaget, er det da lige en tand fremme i skoene at antyde andet




Den uredigerede sandhed er, at samtlige heste, AH fremviste til den clinic, var på forparten. Endda ifølge Bjarne Nielsens egen definition.... ikke vores. Bjarne Nielsens. Det sjove er så, at BN og AH enten ikke vidste eller fortiede, at det, som de selv kritiserede på stillbilleder i teoridelen af deres clinic var PRÆCIS det samme, som man kunne se på de heste, som de senere fremviste. Superpinligt og ubehageligt for dem. Kedeligt for de fans, der blev bondefanget til at tro, de så på rigtig dressur.... men ikke desto mindre sandt.



Hvad er det for broer, vi har brændt? Du skal ikke ligge vågen om natten og bekymre dig over at vi nu aldrig kommer til at lave et træningsindslag med Andreas Helgstrand. Det har vi det fint med, efter at have set, hvad træningen fører til. Og m.h.t. at få rytterne "i tale", går det da meget godt. Der er f.eks. lige afholdt en kæmpe clinic i Herning omkring LDR, som næppe var blevet til noget, hvis det ikke var for den rollkurdebat, vi har været med til at puste til. Men tak for din omsorg og bekymring for vores popularitet og netværk. Jeg tror dog, vi har ok styr på det selv.



Mvh



Julie













Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth ♥Figorina♥
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 10:58

Et udmærket indlæg du har skrevet, med nogle gode pointer Dejligt med et fornuftigt, sagligt indlæg uden hverken angreb eller mudder.


Jeg forstår dog ikke hvor du har set det fordrejede eller forvrængede i Eponas indslag. Jeg forstår heller ikke hvad det er for en træningsmetode de bliver beskyldt for at ville pådutte andre.


Jeg er heller ikke tilhænger af een bestemt træningsform, men låner lidt fra klassisk, akademisk, western, div. HMS og sågar hollistiske træningsprincipper.


Det eneste jeg holder 100% fast ved er, at hesten ikke går bag lod på noget tidspunkt. - Det samme er mit indtryk af Epona.


Om jeg som bruger af Epona.tv ville være interesseret i at høre Patrick Kittel forsvare sin ridning uden kritiske spørgsmål? Not really!


Ville jeg være interesseret i Helgstrands forklaringer? Dem har jeg jo lige fået af manden selv, endda uden uvidende menneskers evindelige indblanden. Resultatet var mildest talt skuffende.


Der er masser af hesterelaterede medier der lader toprytterne komme til orde, uden at tage stilling til om forklaringerne på nogen måde hænger sammen. Hvorfor skulle vi have brug for endnu et?


Hvis jeg stiller min underviser spørgsmål, som vedkommende ikke kan svare på - så konkluderer jeg da at det er på tide at finde en ny. Det har da intet at gøre med at "jorde" folk.


Det ville da være en komplet umulig opgave at bevise, at en af verdens dygtigste ryttere ikke kan, hverken ride eller træne en hest korrekt, uden at vedkommende ville blive såret og føle sig forfulgt.


Jeg forstår ikke hvorfor folk prioriterer Helgstrand og co´s følelser og sårede stolthed højere end den korrekte ridning og hestens velfærd.



Chris!

I never give up - I never give in...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træning
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 11:15

Julie, som jeg husker det, så var AH´s pointe, da han brugte sætningen "hesten skal have lov til at have hoved ned, ......." at det var her den hest havde det NEMMEST og helst selv vil placerer sig. Ergo, kan det knagme da ikke være andet end på hesten´s præmisser.


Misser, ja Polka Hit, har det med dykke foran, men igen hvis man følger lidt med og bla. var til Clinic´en torsdag, så var det lige netop et problem han arbejde meget med. At den meget gerne vil ind og "putte" sig.


At nedgøre Solero, fatter jeg jo ikke, der er behov for. Han er en ældre herre, der stadig er gående, og som har over 65 int sejre. Men hov, det er jo forresten kun fordi dommerne heller ikke ved hvad de laver :-)


Lisbeth, godt skrevet, og jeg har det lige som dig. Man taler for døve ører, og alle dem som ikke gider stave sig igennem diverse nedgørelser på en masse topryttere, har forladt dette ellers tidligere gode forum. Jeg forslå stadig et Forum mere, som jeg også gjorde i den anden tråd.



Annette


Kvalitets avl af springheste


Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM


Nu også HorseLux produkter, bla. Fiberpiller


Safemate folingsalarmer udlejes


Book allerede nu


www.stutteri-taldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 solero...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 11:21


<<<<At nedgøre Solero, fatter jeg jo ikke, der er behov for. Han er en ældre herre, der stadig er gående, og som har over 65 int sejre. Men hov, det er jo forresten kun fordi dommerne heller ikke ved hvad de laver <<<<


For det første er jeg ret sikker på at ingen af de implicerede heste læser med på HN ;-)


For det andet kan Solero jo ikke piaffere med hovedet nede... så hvis det er dér, den har lettest ved det, vil jeg nødig se den piaffere med hovedet oppe For det tredje sidder AH og trækker i tøjlerne for at få hovedet ned på den, så jeg tror næppe det er den selv, der gerne vil gå dér... jo, altså den vil gerne gå dér, for når den gør det, bliver den ikke trukket i munden.


Mvh


Julie



Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Trække
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 11:23

Julie, hvordan kan man side oppe på noget og trække, så det kommer ned af ??



Annette


Kvalitets avl af springheste


Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM


Nu også HorseLux produkter, bla. Fiberpiller


Safemate folingsalarmer udlejes


Book allerede nu


www.stutteri-taldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 trække...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 11:43

Annette, det kan man på flere måder.



Først er der det, der hedder negativ forstærkning, hvor man påfører et ubehag, og fjerner det, når man får den reaktion, man er ude efter. Negativ forstærkning er grundlaget for stort set alle former for hestetræning, så jeg vil anbefale dig at sætte dig ind i, hvad det går ud på.



Dernæst kan man trække nakken ned på en hest ved at trække mulen ind, som mange jo ynder at gøre.



Endelig er en kandar jo så smart indrettet, at den trykker hesten i nakken, når man trækker i tøjlen. Og et trensebid har samme effekt, hvis man spænder næsebåndet maksimalt, hvilket jo er normen i visse kredse.



Nå ja, man kan også bruge glidetøjler derhjemme for at lære hesten at det er væmmeligt at forsøge at slå fra.


Er det da din påstand, at det er umuligt at trække nakken ned på en hest ved hjælp af tøjlerne?




Mvh



Julie



Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 hjhfjghjghj
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 11:48

Når du trækker hovedet på en hest ind mod bringen er effekten at den dykker... det ved enhver der har siddet på en hest og trukket i tøjlerne..


nogle heste starter måske med at stikke hovedet i vejret, men hvis du har armkræfter til at få den tilbage eller et skarpt nok bid, stram nok næserem kan du hurtigt få den til at holde op med det pjat...


Det passer altså ikke, det postulat at epona og tilhængere af samme alle som en kun vil acceptere en enkelt træningsmetode..


KH og AC er, som jeg har forstået på deres elever forskellige i deres tilgang..


Desuden er der flere der har skrevet at de ikke gør tingene på samme måde men på en helt 3 el 4 måde..


Jeg er heller ikke knusende enig i alt hvad denne side mener om træning.. Der er masser af forskelligheder.


Det eneste alle sådan set har tilfælles er, at hesten skal holdes foran lod. Det ikke alle der kan føre det ud i livet. Endnu, og nogle kommer måske aldrig til det.


Der er fx et bill på min præs af mig og en sød lille knab som falder bag lod.. Det er et bill fra mine første spæde forsøg med en anden træning end den gamle tøjle træks metode.. Det år jeg red den fik jeg den aldrig hen hvor jeg ville. Men jeg stilte mig aldrig op og kom med lade undskyldninger til hvorfor den gik der..

Det var mine mangler som rytter.


Jeg læser lidt disse modsvar til epona som de sidste kramptrækninger. Video lyver ikke. Og alle har hørt forklaringen på hvordan man ser en hest på forparten, og alle har nu set AH efterfølgende lave det samme og forklare at her går den rigtigt. De afslørede at de ikke ku se forskel, og længere er den ikke. Så kan man synes Julie er nok så dum hvis man har lyst til det. Ændrer ikke at de fangede sig selv i en fælde den aften..








Mvh Michelle

FLINT ALLMIGHTY

aloe vera forhandler

www.houseofcharisma.com

Home of Masterback flex saddles

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dykke foran
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 12:05

Misser, ja Polka Hit, har det med dykke foran, men igen hvis man følger lidt med og bla. var til Clinic´en torsdag, så var det lige netop et problem han arbejde meget med. At den meget gerne vil ind og "putte" sig. citat Anettet.


Jamen at dykke foran er da lige præcis det, som LDR går ud på. Polka Hit bliver da i træningen redet bevidst ind fortil i LDR - det var jo det, som hele clinic'en gik ud på at demonstrere nytten af. Det kan så godt være, at den ikke lige har kunnet finde ud af at lade være med at gøre det i den situation, som billedet viser - det er åbenbart et af dens problemer, som du skriver.


Men min pointe med mit forrige indlæg var at påpege, at LDR som træningsmetode giver de høje benløft og den dansende gang - men den giver altså også taktfejl og forpartsbelastning.


Mange hilsner fra Misser
0
0
Svar på denne tråd
 
 Polka Hit/Angib
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 12:36

Angrib og Polka er begge trænet efter ldr.

Angrib har oven i købet været trænet hos selveste Hr. Gal, som forestod ridningen indtil endelig kåring i det tyske oldenborgforbund.


Joachim benytter ligeledes ldr i sin tæning, så begge heste må siges at have samme forudsætning.


Det er jo så lidt interessant, at Angrib på trods af sin træning er i stand til at vise et billede, der tilsyneladende viser en hest foran lod og taktfast trav?


Jeg så både Polka og Angrib om lørdagen, og Angrib skulle have vundet!


Cirkelinemus

0
0
Svar på denne tråd
 
 Clinic med Joachim T
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 12:44

Gad vide hvad der var kommet ud af en clinic med Joachim Thomsen?


Hvis fotoet, som Misser har linket til, ikke bare er et heldigt moment, men dækkende for det meste af hans præstation, og hvis han benytter ldr i træningen, så kunne det være ganske interessant, at høre hans udlægning af, hvad ldr kan gøre godt for og hvordan han kommer fra ldr til nakken som højeste punkt.


KH NinaSt

0
0
Svar på denne tråd
 
 foran lod...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 15:11

Jeg tror, man skal passe på med at lægge for meget i at hesten kan gå foran lod. Selv om den ikke kan gå rigtigt bag lod, er det jo ikke ensbetydende med at alt hvad den laver med næsen foran lod, er korrekt. I USA har de en seriøst ucharmerende sport, der hedder saddleseat. Det går ud på at man klæder sig ud i smart tøj, og så sidder man i stolesæde lige ned i lænden på hesten, mens man trækker nakken op med et væmmeligt stangbid. Det gælder så om, hvis hest, der kan løfte benene højst. Det ligner faktisk dressur på mange måder, men alle hestene har næsen foran lodret.




Spørgsmålet er ikke... *fanfare*.... om næsen er foran eller bagved lod. Spørgsmålet er om hesten bruger ryggen. Altså når vi taler om korrekt vs. pseudodressur. AH viste med al tydelighed, at hans heste gik som badekar, når de havde næsen foran lodret. Men det siger jo en del mere om deres grundridning end det gør om selve hestens biomekanik.



Man kan søge på Angrib Firfod på ridehesten.com, hvis man vil se flere billeder af den :)



Mvh



Julie



Primum non nocere

(Først og fremmest, gør ikke skade)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Heldigt moment
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 15:29

Nå - det var tilsyneladende et heldigt moment, jeg fik linket til


Men der er nu alligevel ikke så meget badekar over Angrib Forfod, selv om forbenene godt nok også kommer højt op - hvad skal de dog derop for?


Mange hilsner fra Misser
0
0
Svar på denne tråd
 
 Knap så gode momenter
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 15:29

Øv - der var knap så mange gode momenter, som jeg kunne ønske, da jeg søgte på Angrib Forfod på Ridehesten.com. Så må jeg jo nøjes med at nyde det ene foto, som Misser linkede til.


Jeg ville ellers gerne se noget god dressur.


KH NinaSt

0
0
Svar på denne tråd
 
 saddleseat
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 15:51

julie, igen synes jeg at du skærer en disciplin over en kam som noget grusomt. det viser igen, at du ikke har nok info okmring givne disciplin. selvom om jeg ofte er enig med dig, så mangler du mange nuancer, specielt ift. saddleseat! - og ikke midst grundlæggede viden om korrekt udførelse af disciplinen!!


den generalisering du har om saddleseat, svarer jo til at du siger at alt dressur er væmmeligt og alt springning er grusomt, hvor alle her inde, ved at selvfølgelig er der brodne kar, men også anstændige ryttere ind imellem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forben op ?
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 16:17

Jamen det er vel også hvad hesten er avlet til vil jeg mene.


Idag vil ryttere jo helst have spektakulære gangarter




MVH Janni


foråret er på vej






0
0
Svar på denne tråd
 
 JLH ♥Wannamus♥
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 17:32

Jeg troede at det var HESTENE der skulle have spektakulære gangarter!




Chris!

I never give up - I never give in...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 19:40

Og netop fordi hestene er avlet gennem 40 år, hvor de mindre vellykkede eksemplarer har kunne sælges til ren amatørridebrug, og ikke skulle tjene til føden i enten køre eller transportregi, har vi fået disse enkelte stjerner...


Men problemet med takt/spændinger er absolut ikke et "nymodens" fænomen.

Det bliver bare mere udtalt, jo mere gang, man propper i hesten..


Jeg husker lige at tilføje, at alle, der ikke er enige med mig i alt, er nogle klaphatte...Så er der ingen grund til at læse mellem linierne..


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 Useriøst ?
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 20:09

- er det bare mig, eller har trådstarter (Karen) endnu slet ikke svaret på alle de svarindlæg, der er kommet til hende ?


Hvor useriøst kan det være ? Det er den type HN-brugere (oftest her i træningstrådene), som jeg kalder for bombekastere; de kaster en bombe midt i det hele og løber så væk uden at se sig tilbage eller på nogen forsvare hensigten med bomben.


Se også en Helle ovenfor - hun kastede en lille bombe, men er øjensynligt også forsvundet. KOM DOG PÅ BANEN og forsvar jeres meninger - det andet er da for småbørn.


Hanne


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hanne 17
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 20:36


Man skal jo ikke gå tilbage til en fuser



Chris!

I never give up - I never give in...

0
0
Svar på denne tråd
 
 halleluja...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 20:38

Nu har Karen fået at vide at hun ikke har noget liv, og Julie sidder og smser med veninderne om, hvor fjollede andres indlæg er, så det er vist forståeligt, hvis debatlysten er vigende..


Og jeg er ufejlbarlig, så er det lissom på plads..


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 nimbus 1
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 20:46

Jeg tror såmænd bare at det er fordi det er Lørdag og folk er taget i byen.


Heldigvis er der da stadig nogen af os der har et meningsfyldt og indholdsrigt liv og ved hvad der er det vigtige i tilværelsen.



LEVE HN!!!



Chris!

I never give up - I never give in...

0
0
Svar på denne tråd
 
 griner..
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 20:51

Så blev vi da enige Moekkvi..


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 Moekkvi - den
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 21:03

var god...................


Jeg har ikke bemærket om rytterne har spektakulære gangarter, men især de mandlige har da nogen gange usædvanligt tynde ben....




MVH Janni


foråret er på vej






0
0
Svar på denne tråd
 
 Tynde ben?
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 21:30

og spektakulære gangarter? Ligesom ham her? Vi snupper den lige igen (y)


Det minder ligesom om et eller andet :-P


Åh, det er da dér sammensværgelsen ligger begravet! Det hele hænger sammen (y) :-D


:-) fra NinA




Skovturspart på hest (157cm) ved Uvelse, Lystrup Skov



Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


FORDRINGER I DRESSUR (y) (kun tekst - ikke billeder)


se epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv Nina
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 21:47

Dit Link virker ikke, men måske vi er ude i noget Monty Python ?




MVH Janni


foråret er på vej






0
0
Svar på denne tråd
 
 Spektakulære gakkede gangarter.
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 22:01

Jeg kunne heller ikke se det, men gætter også på at det er Ponty Mython!



Chris!

I never give up - I never give in...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis man
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 22:08

fjerner det første pjat, peger linket hertil ....


(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 22:11

Helle

- er det bare mig, eller har trådstarter (Karen) endnu slet ikke svaret på alle de svarindlæg, der er kommet til hende ?


Hvor useriøst kan det være ? Det er den type HN-brugere (oftest her i træningstrådene), som jeg kalder for bombekastere; de kaster en bombe midt i det hele og løber så væk uden at se sig tilbage eller på nogen forsvare hensigten med bomben.


Jeg skrev dette i mit første indlæg


Tja, jeg vil gerne undgå at blive manipuleret med og det føler jeg ikke jeg har haft en chance for i denne sag, derfor vælger jeg træningsforummet fra for fremtiden


så jeg forstår ikke hvis folk forventer at jeg svarer på nogle spørgsmål!

og endvidere er jeg i fuld gang med at leve det liv, som nogen mener jeg ikke har og det kan varmt anbefales.


Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 stylter...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 22:26

JLH ?Wannamus?:


Det har du ret i. Havde faktisk ikke tænkt over det før. Hvad sker der lige for de tynde mandeben? Får jeg også sådan nogle fjollede stiklinger at spankulere rundt på hvis jeg rider for meget?



Nimbus1:


Vi har da været enige om andre ting før og vi vil blive enige om noget igen en dag.




Chris!

I never give up - I never give in...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ldkjfsldk
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 22:52

Chris: Jeps... og hjulbenet bliver du også.. det er alle de gode dressur mænd...Indtil du er blevet det, har du ik haft nok timer i sadlen og ska bar holde .... Sjovt det sker ik for spring mændene... det må være de korte bøjler..








Mvh Michelle

FLINT ALLMIGHTY

aloe vera forhandler

www.houseofcharisma.com

Home of Masterback flex saddles

0
0
Svar på denne tråd
 
 John Cleese
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 23:36

Elsker simpelthen hans "Silly walk"!


...Det kan da kun være ham, som de der heilende superheste skal forestille at ligne!




Hilsen Linda.




Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen det
Forfatter: 
Dato:  21-03-2010 00:52

er netop det, jeg mener, Linda ;-)


Det må være derfra, de stammer, de spjættende forben :-D

For det er da hverken fra fordringerne, træningsskalaen - de klassiske dressurprincipper eller noget :-D


Det er Monty Python, der står bag hele eponasammensværgelsen - der tegner sig et tydeligt billede nu


:-) fra NinA




Skovturspart på hest (157cm) ved Uvelse, Lystrup Skov



Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


FORDRINGER I DRESSUR (y) (kun tekst - ikke billeder)


se epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Oh my øh, Nimbus ?!?
Forfatter: 
Dato:  21-03-2010 01:12

Jeg har lige haft et "mental picture" af Edward Gal der rider på John Cleese, med pisk og sporer Hvor stor er sandsynligheden lige, for at jeg kan sove nu?



Chris!

I never give up - I never give in...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min holdning
Forfatter: 
Dato:  21-03-2010 10:27

Altså folk har vel lov til at tro/mene/synes det de har lyst til, uanset hvilken lejr de befinder sig i...


Hvis man føler sig truffet over ting, som andre skriver, så er der vel noget om snakken?




Mvh Kitt :)


med den smukke

~*~Victoria af Birkely~*~



Fremmed kan dig lære, dig selv skal du være

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træning på HN
Forfatter: 
Dato:  21-03-2010 14:38

Jeg har også altid godt kunne lide at komme herind og læse om gode råd og mange forskellige måder at træne sin hest på.

Men efterhånden er snakken mest sporet sig hen på at man ikke må have 2g fat i tøjlen og hesten skal gå med hovedet og tjekke om bunden nu er god nok.


Jeg har ekstremt svært ved at forstå hvorfor man kan blive SÅ f*ndens fanatisk og mene at der KUN er en måde at træne sin hest på og at man skal benytte sig at bestemte metoder? ( og det gælder alle)


Jeg er "rigtig" dressurrytter, der godt kan acceptere lidt takfejl indtil hesten bliver stærk nok og godt kan acceptere at hesten går bag lod og godt kan acceptere at den ikke går med musseskridt og hovedet hen af jorden - for når man kommer dertil og kun mener der er en metode der er rigtig - så synes jeg man skal overveje om det nu VIRKELIG er det bedste for hesten?


Jeg har brugt en masse af Susans råd herinde, både efter hendes "opskrift" men også koblet det sammen med andre metoder og sjovt nok, virker det forskelligt på hestene.


Den ene hest fatter lynhurtigt metoden fra Susan, hvor den anden slet ikke kan "håndtere" det, men derimod forstår opgaven når jeg forklare den på en anden måde og kobler den sammen med andre metoder.


Jeg har set mange heste trænet og redet efter "støvsugermetoden" og har ved disse heste også set taktfejl, heste der går "under tempo" og med stærkt forværret gangart - men jeg har også set heste der går rigtig rigtig pænt.


Jeg er selv tilhænger af FREM og ned, men ikke på den måde som "støvsugere" gør, pga. jeg synes de mister gangarterne og har hovedet placeret for lavt. Jeg ønsker hovedet i bringehøjde, strakt frem og når den har hovedet i den højde, sat sammen med en god arbejdstrav, får den også både ryg og bagpart med.


Men det er jo bare min mening. Andre er sikkert dybt uenige og fred med det. Vi er alle forskellige, træner på forskellige måder og har forskellige mål.


Fred være med dem der ønsker at nå toppen og tjene penge på hestene, nogen skal jo gøre det. Fred være med dem der rider rundt og ikke vil til stævne. Fred være med dem der har hyggebumser. Alle har hest på forskellig måde - men når det kommer til at man bliver så fanatisk at man ikke kan se udover de metoder som en bestemt træner bruger og kun bruge dem, fordi det er det eneste rigtige - så står jeg af!


Jeg er ikke tilhænger af Epona, fordi jeg synes det hele sporer én vej - at topryttere er mishandlere og støvsugere er gude.


Men jeg undrer mig gang på gang hvor de ryttere der rider efter biomekanisk metode, er på stævnepladserne? Man ser dem ikke til internationale stævner, men ser dem ikke ride stævner, man ser ikke resultater - og ja, der er sikkert enkelte, men ikke "nok".


Nu bliver jeg sikkert snakket om pr. sms - men fred være med det..



Harvester



"Jeg er et følsomt og intellegent menneske, med en klovns sjæl der altid kommer galt afsted"

Ukendt





0
0
Svar på denne tråd
 
 Tråden er låst
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 23:18

Tråden er låst pga dens udvikling til rent mudderkast.

0
0
Svar på denne tråd
 

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.



Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider