Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Torben Andersen?
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 19:31

Jeg har fået fat på en der skal lære min hest at gå i trailer efter en ulykke. Han hedder Torben Andersen, og jeg vil gerne høre vilke afaringer andre har med ham ? :)


Der står intet om hans træningsmetoder på hans hjemmeside, så er lidt nysgerrig for hvad der skal forregå?!


Håber der er nogen der ved noget :)!


Hilsen Mathilde

0
0
Svar på denne tråd
 
 søg.....
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 19:44

Jeg har ikke selv erfaring med ham, men der har været flere tråde herinde, så med lidt søgning , skulle det være muligt at finde noget. Jeg tror også, det var ham, de havde ude, der hvor jeg rider en hest, til at lære deres hest at blive læsset (og lære ejeren at læsse den). Det var en succes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Torben A.
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 02:05

Jeg har brugt ham flere gange (dog ikke lige til trailer) og jeg "elsker" ham simpelthen. Han får altid lige trykket på den rigtige kontakt både på mig og hesten.

Som han selv siger : "jeg er ikke hestervisker eller noget andet hokuspokus...jeg har bare studeret hestene længe og fundet ud af at komunikere med dem på deres sprog. og ikke noget med at tale til dem eller behandle dem som en hamster" .


Han bruger lige et stykke tid på at fortælle hesten at det er ham der bestemmer og at hvis den bare følger med så er der ro på og styr på tingene....og det fatter hypperne altså bare i løbet af 0,5! Derefter bruger han nok en del tid på at fortælle dig hvordan du bør agere overfor den og hvordan du sender klare signaler.

Du ender med en mega træt hest, fordi den skal tænke så meget.


Det er helt klart penge givet godt ud. Efter han har været hos mig en gang pr. hest, har jeg nu ingen problemer han kan komme og løse..."desværre"




Sælger:

WINTEC 2000 CAIR KOMBISADEL,SORT M. NYE STIGREMME OG NÆSTEN NYE GJORDSTROPPER.MEGET PÆN STAND. 2000.-

ALBION SLK W 17½" KVALITETSSADEL,SORT LÆDER M. LANGE GJORDSTROP.BREDT KAMMER.NYSTOPPET. 8500 ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 06:49

Jeg kan kun sige for det arbejde jeg har set ham udføre. Har dog ikke selv brugt ham, men har set ham lære flere heste gå i trailer.


Det eneste man skal huske er at lytte til de instruktioner han giver. Der har været nogle, hvor de vist ikke fik lyttet til instruktionerne og de fik trailerproblemer efter noget tid igen. Dem der følger instruktionerne, får aldrig problemer igen.



Mvh

Sille


Alle kommentarer er KUN udtryk for min egen mening og erfaring.


For hver hesteejer, er der en mening om at holde hest.

Jeg respekterer at andre har en anden mening end mig :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har brugt ham
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 08:00

og synes han er genial. Vi fik en vanskelig og ængstelig hest til at være fuldstændig tryg ved at gå i trailer og som "tillæg" til den ydelse, fik vi mere kontrol over ham generelt.


Så Torben får ros herfra og gode anbefalinger


;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd
 
 torben er genial
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 14:10

jeg har brugt ham flere gange både til mine egne og til kunders heste og alle har været godt til freds alt foregår stille og roligt med en masse overblik og det fedeste er at man selv kan når han er kørt.


Grunden til at der ikke står noget og træningsmetoder på hjemmesiden er at torben ikke vil have at der er nogen som skal for søge at kopiere hans system uden at have den nødvendige baggrundsviden, da det er med håndering som med alt andet som har med heste at gøre, at man skal vide hvad man har med at gøre og hvordan man skal reagere før det bliver succes.


Vh gitte


GB-Dressage APS tilbyder: tilridning, undervisning, komission, opstaldning og salg af dressurheste på alle niveauer. I lækre nye faciliteter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 god ide
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 17:43

jeg syntes at torben andersen er helt fantastisk

han var ude og hjælpe mig med min heste tayson som ikke kunne gå i trailer.

han ville ikke en gang nærme sig den uden han begyndte at stejle og bagge.

med det samme da han så traileren.

så vi ringet efter torben og han kom

med det samme lærte han tayson og gå hen til traileren

og efter han havet været i gang stod tayson i trailer,

nu kan vi selv læsse ham uden problemer,han er næsten blevet glad for at køre i trailer.

så jeg kan varmt anbefale Torben Aandersen :D


Nathali og Girl<3

















0
0
Svar på denne tråd
 
 torben andersen
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 21:17

Jeg har brugt ham en ankelt gang..

Havde en rå fuldblod der angreb når jeg ville longere, og den var da ligeglad med at få en over nakken. den ku heller ikke læsses uden hjælp fra dyrlægen.

Efter han havde haft haft i den ku jeg longere ham med uber lethed og jeg kunne desuden kort efter bare læsse ham.

Det var en rigtig fed oplevelse.


Jeg overvejer at få ham til at finpudse den ene hest jeg har, så den er hurtigerer til at gå i trailer.. men det er jo ikke noget der haster


Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke imponeret
Forfatter: 
Dato:  17-03-2010 20:51
Jeg har set ham ude på min lokale rideskole en enkelt gang og jeg var nu ikke særlig imponeret. Det lykkedes heller ikke for ham at læsse hesten rigtigt på den halvanden time han var der og den blev ved med at flyve ud af traileren.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej imponeret
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 10:35

Jeg er ej heller imponeret over ham. En fra stalden brugte ham, netop pga god omtale, til en hest som var noget stædig at læsse.


Hesten var gået ret nemt ind efter ca 5 min, op til flere gange endda. Ejeren af hest siger, at det er fint for hende, at de ikke behøves gøre mere den dag, også selv om det gik så godt hurtigt, og at han gerne må komme en dag snart, for opfølgning.


Så begynder ham at tjatte til hestens bagben, da den sidste gang den går ind, den mangler liiige at ta et bagben de sidste 5 scm ind selv. Så stresser hesten op, tramper rundt, og hver gang får den et let tjat på benene, og sådan fortsætter det i min. 15 min. bagefter. Ejer af hest siger, at hun synes de skal slutte -svaret hertil var fra Torben, ´at han ikke kunne høre hende, når han arbejdede, og hun nu lige skulle huske, at det jo ikke var en Barbiehest..´Say What?? -sådan taler man da ikke til en kunde, og slet ikke en voksen og pænttalende person!!! Hvad bilder han sige ind...! Så det endte med en stresset hest, Flot må man sige. Derefter blev han bedt om at køre.


Så ja, ingen positiv erfaring med ham. -med den hest. Tror da gerne, at han er dygtig, det må han jo være siden har har fået bygget sådan et omdømme op, men det er ikke altid kun godt. Tabte meget for ham, både pga den måde han håndterede hesten, virker som det var et kronerogøre spørgsmål, og så meget pga den måde han behandlede en kunde.


Pøj pøj med læsningen..



I was normal

then I bought my first horse... ;0)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Torben Andersen
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 11:19

Jeg vil tilslutte mig som begejstret Torben Andersen fan , når det kommer til trailerlæsning, og generelt respektløse heste. Han har lært to stk af mine stædige islændere at gå i trailer, og jeg er sikker på at jeg aldrig kunne ha´ fået dem til at gå så let op selv. Og der fulgte også den sidegevinst med, at de blev meget mere lydhøre, og nemme at have med at gøre efterfølgende. Jeg oplevede ikke stressede heste, jeg synes netop hans kunst er, at han ved hvornår han skal lægge pres på hesten, og hvornår den lige skal ha´lov til at tænke over tingene. Jeg synes at han er alle pengene værd.


Med venlig hilsen Tina


Gør livet til en fest - rid islandsk hest !



0
0
Svar på denne tråd
 
 Torben Andersen
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 11:28

Der er vist ingen tvivl om, at TA besidder en fantastisk timing og derfor opnår rigtgig gode resultater.


Min ene hoppe er ved tidligere ejer trænet i trailerlæsning af ham, og det har klart lært hende at gå i trailer, så på den måde har det været en success.


Desværre har træningen ikke foluseret på hestens angst for traileren, så nu går hun ind, fordi hun bliver bedt om det, men er meget utryg ved at stå derinde og flyver ud, når bommen fjernes.


Så jeg kunne godt bruge, at TA fokuserede lidt mere på ro, når hesten skal i trailer og ikke kun selve det at læsse den.





Mvh

Mette



Sommergræs i Kolding tilbydes





0
0
Svar på denne tråd
 
 Ros herfra
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 13:52

Jeg har haft Torben Andersen ude til en hysterisk trakehner-hoppe jeg havde for en del år tilbage. Den gik op i trailer efter en del moslen rundt, men fløj altid ud igen med det samme. Efter 5 min. fik Torben hende op, og lærte hende med ro og omtanke at trailer bestemt ikke var farlig. Så hun blev både tryg og rolig ved hele trailersituationen. I vores tilfælde fokuserede Torben enormt meget på at hun lærte at traileren IKKE var skræmmende, men tilgengæld et trygt sted. Det virkede 100 procent og efterfølgende havde vi aldrig problemer.


Som bonus kunne jeg bruge hans lærdom til mine to ungheste som aldrig har givet problemer ved læsning så længe jeg bruger de ting Torben lærte mig. Derudover har jeg hjulpet flere af vore pensionære med at læsse deres heste når de ikke selv har kunne.

Så jeg siger: Glæd dig - og lyt grundigt til ham, så kan du læsse hesten selv fremover uden problemer!!


Dejlig 4 års hoppe efter Armano til salg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Torben Andersen
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 14:35

Jeg havde ham ude i onsdag, og han fik min hoppe ind traileren efter kort tid. Derefter arbejdede han med, at hun skulle gå ind og ud at begge rum, blive i trailer mm.

Jeg fik lov at prøve selv til sidst, men hesten var meget brugt på det tidspunkt.

I går holdt hun pause, som aftalt med Torben og jeg skal så forsøge mig alene i dag.


Problemet med hoppen er, at hun skal have klar besked hele tiden.

Jeg håber så, jeg kan give hende lige så tydelige signaler som Torben A.

Han sagde, at han godt kunne mærke, at hesten hele tiden spurgte, om han mente det, han sagde.

Dette er i det hele taget, mit store problem, med denne hest.


Så jeg ved ikke helt, om jeg skal grine eller græde.


Men det ved jeg forhåbenligt senere.



Hilsen Mette
Tanni og Duchess

Part søges til hoppe på 7 år.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Torben Andersen
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 15:01

Jeg har også kun gode erfaringer med ham... han er rigtig dygtig...


Men som en anden har skrevet her i indlægget så er han en speciel mand med mange meninger, som man skal overhøre for at kunne holde hans selskab ud...


han er ikke særlig høflig og ufattelig bedrevidende (med god grund), men hvis man bare husker at høre efter rent fagligt og teknisk hvad han har at sige er han dygtig og god. Man skal bare lige sortere alle hans personlige meninger fra...


Han sagde blandt andet til os at hvis hans egne heste var dødsyge og skulle køres til dyrehospital, ville han hellere lade dem dø end at læsse dem i vores trailer..... ved godt traileren ikke er ny, men den er da ikke farlig at køre med...

men vi nikkede pænt og valgte at fokusere på hvad han rent faktisk kunne med min hest og det var ikke småting...


en super dygtig mand... helt klart kun anbefaling herfra...


Louise Johnsen-Falkhans Barrani-Hjælmsbjergs Pocharma

0
0
Svar på denne tråd
 
 Torben Andersen...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 10:30

Jeg har aldrig mødt manden og aner ikke hvordan han arbejder med hestene. Har kun læst andres beskrivelse af ham og det lyder til at han nogen lunde har en ide om hvad han foretager sig


Nu skal man jo ikke lovprise trænere man ikke selv har kendskab til, men studsede da lige over de 2 utilfredse indlæg her i tråden.


Monica Hansen ?Shadow dv?


At arbejde med problemheste har jo aldrig drejet sig om at imponere. At det ikke lykkes at læsse en hest på 1½ time, siger jo ikke nødvendigvis noget om trænerens evner, men også noget om problemets størrelse. Hvis han havde arbejdet med det samme problem, på den samme hest, i over 1½ time, ville jeg nok mere mene at der var grund til kritik - for hestens psykes skyld.


Macha


At man er dygtig til at arbejde med dyr, betyder jo ikke automatisk at man er dygtig til at omgåes mennesker. Jeg ved da, fra mit eget erhverv, hvor frustrerende kunder kan være når de blander sig i, eller kommenterer, mit arbejde.


Mit indtryk af Torben Andersen er, at manden er perfektionist. Det er de fleste der arbejder med heste på et seriøst plan.


Han arbejder med hesten i 5 minutter og ejeren konkluderer at det er "godt nok". Ikke lige et begreb man forbinder med perfektionister, så Torben vil idet mindste afslutte den ultra korte træning, med et ordentligt resultat. Han tjatter til hestens ben for at få den helt ind i traileren (hvilket alle nok ville gøre for at kunne lukke rampen) Hesten stresser op og tramper rundt.


Skulle han have krævet at hesten flyttede benet? Måske ikke, men det gjorde han - med et negativt resultat. Regel nummer 1 i arbejdet med heste er: Stop aldrig træningen med en dårlig oplevelse.


Hvis hesten stresser op fordi man tjatter til dens ben, må man jo ligesom konkludere at 5 minutters arbejde IKKE var nok, uanset om ejeren mener det eller ej. Hvis ejeren havde den nødvendige ekspertise til at vurdere den slags, så havde vedkommende jo ikke haft brug for Torbens hjælp. At ejeren vil stoppe træningen mens hesten er stresset, siger jo en del om hvorfor problemerne overhovedet er opstået.


Måske kunne han ikke være bekendt at være uhøflig overfor kunden, men det ER afsindigt irriterende når kunder blander sig - specielt når man er 100% fokuseret og koncentreret om en problemhest.



Men som sagt, jeg kender ikke manden eller hans metoder. Det var bare min mening.


Fik ejeren forresten lært hesten at gå i trailer på en anden måde?



Chris!

I never give up - I never give in...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det jeg har set af ham.....
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 13:59

gør også at jeg gerne vil anbefale ham, hvis man har problemer med at håndterer sin hest.


Han er nok ikke den "HMS'er" med den største kundetække MEN MEN MEN ofte er det kunderne som skal lærer noget - og "kloger" de i det overfor TA, så glider han ikke af og "fedter" for kunden.

Og det kan man vel kun respekterer


Det jeg har set TA arbejde med er heste, som har "fået overtaget" eller er blevet "total forvirret" af deres ejers manglende konsekvent signalgivning.

Og jeg oplever, at TA nok får sat tingene på plads for hesten/får givet tydlige signaler til hesten. Og derefter prøver han at forklare ejeren hvordan man skal arbejde med hesten = lærer ejeren at give tydelig signaler.


Hvis ejeren ikke er motiveret for "at lære" , men bare tror at det er deres hest der har et problem - ja så kan TA jo ikke lærer dem noget, og så vil det også gå galt igen.


Så han er super til at lærer folk noget, hvis de altså SELV er motiveret for det - og kan se bort fra hans absolut ud af posen udtalelser


Og ikke mindst skal man da også se på, at det er enormt svært at lærer at reagerer instinktivt på små signaler, hvis man aldrig har bemærket dem før. Ingen bliver jo verdensmester pga 1½ times arbejde med en god træner - men man kan blive sat godt i gang, incoperer det med det man selv oplever fungerer, og på den måde lærer mere om sig selv og ens hest.


MVh charlotte


0
0
Svar på denne tråd
 
 Stor ros herfra
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 21:46

hvor han lærte min unge hingst samt en stædig pony vallak at gå i trailer uden stress og sure miner på "ingen tid"...


Kan kun anbefale ham og hans metode. (y)



Jack D. pintohingst u.reg. stg. 158, harmonisk bygning og temperament ud over det sædvanlige - tilbyder naturlig bedækning, Sjælland.

Se foto på præsentation.

NU SOM WESTERN HEST :-)

Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 har nogen brugt
Forfatter: 
Dato:  21-03-2010 10:46

Hej


Har noget prøvet at bruge ham til en hest der godt vil gå op i trailer og spise hø, men flipper når traileren begynder at køre? altså ikke bare trappen rundt, men springe over forbommen m.v. den har gjort det flere gange.

Jeg er så træt af den ikke kan køre i trailer, men kun stå deroppe, den har aldrig haft dårlige køreoplevelser, for den er aldrig kørt med.

0
0
Svar på denne tråd
 
 torben andersen
Forfatter: 
Dato:  21-03-2010 17:46

Enig med Moekkvi :-)


Jeg har kun ros at give til Torben. Han var ude ved min 9 års rå hoppe i fredags. På forhånd havde han advaret mig om, at det kunne være svært at indøve nye ting med en rå hest der var blevet så gammel... men han lavede dælme et flot stykke arbejde med hende. Problemet var, at hun enten stak af h. til eller mosede ind i en når hun følte sig utryg. F.eks. reagerede hun meget voldomt ved at komme i ridehallen og hun havde tydeligvis svært ved at opfatte et menneske som sin leder. Det er selvfølgelig helt forståeligt når hesten kun har levet som hest i hele dens liv og kun er vant til at blive nusset med - og ikke opdraget eller introduceret til nye ting.


Han fik hende hurtigt til at slappe af inde i hallen, men han var også ærlig og sagde, at hun ikke var nogen nem hest, da hun gang på gang testede ham i, om han nu også stod ved sin lederrolle. Dvs. hun kunne gå super pænt det ene øjeblik for så 5 minutter efter at rende ind i ham igen.


Torben var særdeles ærlig i sine udtalelser om min hest og det er jeg kun glad for. Hellere vide hvad jeg står med, end at få en rosenrød version og så senere blive skuffet over at det ikke lykkes.

Desuden kan jeg nu godt lide hans direkte facon og for det meste er tingene jo sagt med et smil på læben, men med en alvorlig undertone.


Havde min SU tilladt det havde jeg sendt min hest i træning hos Torben, men det kan jeg desværre ikke. Men jeg har suget en pokkers masse lærdom til mig da Torben var ude + et kursus jeg var til med ham dagen efter - og jeg håber jeg er i stand til at bruge det på min hest, selvom Torben ikke lagde skjul på, at det bliver svært.


Som han sagde, var han mere bekymret for mig end for hesten - og det skyldes at hun kræver lynhuritge signaler fra mig - og hvis jeg i et splitsekund er uopmærksom og ikke får signaleret min lederrolle, så har hun overtaget pladsen med det samme.


... men... jeg prøver og håber - og synes samtidig at det er sindssygt spændende...


Hilsen Mette


*********************


Undervisning ved berider Kenn Rehmeier tilbydes i Tylstrup (9382)

Skriv for mere info!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Torben
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 10:06

Er et fantastisk menneske, hvis du spørger mig :-)


Han´s "teknik" om man kan sige det sådan, er sund fornuft, og ikke så meget andet hokus pokus. Han giver hesten tryghed via lederskab, og skaber nogen "rammer" for den med konsekvens og tryghed, hvis jeg skal forklarer det med mine egne ord.


Jeg har altid kunne læsse mine heste uden problemer, og så at sige også altid andres, når ejerne ikke selv kunne. Men en af mine hopper har lige fra hun var lille, bare aldrig været vild med trailer.


Jeg har prøvet alle mine kneb selv, men nej. Hun har været læsset med den der linie Shane bruger, ja og hun gik ind, men ikke lige min metode. Så har jeg haft en anden "læsseekspert" ude, og hun fik den ind efter en lille time, men uden stress, og efterfølgende lykkes det mig også selv.


Vi kom faktisk også dertil, hvor jeg selv kunne læsse hende og kører afsted, men ind i mellem var der bare dage, hvor hun ikke ville og vi skulle kæmpe, og helt ærlig, det orker jeg ikke. Kulminationen kom nok en dag efter en scanning, hvor den de sidste to gange var gået lige ind. Først ville den ikke ind der hjemme, men det lykkes, og da vi skulle fra dyrlægen, nægtede den purre. Det ente med hun bare lagde sig ned foran traileren, ikke hysterisk eller noget, men bare ikke ville ind.


Derefter kastede jeg håndklædet i ringen, og ringede til Torben og bad ham komme forbi. Det skal siges, at jeg var meget skeptisk, men gik ind til det med den vinkel, at det aldrig tog skade at lære noget nyt, og hvis nu han havde de vise sten, så var det, det hele værd, og det var det :-)


Torben baksede noget rundt med min, og bagefter indrømmede han helt ærlig, at han undervejs troede han ikke var sikker på det lykkes. Jeg har senere været på et kursus med ham, og der nævnte han hende som være blandt de ti sværeste heste han har læsset. Hun er på en og samme tid, en meget stærk hoppe i sindet, hundred procent vinder og bestemmer gener, men samtidig ekstrem usikker på traileren, ikke en nem kombination.


Men han fik hende ind og jeg selv efterfølgende. Dagen efter skulle jeg selv, og holdda op, det var lige fire skridt tilbage, men efter lidt tid, havde jeg fat i teknikkerne og træningen gik godt. Min daværende kæreste, der var endnu mere skeptisk end jeg, var noget spændt da vi skulle have dem hjem fra sommergræs (vi havde en hesteejendom ekstra, som var til salg, og så kunne de lige så godt gå på græs der ude om sommeren, indtil den blev solgt), og behøver jeg at sige, han var noget overrasket, da hun traskede lige ind !!


Det har krævet mange timers træning, og en investering i rebgrime og torv, og jeg kan godt læsse hende udefra hvor hun selv går ind i traileren, som Torben ønsker det, men vi fandt ud af hun bliver usikker/utryg, når bommen sættes på, og jeg står udenfor. Derfor er vi kommet frem til den løsning, at jeg går med hende op, og en anden lukker, og på den måde fungerer det optimalt.


Som Torben siger, er det normalt ikke den måde han ønsker det på, men det er det der fungerer for hende, og eftersom hun har været som hun var, så er det sådan det skal gøres med hende. Det er jo en dejlig ting, når ikke "træneren" sætter tingene i bås, og siger sådan skal det være.


Hun kan idag, læsses sammen med føl, ved at jeg har hende i min ene hånd og går foran hende, og føllet i den anden, og den går op i den anden side, og en anden person lukker, ligesom jeg læsser mine andre føl og hopper, og det er specielt dejlig med hende, når jeg ved hvordan hun har været.


Der kan være dage, hvor hun lige bakker af en gang på traileren, en fem ti skridt, men så går hun ind igen. Det er gerne når jeg ikke har kørt et stykke tid, og det lader jeg hende bare gøre, giver hende et "strøg" kærligt på mulen, og så går vi ind igen. Sådan dage, læsser vi stadig med rebgrime, men ellers kan hun læsses uden idag. Men rebgrimen har været god, for hun ved at det betyder, vi skal kører, og så er der ingen spørgsmål om opgaven, specielt hvis jeg er lidt stresset.


Jeg har sidenhen læsset nogen flere heste på den her metode, mest af alt, for at se om jeg kunne, og det er lykkes hver gang.


Held og lykke med det, det kræver mange timers træning, og jeg tager nogen gange bare og læsser denne hoppe her hjemme, bare ind og ud, for hun lige kommer ind, uden at skulle kører. Det samme gør jeg med mine plage.



Annette


Kvalitets avl af springheste


Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM


Nu også HorseLux produkter, bla. Fiberpiller


Safemate folingsalarmer udlejes


Book allerede nu


www.stutteri-taldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 llllllllllll
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 10:26

Moekkvi:

Om man har mennesketække eller ej, så taler man ordentligt til andre! Han kunne sige til hende, at han vurdere der skulle arbejdes noget mere med hesten, så hun måtte vente til bagefter.

Han sluttede ej heller med en hest, som gik ind i traileren, bare nogenlunde sikkert. Nej hoppende og dansende, ikke helt inde, og så stod ejeren der med en hest, som virkede til at være mere skræmt af traileren. Og nej manden ville ikke komme igen, han mente at problemet var løst der. Og som du selv skrev: aldrig slutte træningen med negativt reslultat -men det var nu det der skete. Kan du se, hvorfor ejer (og vi andre) stod noget uforstående?


*"tjatter til hestens ben for at få den helt ind i traileren (hvilket alle nok ville gøre for at kunne lukke rampen)" =ja det ville vi andre nok også ha´ gjort -men hvorfor forlange mere, når de havde talt om, at det måske skulle tages over nogle gange. For mig at se er det da mere etisk venligt over for dyret, at der kun lægges pres på gradvist. -hvis jeg har forstået dyrevelfærd rigtigt!!


At blande sig er ikke just det samme, som at ytre en enkelt gang, at man selv er tilfreds for den dag, hvis manden er det!

Så fald lige ned en gang ang og kunden har ´ekspertise nok` -manden kan da vel tale pænt til andre mennesker!


Mit tidligere indlæg var min erfaring med ham, som trådstarter spurgte om, og fint at vende problemerne, men ikke ok at rakke ned på om det nu også var sådan det foregik/om hvor vidt kunden blandede sig i forløbet, for det var sg. en dårlige oplevelse for både hest og ejer!


Og ja vi fik lært hesten at gå ind i traileren. ved at prikke let på hestens lår med fingeren til den løftede benet, og gentage dette mange gange, -da vi igen kunne få hesten nær traileren.. Det eneste positive vi fik ud af TA´ besøg var, at vi er begyndt at bruge den grime, som han bruger. Ganske effektiv, så man kan nu bare tænke, at havde vi bare haft kendskab til den, så havde hest og ejer været sparret for den oplevelse.


Ha´ en god dag!

Venligst Tania


I was normal

then I bought my first horse... ;0)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Torben
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 14:32

Tjaeh, jeg er så ejeren af en hoppe der dengang var blandt top 3 af sværeste heste - min blev bare apatisk og det tog det meste af 3 timer at få hende ind i traileren...


Hvad jeg har set af hans metoder så drejer det sig om timing og at læse hestens humør - hvornår slapper den af - hvornår stresser den, hvornår kan den presses og hvornår skal den ha fred.


Men til alle dem der tror at man bare kan ringe efter Torben og så har hesten lært at gå i trailer - I bliver slemt skuffede, for det jeg mener man betaler for er, at Torben "installerer" et "fremad signal" på hesten som man selv skal lære at administrere, jo mere usikker hesten er, jo bedre skal man være til at bruge de redskaber Torben giver kunden og der er rigtig mange mennesker der ikke lægger det arbejde i trailerlæsning som deres hest kræver.


Jeg brugte 7 timer på professionel hjælp, efterfølgende så mit program sådan ud


Januar+Februar: læsning hver dag, til sidst kunne hesten stå i traileren i op til 45 min før jeg selv bad den om at gå ud


Marts+April: læsning 3-4 gange om ugen - hesten stod i traileren min. 20 pr gang


Maj: Læsning 2-3 gange om ugen, skramle med bommen bag på - sætte bommen fast, tage den af igen


Juni: Rampen lukkes for første gang og vi kører en tur rundt om gården


Juni-September: Hesten køres på græs 1 km. fra gården 1-2 gange om ugen og jeg begyndte at køre til stævner...


Så, til alle jer der bare har en hest der vader lige ind i traileren efter Torben har været der, sørg for at træne og pris jer lykkelige!!! Nogle heste har bare et "flugt-gen" eller et "jeg er ikke tryg ved det her-gen" som er værre end andres...




Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm


0
0
Svar på denne tråd
 
 Burde ikke skrive men
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 15:32

nu gør jeg det alligevel. Torben er hestetræner og et helt almindeligt menneske. Der findes ingen mennesker, der kan løse alle problemer inden for det fag, de nu arbejder i.


Selv den dygtigste onkolog (kræftlægen) kan ikke helbrede alle patienter. Men han kan gøre sit bedste.


Torben er ikke nogen hellig Skt Peter, han er hestetræner og gør altid sit bedste. Og ligegyldig hvor dygtig man er, så vil der altid opstå situationer, der ikke bliver løst helt efter planen.


Torben har hjulpet mig med min hest. Den var stjernepsykopat, når den skulle læsses, og jeg skammer mig over den måde, jeg har behandlet den på.


Efter Torbens 1,5 times træning, kunne jeg endelig selv læsse den. Og det var først efterfølgende, at den rigtige træning egentlig begyndte. Træning, træning, træning og mere træning. Og jeg har måtte ringe til Torben for at få hjælp osv. Altid har han talt pænt og hjulpet efter bedste evne over telefonen.


Selv da jeg kom til at "smadre" hestens trailertræning, kom Torben ud og fiksede problemet. Det var MIG, der var problemet. Og det var egentlig MIG, der blev fikset.


Jeg har kun ros til Torben!


Venlig hilsen


M




Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 19:31

Jeg føler lidt jeg bliver nød til at skrive her nu, jeg vil sige med det samme at jeg ikke vil gå ind i detaljer om noget omkring den enkelte hest, eller træningsprincipper, da tråden højst sandsynligt vil blive slettet (det plejer de).


Jeg vil starte med at sige tak til alle jer som har skrevet så pænt om mig og mit arbejde, det er virkelig noget jeg sætter stor pris på, og det varmer meget, og også en stor tak til alle dem der skriver og ringer til mig og fortæller hvordan det går, det er det der giver brændstof til hverdagen.


Til Tania


Jeg vil starte med at sige selvfølgelig har i ret, man skal tale ordentligt til folk, og jeg er helt enig, der har jeg nogen gange noget at lære endnu, og jeg tager ved lære hver gang, også af denne tråd, jeg har det jo ikke en snus anderledes hvis jeg går ind i en butik, og der ikke bliver talt pænt.


Jeg ved godt hvad det er for en hest, og jeg kan kun sige der er altid 2-3 sider af en sag, og jeg kan godt se når det bliver skrevet på den måde, så bliver det lidt mere spændende, det var vist ikke helt sådan det foregik, men lad det ligge, og jeg er da glad for det forarbejde jeg lavede med hestens bagpart kunne bruges, det er super godt.


Som sagt vil jeg ikke gå i detaljer her, og det i har skrevet er taget til efterretning, det havde måske været mere konstruktivt hvis der var blevet skrevet direkte til mig om hvordan oplevelsen havde været, og der kunne i måske lære noget, på den måde kan vi alle hjælpe hinanden.


Det her er mit arbejde, og jeg har naturligvis gode som mindre gode dage som alle andre mennesker på denne klode, og dermed kan man måske få en lidt kortere lunte, og der har jeg nogen gange noget at arbejde med over for mennesker, det er jeg klar over.


Jeg beklager oplevelsen.


Med venlig hilsen Torben Andersen


Natural Horsetraining
v/ Torben Andersen
Træning af problemheste - Trailertræning som speciale
Nu også trailerudlejning af store lyse Humbaur trailere
2250,- for en måned
Hjemmeside - Mail
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor er det flot
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 00:24

Torben er jo også manden jeg til hver tid vil bruge, hvis jeg igen skulle få problemer med en hest.


Jeg er nemlig i den heldige situation at efter Torben, for snart nogle år siden, hjalp mig med at læsse min hest i lastvogn, så har jeg selv kunne læsse alle de heste jeg har haft behov for, uanset om det har været i trailer eller andet. Signalerne forstod jeg, og derfor kan jeg også sende dem videre, når det er nødvendigt for mig.

Det var en super oplevelse at se sin hest gå i lastvognen, ja så stor, at jeg blev nød til at give Torben et knus. Han arbejder med metoder der gør mig glad, og min hest blev aldrig stresset, og forstod budskabet.


Torben er ikke en guru, men han er meget dygtig til at læse vores heste, og især dygtig til at formdle det videre, derfor kommer jeg ikke til at ringe til andre hvis jeg får problemer. At jeg så syntes Torben er både smadder sød og hamrende charmerende er jo en anden sag, og jo lidt guru kan han godt få lov at være her.


Torben, jeg syntes dit indlæg er utrolig flot skrevet, det største her i livet er vist at indrømme at der er noget der kan blive bedre, for har man indset det, så er man allerede halvvejs. Kemi mellem to mennesker kan ikke læres, den er der eller også er den ikke, man kan ikke stille alle tilfredse, og det skal man heller ikke, derfor syntes jeg dit indlæg er endnu flottere.


Fortsæt dit super arbejde, og du gør mange heste og ejere meget lykkeligere, og det er da en god viden at have ikke?


Hilsen Mette


Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag


og barfodstrimmere burde forbydes....


Medlem af Bullerklubben


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider