Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Opbinding JA/NEJ/HVORDAN
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 21:45

Hej

Jeg har et spørgsmål, hvordan binder jeg min hest i traileren? Nogen som kender en hjemmeside med en beskrivelse eller ligende?

Jeg har 2 heste som jeg skal ud en køre med. En gammel rutineret og en ung på 2 år.

Ville I binde en 2 års i trailer når hun ikke har været bundet i en trailer før, men er van til at stå bundet til dagligt ved fx børstning? Hvis den ikke skal stå bundet som 2 års, hvor gammel skal den så være før den kan bindes?

Glæder mig til at høre jeres svar

0
0
Svar på denne tråd

Har lært af de skal bindes
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 21:52

Jeg har lært at når en hest skal ud og køre, skal den bindes - da den kan skabe meget uro i traileren hvis den ikke er bundet... Så jeg ville binde det med den slags knude som kan løses med ét træk i den løse ende af torvet...

Sagde Johanna

0
0
Svar på denne tråd

Trailer
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 22:58

Jeg har aldrig kørt med en hest, som ikke er bundet. Det tør jeg simpelthen ikke.....

Og nej, jeg kører heller ikke med føl, som ikke er bundet!

Mine heste lærer fra de er ganske få uger gamle at stå bundet op mens de bliver børstet, så det kan de alle sammen.

Back on Track staldgamacher str. full til forben købes

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 16:21

Tak for jeres svar Jeg er bare i tvivl om hvordan man binder sådan en knude for ku ikke rigtig google noget..

0
0
Svar på denne tråd

Sikker opbinding
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 22:27

Jeg fandt denne side: http://knots-guide.blogspot.com

- og der var en tegning over det knob jeg selv bruger til opbinding:

Her skal du forestille dig at "hesten er i den anden ende" af venstre reb-del og du udløser knobet med et enkelt ryk i den højre reb-del.

MVH Pia Fruen på Bøgehøj

Chokodullen Marabou Minimulen Sorte Arnold Lånebassen Aslan

Djurslænding? - køb dyrenes foder hos HG Foder!

0
0
Svar på denne tråd

Med to heste.....
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 08:16

Med to heste i traileren vil jeg binde dem.

Men når jeg kører med en hest, så binder jeg ikke hesten.

Jeg er så også vant til at kører dem i ridehus og i skoven, så de er vant til selv at gå op og ned - og så er det dejligt nemt at bare lukke dem op/ud, uden at jeg skal binde dem fri.

Men som sagt med to heste, så bliver de bundet - især fordi min gamle vallak ejer ca. 2/3 af traileren, og unghestene er nogle pillenusseører, hvilket den gamle ikke synes er i orden.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

at binde..
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 12:40

hvis du ikke er så skekr på det der med at binde, kan du også få nogle "tove" derer beregnettil trailerkørsel, der sidder der et spænde i den ene ende som skal sættes fast i den ring man normalt binder i, og i den anden emde er der en panikhage som sættes fast i hestens grime... Lige meget hvilken løsning du vælger, skal du blot huske at det spænde der sidder fast i grmen skal være med panikhage

DSP springpony til salg

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 12:42

og der til vil jeg også altid binde en ung hest! mine gamle ponyer var aldrig bundet når de kørte sammen, da den ene havde en meget dårlig balance i traileren, og derfor stod meget bedre når han ikke var bundet.. men kørte de med andre var de også bundet..

DSP springpony til salg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider