Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Igang efter vinteren?
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 11:47

Når sneen engang har tænkt sig at forsvinde, skal jeg igang med at ride hestene op igen. De har ikke lavet dagens gerning siden okt-nov, så det er jo en liidt lang vinterferie de har haft iår

De har naturligvis været på fold en 7-8 timer daglig.

Men hvor lang tid ville I ride her i starten? Jeg regner med at ride i skoven og en lille smule dressur for at smidiggøre dem lidt igen.

Men sådan som Savoux, har virkelig tabt muskler på hals og ryggen, så de skal jo bygges stille og roligt op igen. Er det ikke bedst med skridtture ud ad landevejen? Det synes jeg ihvertfald at have hørt/læst på et tidspunkt...

På forhånd tak for svar

R.I.P Mispige. 14.4 2005 - 17.8 2008

R.I.P Leopold. 13.11 2000 - 17.6 2009

Wintec pro 17" dressur sælges. Se ann. Åben for bud

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

Skridtture
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 12:37

Jo, skridtture ud i terrænet og på vejene er den bedste genoptræning. Skridter hesten godt fremad giver det både kondi og en god overlinie, samtidig med at senerne styrkes.

God fornøjelse :)

Hilsen Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Bettina ...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 13:03

En gylden regel er, at man skal bruge nogenlunde samme tid på genoptræning, som den tid hesten ikke har lavet noget. Jeg ved dog ikke, om det kun gælder, hvis hesten har haft boksro.

Men eftersom det er begrænset, hvor mange muskler de har sat ved at gå på fold, så er det stadig vigtigt at starte meget langsomt op. Jeg ville derfor nok vente et par uger med dressuren.

God fornøjelse!

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

0
0
Svar på denne tråd

i gang igen
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 15:13

Hej jeg købtr ny hest for ca et halvt år siden den havde stået i ca et år på græs min dyrelæge rådet mig til kun at skridte i en til to md helst på hårdt underlag starte med 20min og så trappe op til ca 1,5 time han er så i fuld gang nu og må sige at jeg har vætet noget overrasket over hvor god kondi og hvor mange muskler han har sat bare ved at skridte lige ud.

desuden sagde min dyrelæge at det var forbudt at longere de første 3md da det var en voldsom belastning for benene når den havde stået i så lang til og at sener og led ikke ville have godt af det

så pointen at det jeg ville skrive var egentlig bare at hvis det var mig ville jeg starte i skridt bare der ud af,og der er jo ikke nogel der siger at man ikke må samle hesten i små sekvenser.

mvh betina

0
0
Svar på denne tråd

igang igen
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 15:57

Tak for svar. Vil starte med at ride i skoven de første par uger og begynde med en 20 minutters tid

Det var også det jeg selv havde regnet med, så det er jo alletiders. Det er bare altid meget rart at høre andres meninger osv

R.I.P Mispige. 14.4 2005 - 17.8 2008

R.I.P Leopold. 13.11 2000 - 17.6 2009

Wintec pro 17" dressur sælges. Se ann. Åben for bud

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider