Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Stiver sig af på venstre volte
Forfatter: 
Dato:  24-09-2009 10:00

Jeg har haft skrevet noget lignende herinde før, men det var som om at vi ikke rigtig kunne komme videre på trods af det. Problemet er, at når vi rider på venstre volte, stiver Madi sig af og vil ikke rigtig "rundt". Jeg kan slet ikke få den kontakt til bidet som jeg har, når jeg rider på højre volte.

Altså, jeg rider jo med den udvendige tøjle på højre volte, men det kan ikke lade sig gøre på venstre, da hun på en måde "drejer" hovedet, så jeg ingen kontakt har.

Når vi bøjer af til venstre, har hun også problemer med at slappe af. Højre rundt er der intet. På tur kan man for det meste også kun dreje hende rundt til højre, hvis hun "stikker af".

En sammenligning ville være, at når vi rider på højre volte er hun blød som smør, men så snart vi skal venstre rundt er hun blevt til en sten.

Jeg håber, at der er nogen der forstod mit problem

Og så lige et billede af hesten vi snakker om:

0
0
Svar på denne tråd

hmm....
Forfatter: 
Dato:  24-09-2009 13:09

Det er jeg også lidt interesseret i at høre, min er det på højre volte.. På venstre volte gr han max lækkert, men så snart vi rider over på højre, ja så taber han sig kan ikke holde en fuld bæring,s bliver han lidt tung for mig.

Så håber der er nogen der har gode råd:)

Rocky - min dejlige hest....

0
0
Svar på denne tråd

fysisk problem
Forfatter: 
Dato:  24-09-2009 15:22

Jeg vil jo mener at hesten har et fysisk problem - kunne være skæv nakke eller skulder eller hofte - så jeg ville jo få den tjekket af en kiropraktor eller en fys..

Det kan også være tænder - en skjult ulvetand - tandspidser eller andet der gør det ubehageligt for hesten at dreje til den ene side.

Spalding dressur, brun 17½" Fit 2 sælges

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Balance
Forfatter: 
Dato:  24-09-2009 16:00

Det kan osse sagtens have noget med balancen at gøre. Alle heste har en dårlig side, men nogle er værre end andre og har meget dårligere balence.

Når hesten skyder skulderen ud mod barrieren på venstre volte og drejer hovedet til samme side, må du forsøge at støtte så vidt muligt op på udvendige tøjle, samtidig med at du presser hestens udvendige skulder ind mod midten med din udvendige schenkel så godt du kan. Samtidigt skal du så igen forsøge at stille hesten ind i volten med din indvendige tøjle.

Jeg ved godt det kan være svært, når hesten stiver sig sådan som du beskriver, men det er næsten eneste løsning. Og rid på 20 m volte indtil hesten begynder at slappe af og give efter, samt lav en masse overgange.

Men du bør selvfølgelig også få tjekket hesten, hvis ovennævnte ikke begynder at hjælpe efter et stykke tid. Det kan f.eks være tandspidser.

0
0
Svar på denne tråd

jeg løser ved
Forfatter: 
Dato:  24-09-2009 16:02

Nu ved jeg ikke helt hvordan stiver sig.

Jeg har prob. med at min hoppe skylder højre skuldre ind - på begge volter. Det skyldes at venstre bagben ikke arbejder nok - så jeg bruger at lægge piske på venstre bagben (jeg lægger den bare på låret - måske et meget lille dask, men det må for gudskyld ikke give spænding i hesten - for så er man lige vidt) og beder om at det ben laver lidt mere - så retter hun sig :-) Men det er lidt et nørklearbejde :-)

"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular

Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd

For what its worth
Forfatter: 
Dato:  24-09-2009 18:49

- så har jeg kæmpet længe med det samme bøvl af stadigt tiltagende styrke. En dag jeg havde travlt med at snakke i stedet for at koncentrere mig om ridningen, kunne hesten pludselig godt, og så faldt tiøren endelig: Min hofte var en smule drejet så indvendig sædeben var en smule længere tilbage, end udvendig. Altså - ikke noget med vægten for meget til ind- eller udvendig side, ikke noget med tryk i bøjler, tøjler der kontrollerede skuldre, låste kæber, forkerte schenkler eller lignende, men simpelthen en rotation omkring rygradens akse.

Det var måske 1-2 cm det drejede sig om, men det var nok! (så fremover når der er sexede kvinder på ridebanen, skynder jeg mig hen for at snakke, fordi jeg så automatisk bliver en bedre rytter )

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

madison
Forfatter: 
Dato:  24-09-2009 23:27

Tak for jeres svar

Da jeg red i dag, fik jeg en ude fra stalden til at se på, mens vi henholdsvis travede rundt på højre og venstre volte. Nu er min hukommelse ikke så god, men det det var noget med at hun bla. kunne se, at Madi ikke bevægede sine bagben ens. Derefter tjekkede hun hele Madi´s højre side, og vi fandt ud af, at hun havde en del "spændinger".

Det går vi altså i gang med at løsne fra i morgen. Dvs. at den står på versader og jordarbejde.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-09-2009 00:20

Prøv at lade en anden ride den uden at nævne noget om problemet.

Min nye træner red min forleden dag, hvor hun INGEN problemer havde til højre, hvor jeg altid synes han stiver sig og bøvler rundt.

Nu hvor jeg får undervisning er der ingen problemer, så det kan ligeså godt være rytters problem, fysisk såvel som psykisk-i mit tilfælde var/er det psykisk at jeg havde bildt mig ind at han var meget stivere på højre- og det er jo så fordi jeg rider HELT anderledes på den volte fordi jeg VED han stiver sig- og så gør han det jo ;)

Er det hesten der er "problemet" kan en masse ottetaller i forskellig størrelse, slangegange og volteskift hjælpe godt på stivheden.

Mvh Mie

0
0
Svar på denne tråd

problemet
Forfatter: 
Dato:  25-09-2009 06:07

ligger i 99.9% af gangene hos rytteren, som et par af Jer også nævner. Så i stedet for at sætte en masse igang med kiropraktor osv osv osv, så prøv at se hvordan du selv rider, eller få en anden til at prøve hesten, så du kan se at det ikke er den, der er noget galt med.

Registreret minishetlænderhingst søges til bedækning af shetlænderhoppe.

Specielle farver søges - ikke sort.

3-års angloaraberhoppe sælges. Tilridning igang, super temp.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider