Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

drive m. sædet og lave halvepareder
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 19:59

Hvordan kan jeg lære min hest hvad det betyder når man driver med sædet og at hun skal sænke tempoet hvis jeg laver halveparader?

Jeg har nemlig det problem at jeg bare ikke kan få min til at gå til biddet. Jeg tror at problemet ligger i at hun ikke ved hvad hun skal...

Når jeg driver med sædet bliver hun ikke hurtigere eller træder bedre under, og når jeg laver ½-parader sænker hun heller ikke tempoet, det eneste hun gør er at stritte imod, åbne munden og tage hovedet længere op.

Jeg har i lang tid prøvet at lære hende kommandoerne, men hun fatter det bare ikke!?!?

Min ridelærer siger at jeg bare skal sætte mig igennem og lave hjælpene hårdere og tydligere, så hun ikke kan undgå at mærke dem.

Men jeg kan sidde og klemme så hårdt med lårene og drive til mine ben falder af, hun reagerer stadig ikke.

Løsdrift/sommergræs tilbydes (lige ned til vandet, i 5881)! Se min præsentation...

0
0
Svar på denne tråd

Stop og start
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 21:05

Det lyder som om du ikke har fået installeret et tydeligt "stop" og "start" signal hos hesten.

Prøv at se nogle videoer inde på www-blueberryhill.dk hvor Susan Kjærgård demonstrerer signalindlæring hos hestene.

Akrylnegle laves i Frederikssundsområdet af certificeret CND designer. Et fuldt sæt franske negle med 3 ugers holdbarhedsgaranti koster 475,-, vedligeholdelse 375,-. Se link på præs.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 21:22

som Diaz siger skal du have installeret dit stop igen, evt med tilbagetrædning, så hesten tænker tilbage når du tager dine anholdninger, derudover vil jeg bare siger at det lyder som en god ridelære der ikke finder på nemmere løsninger som at save eller lirker!!! forsæt med dit gode arbejde og en god potion tålmodighed så skal det nok komme:-)

Sagde en Dressur Rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Og så er det
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 21:30

en god ide at tænke på at man ikke skal drive med sædet, men man skal give signaler med sædet. Altså have et signal der betyder frem og ikke sidde og skubbe hele tiden.

Sagde Janne - der havde et virkelig fedt HN-træf 2009

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

jeg er enig med dig Jannej
Forfatter: 
Dato:  13-09-2009 09:13

Jeg har også samme mening som Jannej, med at man ikke skal sidde konstant og skubbe hele tiden. Men det synes min ridelærer ikke...

Altså jeg har forstået det sådan (hvis hesten altså er ordentligt trænet ) at hvis man skubber frem med sædet (bare en kraftig gang) så skal hesten reagere og gå hurtigere. Men jeg kan bare sidde på min og skubbe og skubbe og skubbe, hun bliver ikke hurtigere før jeg prikker til hende med hælene.

Løsdrift/sommergræs tilbydes (lige ned til vandet, i 5881)! Se min præsentation...

0
0
Svar på denne tråd

Det er jo
Forfatter: 
Dato:  13-09-2009 19:55

fordi hun ikke har lært hvad det betyder. Det lyder som du skulle skifte træner?

Sælges:

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

Jannej
Forfatter: 
Dato:  13-09-2009 20:46

Skifet træner... Det er ikke så let for jeg vil ikke skifte rideskole (for efter min mening er den jeg går på den bedste), og jeg kan ikke tage ud til en anden træner, for Mell nægter at gå ind i en trailer... (jeg er i gang med at lære hende det).

0
0
Svar på denne tråd

lær hende signalerne fra jorden?
Forfatter: 
Dato:  13-09-2009 21:01

Måske kan du med fordel lære hende signalerne fra jorden?

Jeg er ikke den store tilhænger af at drive fra sædet, jeg bruge "mundlyde".

Et smæld med tungen betyder "hurtigere" to smæld "endnu hurtigere" osv.

Jeg lærte min hoppe det fra jorden. I starten må jeg bruge pinden som hjælp. Dvs. jeg gik med hende i kapsun (men du kan sagtens bruge en grime), så sagde jeg lyden. Hvis hun ikke regerede prikkede jeg til hendes bagende og sagde lyden, når hun så gik hurtigere/travede roste jeg hende. Efter et stykke tid var pinden ikke nødvendig, men hun smæld med tungen.

Jeg stopper også hesten med lyd...bruger stadig "whoaaa" og det reagerer hun på.

Hvis du gerne vil bruge halve parader så kan dette også indøves fra jorden.

Hvis det er svært for dig at træne alene, så er du måske så heldig at der er nogen der kan hjælpe?

Jeg må erklære mig enig med Janne, måske skulle du skifte træner?

Jeg kender ikke din træner, men hvis du synes der er noget der føles forkert, skal du overveje om du er arbejder med den rette træner.

0
0
Svar på denne tråd

så prøv selv
Forfatter: 
Dato:  13-09-2009 21:12

Hvis du ikke må få en anden træner til at komme dér hvor du er, så skynd dig at lær hende at gå op i trailer!

Du må vel gerne få en ud til at hjælpe med at gå i trailer?

0
0
Svar på denne tråd

Men der er vel
Forfatter: 
Dato:  13-09-2009 21:17

frit valg af træner? Der er mange trænere der kører ud, så behøver du ikke køre nogen steder og du får en anden trænes øjne på din ridning :)

Sælges:

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

ridelærer...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2009 07:01

Jeg tror ikke at der må komme nogen og undervise, for der har aldrig været nogle andre trænere og jeg mener at have hørt at der ikke må komme nogen udefra og undervise (ellers tager de jo arbejdet fra min ridelærer).

Altså hun siger ikke at man SKAL drive hele tiden, men når jeg prøver at drive mindre og så bare giver nogle skub når der skal lidt mere gang i Mell, så siger hun at jeg skal drive mere og ikke sidde passiv...

0
0
Svar på denne tråd

prøv lige
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 00:27

prøv at klemme med dine schekler, samtidig med at du driver med sædet,du må gerne bruge lyd indtil hun forstå hvad det er hun skal.

Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider