Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Når træningen går godt:)
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 13:39

Lige et lille glædes-indlæg ang. træningen af ham jeg har i ridning nu.

Han har en smule gjordkrampe, men når jeg tager højde for det går det faktisk rigtig godt. Faktisk så godt at jeg vovede at vi skulle på tur i dag. Så med min datter på Lucky red vi afsted ned ad vejen. Han gik frisk fremad for lange tøjler.

Da vi kom et stykke ned ad vejen fløj der pludseligt en fugl op inde i træerne. Ponyen blev selvf. bange og sprang frem. Jeg reagerede instinktivt og tog fat i tøjlen og faldt så helt frem for han stoppede prompte. Det blev jeg lidt overrasket over. Selvfølgelig har vi trænet stop, men troede vi skulle repetere det når vi red et nyt sted.

Han blev også lidt bange da Lucky og Camilla kom langt foran og han løb lidt. Men igen kun til jeg fik fat i tøjlen. Så faldt han til ro med det samme.


Andre der har nogle gode oplevelser i træningen af hestene lige pt?


0
0
Svar på denne tråd
 
 masser af gode oplevelser
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 13:48

dejligt, når det går godt :)


Jeg har en masse gode oplevelser for tiden - Ynox er begyndt at kunne "sætte sig" lidt mere, og jeg begynder at kunne ride ham mere "op i nakken". Dog er han en spasser i galop, men det kommer forhåbentligt snart.


Og så er jeg kommet på ryggen af min unghest. Skal op på hende for 4. gang i dag. Hun er bare en engel og vaaader bare rundt med mor her på ryggen :)


Registreret minishetlænderhingst søges til bedækning af shetlænderhoppe.

Specielle farver søges - ikke sort.


3-års angloaraberhoppe sælges. Tilridning igang, super temp.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja og jeg kunne stadig bare
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 22:49

skrive en hel tråd fuld om hvor frustrerende det er slet ikke at have tid til at træne..............................



MEN godt at høre i har en masse fornøjelse og gode resultater :)


www.epona.tv



Time And Space.



Har du en flok rå plage/voksne heste der skal i hænder? Jeg mangler nogle rå heste til at demonstrere den 1. menneskekontakt og den indledende træning. Kun nord/midtjylland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den bedste hest...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2009 10:26

...og den bedste træningsmetode .


De sidste par dage, har min hest været så meget mere end super fantastisk ...

Hun var så god i går, at jeg efter kort tid stoppede og blot sad helt stille og smilede over hele femøren .


Den lille tvivl der engang imellem popper op, efter jeg kastede mig hovedkulds ud i metoden, er blevet begravet for evigt inden for de sidste dage.


Jeg rider alle tre gangarter nu - med flere gear i hver gangart - rider altid ude, altid alene, og selvom hesten selvfølgelig kan spænde op og kigge, så er hun altid lydhør overfor signalerne .


Forleden dag, for første gang i år, på stupmark - hun var der bare hele tiden. Efter en god jordvindende fræser galop, ned i skridt og efterfølgende en helt rolig og afslappet hest, der skridtede roligt hjemad for en helt løs tøjle - det er altså den bedste og mest ultimative ros jeg kan få .


Og jeg sender en kæmpe portion ros videre til alle der deler ud af deres viden for bedre og mere venlig træning af hesten .


Og så en lille historie...


For nogen tid siden, da jeg skulle ud at ride, stod en bekendt, der her en smule hestekendskab og kiggede på.
Vi småsnakkede mens jeg trak hesten ud, spændte gjord, trak hesten hen til skamlen og steg op - hesten gjorde som den var trænet til, alt sammen forgik stille og rolig og for en løst hængende tøjle - hvorefter mandens konklusion var ..."sikke et godt temperament den hest har" ...



MVH Louise




www.epona.tv






0
0
Svar på denne tråd
 
 kommentarer
Forfatter: 
Dato:  03-08-2009 10:55

Er det nu mit underlag - der gør hele forskellen ;-)) Ja - TYPISK at god træning bliver gjort til godt medfødt temperment :-)




Hilsen Søs som både rystes og undskylder over de ufattelige mange manglende ord og bogstaver, der findes i mine indlæg :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øh.....
Forfatter: 
Dato:  03-08-2009 11:41

...altså Søs, nu jeg må tilstå min synd - jeg har de sidste dage redet i bomsadel , med dit underlag (det hvide) - og hold da op, hvor er det fedt med den gode støtte - tror min bomløse æra er over for et stykke tid ...


Hesten har dog stadig lang man med 3 indianerfletninger og går stagig barfods - så lidt hippieekvipage er der over os...endnu ...


MVH Louise




www.epona.tv






0
0
Svar på denne tråd
 
 LOUISE dog !!!!
Forfatter: 
Dato:  03-08-2009 12:46

BOMSADEL - jeg har da aldrig kendt magen, Louise ;-) Men godt at høre at hun stadig har indianerfletninger og er barfods :-) Så er verden da ikke helt a lave :-)


Nå - spøg til siden - FEDT hun er så sød. Hvilken bomsadel rider du i??? NYSGERRIG er jeg jo :-)




Hilsen Søs som både rystes og undskylder over de ufattelige mange manglende ord og bogstaver, der findes i mine indlæg :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-08-2009 21:20

Hejsa


Det var da en hyggelig tråd. :D Den vil jeg gerne deltage i. Tillykke til Jer andre, som også har haft en positiv oplevelse med Jeres ridning.


Min hest og jeg har lige opnået et mål. Til et stævne først i juli havde jeg trænet efter og håbet på, at vi kunne blive klar til at forsøge os med en La2. Det lykkedes!

Ud over det blev vi nummer 7 ud af 13, så jeg føler mig meget glad og veltilfreds med udviklingen. :D


MVH Janni.

0
0
Svar på denne tråd
 
 os mig...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2009 22:15

Tilridningen er begyndt af min unghest. Jeg var på ryggen for anden gang i dag og det gik super. Helt afslappet halsføring og ingen reaktion på at jeg trådte i bøjlen og satte mig i sadlen (fra en stol naturligvis). Frem, tilbage og stop virkede som det plejer (fra hjælperen på jorden). Næste gang skal jeg også prøve at have et par tøjler og prøve signalerne fra ryggen.


Stjerne-mini-hest... :) Dejligt med en susanficeret hest som tager det som om den har prøvet det mange gange før. ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 os os..........
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 09:38

vi red ENDElig en afslappet trav i terræn igår - hvor vi både kunne ride "om hjørner" og forbi stier uden at blive angst!! - jeg nærmest tuede...... ENDELIG!!!!! (måske er der håb for os om vores mål med at blive skovturshest også......)


Velholdt brun Spalding dressur 17" Fit 2 sælges henvendelse på PB


-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk :)


Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 10:18

rigtig dejligt at I andre også har lidt succes med træningen:)


Vi skal på tur igen i eftermiddag og jeg håber da han er lige så god som sidst.


Ved siden af er jeg ved at træne med Cæsar. Han skal lære at gå pænt i trensen og her er vi også begyndt at bevæge os udenfor folden. Og indtil videre går det også supergodt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træning.
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 14:01

Vil da lige fortælle at turen gik godt i går. Også da hans turkammerat gik i stå. Han tøvede lidt, men gik så frem da jeg bad ham om det. Dog synes han ikke det var vildt spændende da turkammeraten var vendt rundt og på vej hjem i fuld galop. Men jeg kunne vende ham lige så stille og holde ham i skridt hele vejen hjem selvom han var meget ivrig for at komme tilbage igen.


Turkammeraten derimod var i et forfærdeligt humør. Men hun var også meget kraftigt i brunst. Så måske jeg venter et par dage med at ride hende igen, så ikke vi får øvet de dårlige vaner.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Juhu..her kan jeg være med.
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 14:31

Efter jeg har fået min hest hjem igen, har vi brugt en lang periode med skridt ture for lange tøjler i skoven. Der er blevet øvet skridt parade overgange til den store guldmedalje. Det er lige så stille blevet til lidt trav for lange tøjler også. Vi har kun fokuseret på afslappethed og roligt tempo...


I går aftes da jeg kom tilbage til folden efter min sædvanlige skovtur, kunne jeg ikke dy mig for at prøve en lille galoptur.

Og sørme om ikke hesten sætter i en dejlig blød og rolig galop... et par omgange på en KÆMPE volte og så ned i trav.

Pæn kontrolleret overgang og hurtigt ned i skridt. Til min store overraskelse fortsatte hesten i den mest afslappede skridt for lange tøjler. Jeg satte i trav.... hesten krediterer med laaaangsom afslappet trav for lange tøjler.... Jeg kan slet ikke få armene ned igen.


Førhen har det set helt anderledes ud efter galop.

Anspring i galop... hovedet i vejret.... stive sig ud af volten og så afsted i vild galop. Ned i trav, mens han var ved at snuble, fordi hans ben rendte så hurtigt.....Smide ryggen og hidse sig helt vildt op, så jeg blev nødt til at have godt fat i ham....ned i skridt..... hver gang tøjlen slækkedes lidt, forsøgte han at sætte i trav, og skulle HIVES ned i skridt igen.


Min søster har lagt grundstenene for den nuværende ridning, og hun har brugt lang tid og mange penge, men nu er han ved at forstå, had det hele drejer sig om. HURRA!


Hilsen Maria


Livet er for kort til bekymringer

-Men hvor er det svært at lade være

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider