Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Bedre på venstre. :)
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 12:48

Hej. :)

Jeg synes det er rigtig mærkeligt, at både Freja og jeg er bedre til at ride venstre volten end højre volten?

Jeg ved ikke om det er mig, eller om det er Freja, men jeg kan meget bedre bøje hende af og sidde ordenligt på venstrevolten, hvor jeg på højre volten hele tiden lige skal rette mig, fordi jeg synes jeg sidder skævt. Og føler i det hele taget, at jeg er meget bedre til at ride venstrevolten.

Det har været meget værre med højre volten, men det begynder at gå fremad med den jo mere vi træner.

Har I nogle forslag til hvordan vi begge kan blive gjort bedre til højrevolten, eller bare en forklaring til hvordan det kan være? :)

I spring er der ingenting :D

Sara Larsen

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville tjekke
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 16:00

Jeg ville få tjekket om hesten (kiropraktor) eller sadlen er skæv - det vil gøre at den føles meget uens på volterne.

Hvis både sadel og hest er lige så ville jeg træne ligeudretning - det styrker begge sider og gør hesten og dig ens på begge volter

Velholdt brun Spalding dressur 17" Fit 2 sælges henvendelse på PB

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk :)

Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 16:47

Alle, både heste og ryttere har en god og en dårlig side - hvis man er lidt uheldig er det samme side for begge, løsningen er at være super opmærksom på at ride mindst lige så meget på den dårlige volte - man kommer nemt til at ride mest på den gode.

Hvis du er omhyggelig kan du få hesten blød som smør på begge volter.

Gitte

Memento mori

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

opstilling
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 17:38

Hvis du sidder skævt, kan hesten umuligt bruge sig ligegodt i begge sider, så dette ville jeg se på hvis det var mig. Tror det er guld værd at komme i longen og have en erfaren person til at undervise i korrekt opstilling, med fokus på sædet. Hvis man sidder bare lidt skævt, vil det få negative konsekvenser for resten af ens egen krop + selvfølgelig hestens.

Jeg døjer selv med at hesten er bedst på venstre volte og dårligere på højre, og jeg er helt sikker på at fejlen skal findes i min sæde, da jeg har oplevet det med flere heste.

Hvis du har lyst til lidt læsning, kan jeg varmt anbefale Kyra Kyrklunds bog. Jeg synes hun beskriver sædets betydning rigtig godt :)

0
0
Svar på denne tråd

heheæ.
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 23:59

har fulstendigt det modsatte problem(sidder skæv til højre) men har så fundet ud af at det er fordi min sadel er skæv. desværre.

men er i gang med at finde ny.,

Jeg vil anbefale dig at få hesten og sadlen tjekket. og få en til at se om DU sidder skæv...

Stavefejl er gratis(;

. Sagde Line:P

vil alså være ponyrytter for altid!

hader bare dem der giver hesten skylden, bare fordi' at man ikke kan ride ordenligt!
-Jeg er bestemt ikke fejlfri(:

0
0
Svar på denne tråd

lalalala
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 00:09

Det er en vane sag :) Jeg har engang haft problemer med ryggen, det har gjort at min opstilling er pænere på venstrevolte end højre.

Det gør jo så også at jeg får redet bedre igennem på venstre og rider mere på venstre.

Men bare vær opmærksom på at du laver de samme øvelser på begge volter, og måske rider lidt mere igennem på den "dårlige" volte end den "gode"

-Simone & Wald Staff

Wald Staff, .
*DRESSUR STJERNE*
,<3,

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider