Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Tilridning hjemme
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 07:34

Sender man "altid" sin hest afsted, hvis man skal have den tilredet eller er der nogle af Jer der har erfaring med at træneren kommer hjem til dig selv? Også med samme intervaller, som den ville blive trænet, hvis den stod på et træningssted.

Jeg bor i Ringsted og skal "bare" have gjort ham ridevant i de 3 gangarter. Regner med selv at gøre ham ryttervant.

Vi har indhegnet ridebane, men ikke noget ridehus.


Hører gerne om Jeres erfaringer, da jeg ikke er meget for at sende ham afsted

Også gerne priser hvis det er muligt.


Hilsen Jannie


Drengeløsdrift, drengebokse eller hoppeløsdrift. Store folde. Gode venner. Græs hele året. Ridebane. Store skove omkring. Alt inkl. kr. 1400.

0
0
Svar på denne tråd
 
 øhhh.....
Forfatter: 
Dato:  11-03-2009 09:14

Jeg tænker lidt, hvorfor ikke bare gøre det hele selv??? Hvis du har sådan almen rideforstand, så skulle det jo ikke være noget problem. Og da slet ikkke når du alligevel selv vil gøre den ryttervant.

Hvad jeg dig, villejeg ride den selv. Du kender den sikkert bedst selv, og hvis du ikke er glad for at sende den i byen til træning, er det måske fordi du ikke helt er tryk ved hvad andre kunne finde på at gøre ved din hest. Rid den sel, for en god underviser ud, som du er tryg ved,og tag den der fra.

Held og lykke med det hele.


Jeg selv har aldrig haft heste i ridning, men gjort det selv. Godt nok er jeg aldrig kommet langt i ridekarrieren, men jeg har hverken haft abtioner om det, tiden eller talentet til det. Men jeg har blot gjort det hele i et tempo hesten og jeg selv kan følge med til..


Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilridning hjemme
Forfatter: 
Dato:  11-03-2009 10:16

Mht. at gøre det hele selv, så er jeg bange for at forvirre ham mere end jeg gør godt. Jeg har aldrig rigtig gået seriøst til ridning, bare været hyggerytter og de heste jeg har haft at ride på, de har kunnet det basale, så som f.eks galopanspring, hvilket har ingen anelse har om hvordan jeg får installeret uden at skulle løbe den igang på vores landevej, så derfor tror jeg at det vil være bedre for ham, at der kommer en erfaren indover og får installeret det mest basale

Han virker til at være "frygtelig" lærenem, så derfor også alt for hurtig til at opfatte når jeg gør noget forkert..... ville nok få brug for en til at fikse det hele bagefter, hvis jeg selv gik igang


Hilsen Jannie


Drengeløsdrift, drengebokse eller hoppeløsdrift. Store folde. Gode venner. Græs hele året. Ridebane. Store skove omkring. Alt inkl. kr. 1400.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg hved
Forfatter: 
Dato:  11-03-2009 10:34

ikke om du går ind for shanes metoder, jeg overvejer sel at få ham til ringsted og kravle op på min hest, hun har dog været redet, så forventer at jeg kan skridt trave når han er færdig, men nu må jeg se hvor langt jeg selv kan komme


Stop de lange dyrtranspoter.

http://www.handlewithcare.tv/dk


Mvh Susanne

Pari-lida og Waldini.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilridning hjemme
Forfatter: 
Dato:  11-03-2009 10:53

Hvad jeg kender til Shane, så tror jeg, at jeg er mere tilhænger af at tage det i et lidt langsommere tempo. Kunne måske godt være jeg ville overveje Shane, hvis det viste sig, at der var problemer, men hvis det hele kører fint, så tror jeg, at jeg vælger "almindelig" tilridning.


Hilsen Jannie


Drengeløsdrift, drengebokse eller hoppeløsdrift. Store folde. Gode venner. Græs hele året. Ridebane. Store skove omkring. Alt inkl. kr. 1400.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilridning selv
Forfatter: 
Dato:  11-03-2009 13:13

Jeg er påbegyndt tilridning af min unghest selv og har ikke i sinde at sende ham nogen steder hen. Jeg vil selv lære ham det han skal lære.

Jeg har gået til ridning i mine "unge" dage - så jeg regner med at kunne lære ham det grundlæggende. Så kan man jo altid få en dygtig underviser ud og hjælpe en videre.

I nærheden af Svendborg hvor jeg bor - er der store muligheder for gode undervisere såsom Jørn Sørensen og Susie Fastrup.


/Lisbet


Splinterny sikkerhedsvest - Beta 2000 - Level 3 - str. L sælges 400 kr - se billeder på min præsentation.


0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis du er bange
Forfatter: 
Dato:  11-03-2009 13:49

for at gøre noget forkert, hvorfor så ikke bare klargøre den mest muligt hjemmefra, og så sende den afsted i et par uger +-, og få det sidste "af starten" installeret godt??? Jeg selv ville ikke være bekymret for at løbe heste igang i starten. Sådan lære vi dem vel mere eller mindre alle det i starten??? Når de har lært galoppen, lære men dem jo "knappen" galopanspring.. Og så kan jeg berolige dig med at det meste faktisk mere eller mindre nemt kan rettes i det tilfælde af der er blevet lavet kuk i den, så jeg ville ikke være så bekymret.

Men igen, spørg i dit område, efter evt. dygtig rytter, der kan hjælpe dig. I princippet er det jo ikke nødvendigt at have underviser hver dag, men bare en til at give en "lektioner" for.. Held og lykke med hesten


Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider