Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Røvfuld eller...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 19:25

Min hest er en glad hest, måske lidt for glad..Når hestene skal på fold, kan han ikke vente på at det bliver hans tur, så han regerer ved at stejle i boksen, putte forbenen ud gennem tremmerne, så han bedre kan holde øje med hvad der sker..

Nu har vi så igennem 3 mdr. sørget for at han kommer først ud,så går det.. men så er der nogle smuttere med at han ikke kommer først ud.. og så er den gal, i dag mistet han en sko... heldigvis skete der ikke noget med benet.. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med det for at få ham væk fra denne unode, men hvordan.. hjælp ønskes

0
0
Svar på denne tråd

Sådan et autist barn har jeg også
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 19:34

den kommer først ud HVER dag, på samme måde HVER dag... Jeg har kunne træne den til mange ting, fx kan den komme alene ind i stalden, gå alene på tur, stå alene i trailer. Men lige på nogle punkter skal tingene foregå på samme måde hver gang, ellers så tror den at den dør. Hun bliver så stresset så det er umuligt at træne hende i situationen. Derfor har jeg affundet mig med at sådan er den og den har specielle behov. Sådan er nogl heste bare... Røvfuld?? Nej det er nok den værste idé til en bange hest.. Og glad er nok ikke den rigtige betegnelse, den reagerer som den gør af frygt og det skulle man jo gerne minimere :)

Sagde Janne

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :)

0
0
Svar på denne tråd

ja, autist
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 20:01

aha, autist ja det er nok en meget god betegnelse...det er også det jeg hælder mest til, at jeg nok må lære at leve med at min hest har nogle specielle behov... Han virker bare ikke stesset eller bange, men måske kan jeg bare ikke tolke angsten...men jo han regerer jo fordi han ikke vil efterlades alene og det er jo selvfølgelig angst..Man står i en sitiuation hvor man ikke ved hvad man skal gøre, så spørger man folk til råds, og et af rådet gik på at han bare skulle "ha en røvfuld fordi han ikke havede respekt og var uartig" men var nok godt klar over at det var langt ude. Han er jo på alle andre områder en dejlig nem og ukompliceret hest. Hvad gør du så hvis din er syg og ikke må komme ud eller skal have smed ?Og tak for svaret, det varmer at man ikke er "alene"...

0
0
Svar på denne tråd

Min kommer
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 20:07

altid på fold... end of story. Hun har aldrig været så syg så hun ikke kunne komme ud. Min har jeg så også fået trænet så rolig, så hvis hun bare kommer ud fx ½ time, så kan jeg tage hende ind med en makker og lade dem stå inde (hvis ellers stalden er rolig) Det er om morgenen hendes rutine SKAL være som den plejer.

Mht smed, så kommer han eftermiddag ellers bliver hun taget ind, får smed og kommer ud igen. Besværligt? Ja, Nødvendigt med et autist barn? Ja.

Sagde Janne

0
0
Svar på denne tråd

det lyder nøjagtig
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 20:26

som min basse, kan også godt tage ham ind efter 20-30 min,ride alene, kører i trailer alene... så skal man bare være glad for det... krydser finger for at han ikke bliver syg... gør også som dig medhensyn til smed og dyrlæge...

0
0
Svar på denne tråd

de bliver jo sjældent så syge
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 20:29

så de ikke kan komme ud. Man kan jo lave en lille fold hvis de skal have ro, så kan de gå ved siden af de andre.

Sagde Janne

0
0
Svar på denne tråd

åhh jo
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 10:17

lidt fræk er han altså

Men med hensyn til hans opførsel inden han skal på fold er jeg bange for at det må tilskrives hans iver for at komme ud og lege og den skal han ihvertfald ikke straffes for

Snakkede med Pia (latoya) igår om man ikke kunne sætte de der plexiglas plader op som Krag (han stod i latoya's boks inden du kom)havde for sine tremmer, han havde dem godt nok oppe for ikke at krybbebide, men min tanke var at så kunne han da ikke få benene ud gennem tremmerne??

Jeg vil æde min gode hat på at han ikke er det mindste skræmt, det passer ham ganske enkelt ikke at vente på at komme ud, han vil da ud og lege med drengene

tror sagtens du kan lære ham det, men jeg ville dog vente med at gøre forsøget til du har flyttet ham, da grunden meget vel også kan tilskrives den måde de bliver lukket ind og ud på, det svarer lidt til en galophest der står i startbåsen, den ved også godt at om lidt går det løs, og jeg tror desværre at det er det samme med den lille røde

Men prøv at spørge stefan med det plexiglas det er da en mulighed indtil da..

knus fra Katja

rytter mangles i køge området, kig på min præs...

0
0
Svar på denne tråd

han sparker
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 10:18

Freddie er en shetter på 2½ år, kastreret for nylig. Han er venlig nok, men når der er mad i farvandet, går han helt amok. jeg bliver sparket eller bidt, hvis jeg går ud på folden med noget det bare ligner mad. Når han har spist, er han helt rolig. Min datter har prøvet en større kamp med ham ... han er komplet ligeglad. Han kommer fra en fold , hvor han var lille blandt mange større heste, så det er nok der, problemet ligger, men kan man mon gøre noget? Det er så ærgerligt, for han er jo sød nok.

vh

Bodil

karla kludder
0
0
Svar på denne tråd

Min har,....
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 14:40

Min har også været så jeg ikke brød mig om at lukke ham ud. Han var vild, voldsom og var alle vejne. Men nu er han i faste rammer, jeg har 3 heste som SKAL lukkes ud og ind i samme række følge hver eneste dag. Og det hjælper.

Anne-Sofie som savner sin trofaste dv hoppe Mon Ami. R.I.P min ven...

0
0
Svar på denne tråd

Hmmnnee...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 20:32

Du har da flere muligheder...dog bør du gøre noget ved hans opførsel før det går galt...!

Lyder til at han har meget energi/og-el. testoron, er der mulighed for mere tid ude på folden el. løsdrift..?

Ellers så er beskeftigelse noget der virker, endten via træning, Og/el. legetøj inde og ude mv.

Yderligere så kunne du tage nogle proff. kurser ved f.eks. Gitte Naldahl mf. og derefter bedre kunne træne/styre/forstå ham og derved ændre det...

Yderligere så kan du jo nedsætte energi nivauet i hans foder...evt. skifte til helt nyt foder, eller en kombination af ovenstående...det er altså det bedste for alle parter!!

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning sælges, Årets første føl kommer snart!!!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

hans foder
Forfatter: 
Dato:  09-01-2009 09:22

fejler ikke noget det er sten sikkert, han vil bare rigtig gerne ud, og så snart man åbner hans boks for at tage ham ud holder unoderne helt op også er der intet problem med ham, så han er bestemt ikke farlig

mvh

katja

rytter mangles i køge området, kig på min præs...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider