Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Jeg skal have hjælp ?
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 18:55

Til at komme ud at knække sammen i højre hofte og falde ud i venstre stigebøjle :(

Ihh.. Jeg er kommet ud af mit stolsæde nu, men især på højre volte -sker det overstående.

Nogle som har oplevet dette selv? Hvad gjorde ifor at få det væk?

Det er blevet bedre med træning, men det stadig ikke godt nok.

Jeg er selv skæv i skuldre og i lænden NETOP mod højre - så det gør det ikke meget beedre. Går til fysio en gang om ugen.

Men har i nogle fif til nogle skridtøvelser eller ligende fra hesteryg man kan lave?

Har hørt at kigge lidt ud af volten selv ivolterne og det hjælper faktisk lidt til at blive på plads i min hofte.

Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

0
0
Svar på denne tråd

Skulder frem...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 19:14

Jeg har en lille smule samme tendens, men har trænet det rigtig meget. For mig er det værst i galop, og jeg kan bare mærke så stor forskel på hesten, om jeg får rettet mig lige eller om jeg knækker sammen.

Nå, men jeg har ikke rigtig nogen øvelser som sådan, men jeg tænker det selv sådan, at jeg skal have højre skulder lidt frem - så kommer jeg til at sidde lige :-) Efterhånden kan jeg godt nøjes med at huske mig selv på at sidde lige, men hvis jeg har en dårlig dag, så hjælper skulder frem-tænkningen mig lidt.

Hm jo, jeg har også øvet i skridt at dreje hesten rundt på små volter (10 meter ca) uden brug af tøjle. Det har været meget sjovt, synes jeg selv :-) Og det går altså meget lettere, hvis man sidder rigtigt.

Men det er altså mine selvopfundne metoder, som jeg synes har hjulpet mig lidt :-)

Mvh.

Anna

Efter 10 år uden hest kommer... Påske!

0
0
Svar på denne tråd

Går du til gymnastik?
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 22:10

Det er en stor fordel, hvis du træner din mave/ryg region, så du bliver stærkere og mere lige i kroppen... Der er mange forskellige metoder at træne på, det vigtigste er at du skal have styrket mave og ryg muskler...

Sagde Janne - modstander af falsk ridning

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :)

Haflingerplag sælges:

www.heste-nettet.dk/lodge/153454/ hest/219974/

0
0
Svar på denne tråd

Ligesom
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 23:58

Anna har jeg også brugt rigtig meget at styre uden at bruge tøjlerne :-)

Egentlig var det fordi jeg næsten altid red sent på det gamle ridecenter. Simpelthen fordi det var fedt at have et 20x60 ridehus alene, når alle de andre var taget hjem. Åh så fedt, det savner jeg virkelig her i vintermørket - men det var virkelig kedeligt at skridte af alene :-P

Jeg fandt så på at more mig med at ride efter bogstaverne uden at bruge tøjlerne - så gik tiden da med et eller andet, når det nu skulle være lange tøjler.

Og volia - hesten blev meget styrbar for sædet (y) - og jeg var jo nødt til at sidde ret lige for at få det til at fungere ;-)

:-) fra NinA

God, gammeldags, almindelig dressur

rentaktet og foran lod :-D

--o--

Mine mål står ret godt beskrevet i DRF's bog

'Fordringer i dressur & bedømmelsesgrundlag' (y)

0
0
Svar på denne tråd

Har selv.....
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 09:03

- samme problem med mellemrum. Det eneste der hjælper er et besøg hos kiropraktoren. Det hjælper til gengæld øjeblikligt.

Gurli.

0
0
Svar på denne tråd

flere ting
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 21:30

Der er bla en nem lille bog fra Levade forlaget, der hedder noget med at Forbedre dit sæde, den kan lånes på biblioteket, ligeså - er det Sally Swift?- der har skrevet Centreret Ridning. Begge disse går ind på gode gavnlige øvelser og træning man kan lave.

Og så er der visse sportsgrene der supplerer ridning rigtig godt, fx aikido, tai chi, yoga, karate og lign.

De arbejder alle med kropsbevidsthed, balance, centrering, åndedræt, smidighed, styrke, koordination og "ligesidethed".

Venlig hilsen Sarah

0
0
Svar på denne tråd

Ja, den der
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 23:17

bog om sædet fra Levade er supergod (y)

Også Sally Swift (y)

Også at ride uden sadel, men det forbedrer dog ikke sædet (n)

- men balancen (i) (y)

:-) fra NinA

God, gammeldags, almindelig dressur

rentaktet og foran lod :-D

--o--

Mine mål står ret godt beskrevet i DRF's bog

'Fordringer i dressur & bedømmelsesgrundlag' (y)

0
0
Svar på denne tråd

NinA...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2008 13:23

Sjovt, jeg startede også med det, fordi det var lidt kedeligt at skridte alene :-)

Mvh.

Anna

Efter 10 år uden hest kommer... Påske!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider