Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Longering...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 01:13

Seriøst hvad er det "i" har imod longering....?

Jeg kan seriøst ikke se problemet i at longere sin hest! Medmindre at man holder den på en 12 meters volte...

Jeg ser det på den her måde; Hvis man longere sin hest, så skal den selvfølgelig gå på en volte der er stor nok, det vil sige, at den ikke "vælter" ind i volten, for ja, så vil det selvfølgelig give skævheder i sidste ende i hovene, men det er en god mellemtræning som suplering for selve ridningen, eller hvis man har en plag som skal lærer at have gjord/sadel på.

Jeg mener bare at, når man alligevel rider dressur, ja så laver man sidebevægelser hvor hesten også træder skævt, volter hvor hesten også træder skævt(specielt på vej ud af en volte), når man laver slangegange eller volte tilbage, eller for- og bagbensvendinger, osv. osv. osv.

Så hvad er problemet lige....?

Ps. der er også belastninger ved at springe....

pps. der er også belastininger ved at gå op og ned ad bakker....

Ej, undskyld men forstår jer bare ikke lige....

0
0
Svar på denne tråd

ups, mente
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 01:25

for- og bagpartsvendinger

0
0
Svar på denne tråd

Hvem har noget imod
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 03:08

longering?? Jeg bruger det da gerne i mit arbejde med alle former for heste, både unge og mere trænede... Synes det er et super værktøj. Hvor har du læst at nogen er imod longering??

Sagde Janne - modstander af falsk ridning

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :)

Haflingerplag sælges:

www.heste-nettet.dk/lodge/153454/ hest/219974/

0
0
Svar på denne tråd

problemet er
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 08:09

Problemet er det ser så let ud at longere. Det kan enhver da kaste sig ud i.

Men sagen er den at det er rigtig svært at longere korrekt. Derfor kommer det hurtigt en hest som pisker rundt, falder ud over udvendige skulder og som kigger ud af volten.

Så er det nogle som tænker lad os da putte indspændningstøjler på eller andet begrænsnings aggregater.

Er man ude i det så er man i gang med at ødelægge sin hest.

Kan man longere korrekt så er det et meget nødvendigt værktøj som giver rigtig gode resultater.

Jeg har longering i skridt og trav som video lektioner på min hjemmeside. Så kan I da se hvordan jeg gør det.

mvh

-Henrik

Online Ridebog på www.ravnholm.dk

Videolektioner indenfor håndtering af ungheste, tilridning, longering og ikke mindst akademisk dressur.

Akademisk ridekunst Harmoni, løsgjorthed, form,tempo,takt og sving

0
0
Svar på denne tråd

Hjælp..
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 18:07

Hvordan lærer man sin hest at gå frem??

Jeg har en unghest som ikke lige gider bevæge sig mere end højst nødvendigt, hun er heller ikke den der løber rundt ude på folden.

Pisken tager hun ikke notits af, og jeg synes ikke jeg kan bruge den til at få hende til at gå fremad?? Hvad gør en klog?

PART søges til skøn hest, skriv over HN
Er det dig?

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Stram longe?
Forfatter: 
Dato:  02-12-2008 12:28

Hej Henrik.

Hvor har du dog ret... man kan så hurtigt ryge i den fælde, at longering er let. Det er noget man skal lære ganske som ridning.

Jeg var lige inde på din hjemmeside og kikke på longering. Du siger at du vil have en stram longe. Er du ikke bange for at hesten vil gå og støtte sig til den i stedet for at være i balance "alene"? Jeg er i hvert fald af den opfattelse, at ligegyldigt om man tilhører gruppen af longører, der bruger torvet til at flytte næsen ind eller skulderen ind, så skal man løsne, når man har fået den ønskede reaktion.

:-)

Hilsen Katrine.

Skøn løsdrift og enge, store skove og ny ridebane ved Ringsted

kontaktoplysninger på hjemmeside

Undervisning og træning tilbydes.

www.katrinemogensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider