Det første med at rive biddet fra side til side, har jeg hørt omtalt som at "save" hesten i munden.. De gør det i salgsstalde for at få hesten til at gå ned med hovedet når en potentiel køber kommer og kigge, og ja, den går da måske osse ned med hovedet, men den bliver ikke reddet frem og ned, men bøjer hovedet for at slippe for smerten..
Med om rytteren er for tung, vil jeg ikke udtale mig om
, men det kan også være at hesten mangler lidt balance endnu siden den kun lige er blevet tilredet, eller at vedkommende der stiger op er lidt langsom i afsat og opsidning.. Skal jeg ikke kunne sige, men det første med at save hesten i munden er bare stygt i min mening..